MASIH PENGENALAN

4 0 0
                                    

♥♥ Jalan Cahaya-4 ♥♥

"MASIH PENGENALAN"..,

" Ia seakan serabut dgn persoalan ia terdahulu, yg ingin mencari sinar bahgia..,. Tetapi sebenarnya sinar tersebut yg telah meliputi diri ia yg sebenar, dan disebabkan tidak mengenal diri ia sebenarnya, maka terjerumus lah ia dari kalangan mereka yg sesat"
.
Sesekali ia ingin kembali kpd yg dulu, yg tdk mengerti apa-apa sebabkan bukan ia yg sebenarnya ia"..,. Lalu diri siapa yg kau cari sewaktu berduka dulu..,.?
.
Allah bersama Allah, manusia bersama bumi dan lapisannya..,."
.
Cukup lah berzikir, jangan diukir dikeringat akan getir kerana Allah masih ditakbir..,." Melihat manusia yg tidak menyembah kpd-Nya membuatkan ia terkesima, dan tertanya-tanya..,.
.
" Tidak takutkah mereka? Azab Allah itu bukankah pedih?..,. Maka apabila ia menjadi mereka iaitu manusia biasa, terungkaplah segalanya kekafiran pada diri yg dulu menghukum dalam pertanyaan, walhal itulah sebenarnya diri ia adalah samaran..,."
.
Hanya Allah berjumpa Allah, disyurga nanti pada pasar jumaat pagi"..,. Bukankah kebaikkan itu Allah?.., Kenapa kita yg berjumpa Allah pada hari tersebut..," Mungkinkah kita yg disebutkan cahaya Allah itu, setelah jasad ditinggalkan?..," Wallahuallam.
.
"..,. Dan percayalah pada ia, apabila dikantor menjadi bualan, karektor menjadi bulan yg menerangi setiap simpulan, pada diri yg penuh dengan cabaran hanya utk menguji keimanan sang manusia".
.
Jangan dikenal Allah, mereka bodoh kerana mengenal Allah, sedangkan Allah telahpun mengenalkan diri-Nya sejak azali, tetapi disebabkan nafsu ia menjadi penuh persoalan, dan ingin mengenal akan tuhan yg dimana kini..,. Apabila persoalan diaju itulah sebenar nya ia, tetapi yg dijawab belum tentu itu Allah. Jadi jangan berserah kpd sang manusia utk mengenal Allah ataupun berguru, sebabkan mereka juga mursyid umat manusia, hanya mengajar mengenal diri manusia"..,.
.
"Hanya Allah mengenal Allah, manusia terkenal dengan Allah dan kagumnya ia kerana Allah..,." Jangan pula mengambil kesempatan hanya kerana Allah..,." ♥🕳

Jalan CahayaWhere stories live. Discover now