BAB 2

28 0 0
                                    

Disaat member BTS yang lain sedang membeli barang, mereka terdengar bunyi hon dan  geseran tayar yang kuat. Manager Sejin terus keluar melihat apa yang terjadi. Pada masa Manager Sejin keluar sahaja dari kedai dia terus terlihat kelibat Suga yang sudah terduduk di bahu jalan bersama seseorang.

"Suga!!!!" jerit Manager sambil berlari mendapatkan Suga.

Manakala member BTS juga turut melihat kejadian itu dari tempat parking van. Sebaik sahaja Manager sampai, dia terus memeriksa Suga.

"Yah.., kamu tak apa-apa kah" tanya Manager dengas cemas apabila melihat muka Suga sudah pucat.

"Nae..sa..saya tak..apa-apa" balas Suga sedikit tergagap akibat masih lagi terkejut.

Selepas mengetahui keadaan Suga, Manager beralih kepada Jayeon yang sudah berdiri membersihkan diri.

"Cik, tak apa-apa"? tanya Manager kepada Jayeon pula.

"Nae..saya baik-baik sahaja" balas Jayeon dengan senyuman walaupun hakikatnya kaki dia dah terseliur.

"Betul ni...taknak saya bawakan ke klinik"? tanya Manager lagi bagi mendapatkan kepastian.

"Nae..khojonghajimaseyo..naneun gwaenchana sumnida." balas Jayeon sekali lagi menolak bantuan manager.

"Oh ya..lain kali hati-hati melintas jalan, jangan terlalu leka dengan handphone..nasib baik saya sempat tarik awak tadi..kalau takda apa-apa saya minta diri dulu ya..dah lewat dah ni" sambung Jayeon lagi sambil menasihati Suga yang yang dari tadi hanya mendiamkan diri.

"Baiklah...terima kasih kerana telah menyelamatkan dia..hati-hati di jalan raya ya cik" ucap Manager kepada Jayeon dan melihat Jayeon berjalan pulang lalu memapah Suga ke van mereka. Di situ member BTS yang lain sudah menunggu dengan pelbagai persoalan. Namun dari jauh mereka melihat isyarat tangan dari Manager Sejin agar mereka masuk ke dalam van segera.

Apabila sampai sahaja di van, Suga segera masuk dibantu oleh Manager dan mereka bergerak pulang ke dorm. Sebaik sampai di dorm, Jin hyung mengikuti Suga ke bilik mereka lalu menanyakan hal yang berlaku tadi. Namun, Suga hanya menggelengkan kepala menandakan bahawa dia tidak mahu sesiapa tahu hal itu. Jin hyung yang faham perangai Suga hanya mengangguk dan membiarkan Suga untuk berehat.

Keesokkan harinya,

"Aduh sakitnya kaki" rungut Jayeon sambil mengurut kakinya dengan minyak panas.

"Tulah, semalam orang dah offer nak gi klinik..pergi tolak buat apa..kan sendiri yang merana" sambung Jayeon lagi.

Dalam berapa minit dia sambung merungut lagi.
"Siapa diorang tu semalam eh, pakai topi ngan mask lagi...ntahlah malas nak layan..nasib baik tak teruk sangat lelaki tu semalam..yang teruk sekarang ni aku jer huhuuuu"

Dalam sibuk merungut dan mengurut kaki tiba-tiba handphone nya berbunyi menandakan mesej baru masuk.

Ting
Ting
Ting
Ting

Belum sempat dia nak angkat dia sudah tahu siapa gerangan tersebut. Kim Jumin, oppa kesayangannya. Hanya oppa dia sahaja yang suka hantar spam banyak kali. Lalu Jayeon membuka akaun Kakao dan melihat mesej yang dihantar oleh abangnya. Dia meletakkan nama Jumin Pabo sebagai id contactnya.

***************************************************************
Jumin Pabo : Saeng....
Jumin Pabo : Odiga...?
Jumin Pabo : p
Jumin Pabo : p

Jayeon : Dirumah..wae..?

Jumin Pabo : Tengahari nanti datang klinik oppa ..kita keluar makan sama tau...

Jayeon : Yeahhhhh...nae nanti saeng datang sana ...tempat yang sama eh..

Jumin Pabo : Of course lah...ok lah oppa sibuk ni..jumpa nanti bye 😚😚😚

Jayeon : Nae....najunghebwayo muahhh 😘😘😘

***************************************************************
Beberapa Jam Kemudian [ Kim Health Specialist Clinic ]

"Annyeonghaseyo, Yoora Unnie..oppa ada kat dalam tak"? tanya Jayeon sebaik sahaja sampai di klinik.

"Doktor Kim takda, dia keluar jumpa klien..sekejap dia balik..Jayeon duduk di dalam bilik dia dulu" jawab Yoora merupakan pembantu oppanya, Doktor Kim.

Jayeon pun masuk ke dalam bilik sementara oppanya berjumpa dengan klien. Dia melewati semua benda yang ada di dalam bilik itu. Dalam dia melihat-melihat dia terpandang satu frame gambar yang ada di atas meja oppanya, Jayeon kemudian menjadi sebak apabila melihat kemesraan mereka dalam gambar tersebut bersama-sama dengan mendiang ayah dan ibunya. Setelah beberapa minit Jayeon mula bosan. Dia duduk di kerusi hadapan meja oppanya dan mengeluarkan handphonenya untuk membaca webtoon. Sedang asyik membaca webtoon tiba-tiba pintu bilik oppanya terbuka, dia menutup handphonenya dan berpaling.

"Oppa kenapa lambat sangat penat tau sae......." kata-katanya terhenti.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Annyeonghaseyooooooooo nae sarang fairy yeorobun.....macam mana ok tak story ni..ke masih bosan lagi...nak Unnie teruskan ke tak...?🙇😔

Esok Unnie update ya 😉

Sekian dari Unnie

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 24, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LIMITED LOVEWhere stories live. Discover now