Sebuah Viva diparking di sebuah tempat kosong lalu enjin kereta dimatikan.Keluar dua orang gadis muda dari Viva tersebut.
"Wey Dian..Kau beli la barang-barang yang kau kena beli.Aku nak merayau sensorang" Nurin bersuara lalu menoleh ke belakang melihat Diana.Diana hanya mengangguk.
Mereka masuk ke dalam pasar Raya Giant lalu berpecah mengikut haluan masing-masing.
Nurin p.o.v
Sewaktu aku merayau, aku terlihat ada kekecohan yang berlaku. Aku tertanya-tanya.'Apa jadi?' aku bertanya sendirian lalu terlihat seorang gadis seperti menangis akibat diragut.Aku tengok je la😂
Tetiba rasa nak jadi heroin pulak.Alang-alang si peragut dah dekat, aku terus kejar mamat tu.
Sewaktu tengah kejar tu,sempat aku menilik cara pemakaian si peragut.Amat selekeh. Baju yang lusuh dan koyak, jeans yang koyak di lutut.Aku melajukan larianku dan ku tarik hujung bajunya.And...yesza!Dapat!
"Amboi kau..Dah miskin tu cubalah cari duit dengan cara yang betul!Ni tak!Perlu ke ragut?!Nak duit mintak lah!Aku cepuk kang!Sebagai pengajaran,hah amik kau!"Aku ketuk kepala dia berkali-kali dengan beg milik perempuan tu sebelum melangkah pergi.Sempat Aku tarik telinganya sehingga merah.
"Lain kali jaga beg kau tu elok-elok."pesanku kepada gadis itu lalu melangkah pergi.Baru beberapa langkah ku menapak, si gadis memanggil lalu Aku menoleh.
"Sebagai penghargaan, boleh saya belanja cik makan tak?"tanya si gadis.Hmmmm, boleh tahan.Lemah lembut dan..cantik.
"Penghargaan?Tak boleh ke kau cetak sijil penghargaan? 'Penghargaan kepada penyelamatku Yang telah membantu mendapatkan begku' eh maaf maaf" Aku berseloroh lalu tersengih.Aku membuntuti langkahnya dan sempat ku lihat sebuah senyuman di bibirnya..Senyuman..Sinis?
____________________________
Diana p.o.v
Aku merayau mencari Nurin Yang berjalan sendirian namun tak dapat dikesan.Aku cuba membuat panggilan and yesza!Minah ni angkat!On call
"Kau kat mana?"
"Aku lepak dengan budak baru lepas kena ragut.Penghargaan katanya"
"Weyh,yuyin.Kau buat Aku risau tau tak?Hati-hati..Nanti dah siap lepak call Aku tau?Bye"
Aku memutuskan talian lalu melangkah masuk ke bahagian pakaian wanita.
Mataku meliar memerhati keadaan sekeliling.Maybe ada baju yang menarik perhatianku?
Tetiba terasa Aku diperhati, lantas ku halakan pandangan di hujung sudut kedai.Ada seorang gadis berambut panjang sedang memilih baju.Kelakuannya agak curiga.Bila dia rasa diri dia diperhati,dia memandangku sebelum tersenyum nipis.Okay,perasaan Aku je kut.
Aku terus keluar dari kedai itu.
____________________________
Nurin p.o.vAku memandang Aleesya, gadis yang diragut tadi.
"So,leesya berapa tahun?"suaraku memecah kesunyian.Dia pandang Aku lantas tersenyum.
"Saya 19 tahun.Cik Nurin?"dia tanya aku semula.
"Tak payah la panggil cik.Aku 20 tahun.Better panggilan kita 'aku-kau' je,sebab dengan adik angkat Aku yang sebaya kau pun panggilan 'aku-kau' je" Aku membalas panjang lebar.
Dia hanya mengangguk sebelum tersenyum.
Sering kaliku pandang,tenang raut wa-
Aku angkat panggilan.Panggilan dari Hayden
On call
"Ha ye?Kenapa call?"
"Alah,saja nak kacau kau la makcik"
"Aii,Aku tengah busy ni"
"Busy?Lepak dengan budak perempuan kau kata busy?"
"Dah agak.Kau yang perhati Aku.Ergh!"Aku membalas lalu memandang jejaka bertopi Adidas hitam yang duduk di meja selang 4 meja dariku.Si jejaka membalas pandanganku lalu menghampiriku.
Aku putuskan talian.Ye la,encik crush dah ada depan mata kan?
Aleesya memandang Hayden.Tapi,Hayden pandang Aku.
"Ha duduklah"Aku mengarahkan Hayden untuk duduk.Dia duduk disebelah Aku.
"Weh,dahaga"Hayden mengadu dengan nada........manja?Euw.
"Order la air.Kalau nak makan,order la jugak.Harini,Nurin baik hati nak belanja kau"Aku membalas lalu memanggil pelayan.Baru je nak panggil.....
"Takyah panggil pelanggan la,Kita kongsi air je"what?Sah crush aku gila.Aku hanya mengangguk perlahan.
"Nurin,boleh Aku dapatkan number kau?Senang nak ajak lepak lepasni" Aleesya kembali bersuara setelah lama mendiamkan diri.
"Buat apa nak number bini Aku?"Hayden bertanya kasar lalu Aku pandang dia tajam.Sejak bila Aku bini dia pun Aku tak tahu.Kalau bakal bini tu ye la HAHAHAHA.
"Aaaa..okay.Ambiklah number dia.Tapi,kau jangan bagi number dia dekat lelaki pulak!Nurin Aku punya!"Hayden bersuara lagi.Tahu takut.Tapi,ayat hujung dia tu buat seorang Nurin kembang😂.
Aku serahkan nombor telefon Aku pada Aleesya.
Lepas tu,kitorang sembang kosong.Aku dapat kesan dua lagi sifat baru Aleesya.Dia banyak mulut and dia kelakar.Lepas dah syok bersembang,Aku call Diana.Hayden?Dia datang sendiri kan?So balik sendiri la😂
____________________________
Hey!Aku rasa chapter kalini agak panjang.Am I right?Tapi xpe.Dah idea mencurah-curah.Hehehe.Nantikan next chapter!
YOU ARE READING
TRUE FRIENDSHIP
FantasiPerkenalan dalam sebuah group dan membawa kita ke group ciptaan sendiri,FENDI.Group yang tahu segala rahsia kita,segala derita kita.Malah tempat kita luahkan perasaan. "Seramai manapun kawan-kawan aku,tapi tak sepenting korang bertiga"-Nurin "Jauh m...