Mail memandang belakang kemudian tasik itu semula .
Marah lagi ke dia ni ?
"Lama ke tunggu ?" tanya Adriana lembut .
"Lama . Asal lambat ?" tanya Mail langsung tidak memandang Adriana .
Adriana sedikit kecewa .
"Jam tadi . Sorry ." Adriana memandang Mail lama .
"Kau nak duduk ke nak berdiri ?" Adriana duduk di sebelah Mail .
Adriana masih memandang Mail yang sedang merenung tasik .
"Ada apa awak nak jumpa saya ?"
Mail diam .
Adriana geram .
"Mail , pandang saya . Saya dekat sini . Bagi tau saya apa salah saya sampai awak buat saya macam ni ."
Mail mengeluh .
"Aku nak tanya kau ."
"Apa dia ?"
"Yang pasal kau call orang dekat rumah aku tu , kau call siapa ?"
Adriana duduk tegak . O shit dia tanya pasal ni .
"Kenapa saya kena bagitau awak ?"
"Once again , macam ni ke kau cakap dengan orang orang yang kau pernah suka sebelum ni ?" Mail memandang Adriana . Lama .
Adriana geleng .
"Answer my question ."
"N-Naim .."
Mail menurunkan kakinya yang disilang .
"Kau cakap dekat dia kau sayang aku ."
OMG DON'T .
"Betul ke ?" kali ini Mail duduk menghadap Adriana .
Ha amik kau nak sangat dia pandang kau .
Aduh cane aku nak jawab ni ?
"Emm saya .. er saya .."
"Kau apa ?" tanya Mail .
"Saya cakap sebab saya taknak Naim kacau saya ." Adriana cakap laju .
Mail mengeluh lalu berdiri .
"Eh awak nak pergi mana ?"
Mail memandang Adriana .
"Bila kau cakap yang kau sayang aku haritu , aku tak boleh tidur . I am afraid that my expectation is too high and then it end up with no hope ."
"Hear me out , Adriana Dahlia . You have known my past . You have known who is Arissa . She is one of my biggest nightmare . She hurted me so bad ."
"Tapi aku bodoh . Aku terlalu sayangkan Arissa sampai aku sendiri yang sakit . Pelik kan sayangkan orang lain sampai diri sendiri sakit pun tak kisah ? Aku biar je apa yang dia buat janji dia happy . Bodoh kan ?"
"Sejak tu , aku tak suka perempuan . Aku benci perempuan . Tapi bila kau datang dalam hidup aku , kau ubah perspektif aku . Kau ubah pandangan aku . Aku mengaku aku tak suka kau dulu . Aku selalu kacau kau . But then aku sedar yang aku nak kan perhatian kau . Aku nak kau pandang aku sorang je ."
"Aku pernah cakap dekat Naim yang aku takkan khianati kawan aku dengan suka kau . Kalau kau nak tau , betapa susahnya aku nak voice out kan apa yang aku tak boleh nak buat time tu . Itulah satu satunya janji yang aku tak boleh tepati . Liking my own friend's heart-owner ."
"Your pressence changes my life . Your smile lighten me up . Your chuckles heal my broken heart . You replace everything in my life , Adriana ."
"Tapi aku sedar , aku dah sakitkan hati kau . Aku dah lukakan hati kau . Aku dah buat lubang besar dekat hati kau . Aku dah buat kau menangis . I have hurted you so bad . I don't want to hurt you again ."
"Stay away from me , and you will never get hurt ." luah Mail lalu meninggalkan Adriana .
"Then I would rather hurt just to be with someone that I love ."
Akhirnya Adriana bersuara .
Langkah Mail terhenti .
"Saya sanggup , Mail . Saya sanggup demi kita ."
pendek sebab next chapt baek punya !!!! ❤❤❤
YOU ARE READING
𝐞𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐧𝐚𝐤𝐚𝐥 ➮ 𝐢𝐬𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐢𝐳𝐳𝐚𝐧𝐢 ✔
RomanceAdriana Dahlia , 18 seorang pelajar kolej di MSU . Hidupnya serba sempurna ketika kali pertama memasuki kolej berpengaruh itu . Tetapi , hidupnya kembali tunggang terbalik apabila seorang jejaka idaman , Ismail Izzani yang tua setahun daripadanya su...