HAYAT MAHALLESİ
1.Bölüm-İddia
YAZARDAN
"Lider!"
İçeriye giren genç ile odada dönen muhabbet durdu. Herkes dönüp gence bakarken onun odağında Lider vardı.
Lider, okulu yönetendi. Okuldaki her şey ondan sorulurdu. Okulda müdür var gibi gözükse de müdürün bir işlevi yoktu. Asıl müdür Lider'di. O takma adının hakkını veren bir Lider'di.
"Bir sorun mu var?"
Liderin konuşmasıyla birlikte genç kafasını olumsuz anlamda salladı. Ondan cevap bekleyen topluluğa döndü. Herkes -on on beş kişi- merakla gencin ne diyeceğini bekliyordu.
"Mahalleye yeni bir aile geliyor!"
Gencin konuşmasından sonra Lider sırıttı. Diğerleri de Lider'e dönüp onun cevabını bekledi. Lider ise başını salladı 'devam et' dercesine.
"Okula yeni biri geliyor!"
Lider'in sırıtması büyürken diğerleri de ondan farksız değildi.
"Cinsiyet?"
Soruyu soran Oktay da herkes gibi sırıtıyordu. Lider, yanında -sıranın üzerinde- oturan Oktay'a dönüp konuştu.
"İddia diyorsun?"
Oktay, kızın üzerine doğru eğildi.
"Olmasın mı?"
Soruyu sorarken bile aklından yeni geleni parmaklarında nasıl oynatacakları geçiyordu.
Kız önce çocuğun dudaklarına sonra gözlerine bakıp konuştu.
"Olsun."
Araya girme ihtiyacı hisseden genç, çocuğun ona sorduğu soruya cevap verdi.
"Erkek."
Herkes gence bakarken şüphesiz en mutlu olan Lider'di. Kızın sırıtışını gören Oktay, konuştu.
"Hadi yine iyisin. Sıra sende."
Aklından ne tilkilerin geçtiği bilinmeyen Lider, sıranın üzerinden inip çocuğun karşısına geçti.
"Anlat Alp."
Lider'in katı ve itiraz istemeyen sesiyle Alp anlatmaya başladı.
"Çocuğun adı Özgür. Babasının işi yüzünden buraya gelmek zorunda kalmışlar."
Alp anlatmaya devam edecekken Lider tarafından sözü kesildi. Arkasına dönüp topluluğa hitaben konuştu.
"Yazık. Buranın nasıl bir yer olduğunu bilmiyor olmalılar."
Lider'in cümlesinin hemen ardından kahkaha atan Oktay konuştu.
"Sence bilseler gelirler mi Gece? Arkalarına bile bakmadan kaçarlar."
Gece dudaklarını büküp ona hak verdiğini belli etti. Sonra ifadesini düzeltip tekrar gence döndü.
"Devam et."
"Sizin evlerden birini kiralamışlar. Annesi, babası, ablası ve abisi var. Ablası ve abisinin işi mahalle dışında ama annesi ve babası, babanla konuşmuş. Sanırım sizinle çalışacaklar. Çocuk da burada okuyacak."
Gece'nin dudakları, Alp'in söyledikleriyle yukarıya doğru kıvrıldı.
"Okuyacağını düşünüyorsa okusun bakalım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAYAT MAHALLESİ
ChickLit~Ders verme amaçlı yazılan bir hikayedir~ ~Alışılmışın dışında bir hikayedir~ Hep kötü çocuk ve masum kız görürüz hikayelerde. Ya bu sefer farklı olursa? Tam tersi olursa. Bu kez kötü kız ve saf çocuk var.