11

315 43 0
                                    

530pm

seperti biasa taehyun melakukn tugas nya untuk men cari pembunuh sebenar mingyu ditempat kejadian.baginya dia tidak terlalu memberi perhatian terhadap tempat tersebut.taehyun memulakan langkah mencari di seluruh sudut dan ditepi jambatan.nasib menyebelahi taehyun,dia  menemui pedang sederhana panjang yg tersorok dbelakang kotak yg menimbun tidak lupa juga telefon mingyu juga berada bersebelahan pedang.taehyun mengambil fon tersebut dan dimasukan didalm kocek seluar.

taehyun memakai sarung tangan dan mengambil pedang tersebut didalam kereta sambil mengukirkn senyuman dengan usaha dia boleh mendapatkn gaji yg besar utk menampung kehidupan seharian.

***

oh my my ~oh my my~

v menjawab call dri taehyun
.jihyo hanya memerhati gerak geri v.

"yes what?"

"tuan,saya dah jumpa bukti pembunuh.kita perlu berbincang secara terangan ii.ini sgt penting bagi tuan..melibatkan jihyo"

"ok kau datang rumah aku sekarang.bawak semua bukti yang ada dengan teliti."

" baik!tuan"

v memandang jihyo dia menuju ke arah jihyo.

"aq nak  cakap something ni"

"ok ckp lah"jihyo memandang v

"lepas ni jangan keluar rumah sesuka hati if kau gedik nak keluar sgt kena ad aq.lgi satu if aq kerja n aq xde kt rumah call aq kalau ad yg x kena. call dengan segera"

kata v panjang lebar  baginya keselamatan hyo amatla penting.hyo bagaikan  nyawanya yang harus dijaga

10 min berlalu taehyun selamat sampai di rumah v berserta bukti ditangan.

taehyun duduk berhadapan v dan mengeluarkan sehelai kertas,pedang dan telefon mingyu.

"apa ni?"

"ni dna cob jari pembunuh didlm surat ni mengatakan pemilik cob jari tersebut...younghoon"

'jinjja?!' riaksi v 100%tidak menyangka younghoon membunuh mingyu dan hal ni melibatkn jihyo

taehyun membuka pesanan suara yang disimpan oleh mingyu dan memainkan audio tersebut.v mendengar dengan teliti sehingga 1 part menarik perhatian pendengarannya

" shh jangan bnyk bunyi,kau nak ke aku bunuh kau sekrng ni jgk?aku tau everything pasal kau.aku ade behampiran dengan kau so be careful sebelum kau mampos diwaktu yg tak sesuai.kesalahan kau dengan orang terdekat kau sangat berat.aq just boleh bagitau yang kau hampir rogol jihyo aq masa kau tgh mabuk terok.jihyo kepunyaan Aq.kau bermain dengan orang yang salah mingyu.jumpa kat jambatan  malam ni.if kau nak tau siapa aq"

pesanan suAra dimatikan

v menggengam tangannya amarahnya kini membuak ii

"aku nak kau cari younghoon and cari maklumat budak tu sampai jumpa"

"baik tuan"

"ni gaji kau untuk bukti ni so nk lebih lgi aq boleh bagi"

kata v lalu dibri sampul duit berisi 20k ditangan taehyun dengan senang hati.

"terima kasih tuan"

setelah selesai perbincangan taehyun meminta izin untuk balik kerumah.


(C) the killerWhere stories live. Discover now