Setelah ditinggalkan setiausahanya di meja restaurant, Ian menikmati pemandangan luar sementara menunggu rakannya.
Bila dada kanannya terasa satu vibration, tangan nya langsung diseluk ke dalam poket blazer nya sebelum Iphone X dikeluarkan lalu menekan punat on off, tertera di skrin smart phonenya 2 notification dari google calendar.
March weekly reminder:
30th March - D'rosses 30th Anniversary: Fashion Show!
31st March - Madame 53rd Birthday!'Why must it remind me weekly, once is enough!' Dengus hatinya lalu menekan sesuatu di screen sebelum reminder itu terhapus dari bahagian notification.
Kemudian iphone nya di masukkan kembali ke dalam poket sebelum dia disapa seseorang lelaki berjambang, wajah kacukan europe, "Hayzaaayyn! How is life, buddy?"
Mereka saling berpeluk sebelum pelukan dihuraikan, Ian memberikan sahabatnya itu segaris senyuman yg menampakkan giginya yg tersusun cantik, sebelum membalas, "Good, it's all good, how was yours, Victor?"
"Well, all good too." Balas lelaki yg dipanggil Victor itu sebelum ia dijemput duduk oleh Ian, "Come, have a sit."
Victor kemudian melabuhkan punggungnya di atas kerusi bertentangan Ian sebelum memandang wajah sahabat lamanya itu, "Duuude, it's been a looong time, how is your company doing these days? Or should i say your mother's company?" Soal Victor, matanya dijulingkan sedikit bila menyebut 'your mother's company'.
Jujurnya, rakan lamanya itu tidak mendapat kredit yg cukup atas usahanya dalam membina empire ibunya yg sudah lama terhenti semenjak kejadian yg menimpa keluarga Madame Rossie.
Walaupun setelah bertahun membina syarikat yg kini menjadi salah satu syarikat terkenal di seluruh dunia, syarikat tersebut masih dianggap sebagai 'Chairwomen Sri Rossie years of hardworks' buat khalayak ramai, terutamanya ahli business yg cuba untuk mendapat sisi baik Madame Rossie.
Ian tertawa kecil melihat julingan kecil kawannya, "We are doing good, well...just some stuff need to be done and some contract we need to go through... you don't know how all these papers works, Victor. Why do you even ask?" Usik Ian bersama tawa yg besisa, usikan nya juga mendapat sambutan gelak dari Victor sehinggakan beliau menekup mulutnya supaya tawanya tidak menganggu pelanggan lain, walhal cuma mereka berdua dan 2 lelaki yg duduk selang 3 meja itu sahaja berada di restaurant itu.
"True2, speaking of company... do you still keep that... secretary of yours?" Soal Victor sambil matanya dipejam rapat, seolah2 cuba untuk mengingati nama setiausaha kawannya.
Diam...
"Lara?"
Serentak itu, kelopak mata Victor terbuka luas dan ia segera mementik ibu jarinya, "Yes! Lara! Do you still keep her around?" Soal Victor lagi.
Ian mengiyakan soalan kawannya dengan anggukan kecil, "Vay bay! You haven't fired her? Girl truly catched her boss heart." Ujar Victor bersama tepukan tangan dan senyuman mengusik, nakal.
Kata2 Victor itu mendapat dengusan kecil dari Ian, "Why would i? As long as she didn't break the rules, it's all good."
"Rules, you mean THE rule? The same rule that cause you to fire all your previous secretary?"
YOU ARE READING
His 'Backbones'
Romance"Some people call her 'his backbones' rather than 'his secretary' cause...she always got his back." [Full synopsis ada di part pertama, His 'Backbones' | Synopsis] Note; Update on 10th, 20th, 29th or 30th, 9 pm.