♥♥ Jalan Cahaya-6 ♥♥
" TERSESAT.,.."
Walau jauh ku tersesat, yg aku tau, Manusia hidup bertuhankan yg satu! Semuanya dari cahaya yg Satu. KeEsaan yg satu, bila jauh meratap diri, bila aku jadi mereka yg tersesat, aku berharap Allah tuhan itu, cuma itulah tujuan Islam, utk membangkitkan martabat umat manusia,maka perhitungannya adalah dari segi lontaran suara, maka terbesarlah Allah itu..,.
.
" Tuhan itu tidak nmpk, tp Allah itu Maha Besar, Allah itu Berkuasa, Allah itu yg harus kita berserah.. Walau masih tdk kenal tuhan yg sebenarnya Allah.. Tapi Allah itu milik semua, cuma pada mereka masih mengejar dunia takkan nampak Allah.. Tuhan itu ternama Allah walau sudah diutus Rasul utk manusia menuhankan Allah.
..,. Terima Kasih Allah, sesungguhnya Kau Maha Bijaksana, kejadian umat manusia hanyalah utk Mengenal- Mu, ya Allah.."♥♥" Allah wujud bila manusia meninggalkan dirinya yg Zahir, sbb menzahir itulah Allah, apabila Allah telah menzahirkan diri Manusia sepenuhnya, maka binasalah manusia normal melihatnya,sebab Allah tdk terjangkau akal dan fikiranManusia, sbb itu Allah wujud tanpa sedar..,."
.
Sedar Allah itu dekat, dan Allah itu harus dibesarkan, agar kita menuju ke cahaya Dia. Sebelum itu jumpa kita pada cahaya Syurga-Nya..MasyaAllah.." Realiti itu tipu, Imaginasi itu sunnah Rasulku.. Inilah kekuatan manusia apabila Allah sudah didepan mereka, maka mintalah di hadapan apa2 saja, nescaya ujian itu pembawa segala harapan yg sebelumnya kegelapan..
.
Mereka yg bernanah didepan manusia yg sepenuhnya bercahaya Allah, akan terasa sakit, kerana Cahaya Allah itu menusuk tajam apabila cuba menganiaya diri-Nya..""... Kekuatan Manusia adalah Allah.,."
Harus Bertuhankan Allah, bila bertuhakan binatang, nafsu dan syaitan jadi pembimbing mu, walau mu jadi hebat utk disembah sang manusia, tp kehebatan mu itu terbatas oleh akal fikiranmu itu, nnti jgn pulak cuba mkn dan hidu tahi utk mendptkan kekuatan, itulah kekuatan bgi mereka bernafsu.. Ilmu itu adalah dari Allah yg sebenarnya.. Maka fikirkanlah ilmu mana yg kita pilih utk dijadikan pelindung diri sebenar diri? 🏳♥♥
YOU ARE READING
Jalan Cahaya
Short Story" Dimana jalan yg seharusnya bercahaya? Bila berjalan kerapkali bertemu dan ku duga itu adalah cahayaNya. Tetapi apakan daya ia hanya menduga sebagai nafsu duka lara..,." Ikuti sinopsis 'Jalan Cahaya' yg mengisahkan seorang yg mengejar dan mengingin...