Tinggal satu hari ja lagi sebelum aku bertolak ke New York.
Beg baju? Mestilah belum kemas lagi. Kau pikir aku rajin nak pilih baju , lipat elok-elok masuk beg. Memang taklah.
"Wook Wook!" Jerit aku. Tu bukan menyalak , tapi aku panggil abang sulung aku , Lee Dong Wook.
"Ya adikku" Sahut Dong Wook. Rasanya dari bilik dia kot.
"Meh sini jap" Panggilku. Nak suruh dia kemaskan beg ni heheheheh
Pintu bilik aku dia buka dan terpancullah wajah sembam dia yang baru bangun tidur.
"Nak apa pulak ni?" Soal Dong Wook. Mata dia perhatikan bilik aku yang dah serupa tempat perlupusan sampah.
"Tolong kemas barang-barang Min boleh?" Soalku. Mata sengaja dikelip-kelip nak ambil hati si abang ehe.
"Ha yelah. Lepasni jangan kacau abang. Abang ada banyak kerja nak siapkan"
Aku agak dah Wook Wook akan tolong sebab dia memang baik orangnya.
Kadang-kadang rasa nak buat suami pon ada tapi nasib teringat tu abang hek.
Dia ni bukan macam Jeno. Jeno tu menyusahkan , minta penyepak. Jauh beza dengan Dong Wook.
Incheon International Airport
Aku berjalan masuk ke dalam airport dan hantar bagasi di kaunter.
Selesai hantar aku terus masuk ke ruangan menunggu.
Seronok aku tengah stalk instagram Kim Taehyung tiba-tiba aku rasa macam permandangan aku dilindung.
"Kau pon naik plane yang ni?!" Soal seseorang yang berdiri di hadapan aku , nada dia macam tengking aku ja.
Aku angkat kepala dan pandang manusia tersebut. Heh Jungkook si duda anak 6 rupanya -,,-
Dah jumpa jiran bukanlah nak tegur elok-elok ke tanya khabar ke ni tengking eyyy ni panas ni!
Aku bercadang untuk palau Jungkook dan terus berlari ke arah pintu untuk masuk kapal.
Tapi belum sempat aku nak lancarkan idea aku , Jungkook dah memintas.
"Hah nak palau aku lah tu. Baik kau jawab sebelum aku suruh pramugara kat situ rog—-"
"Erk—-maaf saya dah berkahwin tak boleh. Tapi apa-apa pon nice body cik" Sampuk pramugara yang memakai tag nama 'Kim Namjoon'. Sempat jugak wink ke arah aku.
Uishh lain macam! Dah kahwin tapi still gatal! Sah termasuk dalam golongan Aliff Aziz ni! Dahlah dia senyum nampak lesung pipit dia! Japgi ada pulak kes Aliff Aziz ver.2 dekat Korea.
"Woi! Jawablah soalan aku! Asyik nak palau ja. Pramugara tu pon suami orang takyah ahh miang sangat" Marah Jungkook. Emo dia harini.
Mungkin sebab baru tinggalkan anak-anak dia dekat rumah omma dia.
"Tak. Bukan rumah omma aku tapi rumah ex wife aku" Jungkook menjeling. Wah hebat dia ni! Boleh baca fikiran aku lagi.
Tapi kenapa hantar rumah ex wife. Mungkin betullah kata orangkan bila kita dah susah baru nak cari orang yang selalu ada untuk kita dulu.
"Macam mana dia? Sihat tak? Makan minum dia terurus tak?" Soalku secara tiba-tiba. Acah prihatin sekali sekala padahal bukan nak tahu pon.
"Okeylah. D-dia nampak makin c-can—" Belum sempat Jungkook nak habiskan ayat dia aku dah berlari tinggalkan dia.
Malas aku nak dengar pujian murahan dia. Aku tahulah bekas isteri dia lawa pon tapi tak setanding aku huehue.
"Woi jangan tinggal aku!" Marah duda anak 6 yang mengejar aku dari belakang.
YOU ARE READING
OG : Boxer Model | pjm
FanfictionMemang kebanyakkan model boxer ni menawan ke acane? Start : 180519 End : Tanya pt3