Suga keluar dari rumah
Serin dan pintu rumahnya hanya dibiarkan terbuka."Kau rasa aku sanggup ke nak jumpa perempuan yang dah lukakan hati aku tu lagi hah?" soal Suga tak puas hati.
"Huh! Aku tak sangka dia tipu aku selama ni. Nama kang Sera tapi tipu orang kata yang nama dia Sana" kata Suga tak puas hati lagi.
....Flashback...
"Oppa!"
"Owh Sana yah!" panggil Suga sambil mendepakan kedua-dua belah tangannya.
Sana datang kearah Suga lalu menurunkan kedua-dua tangan Suga rapat kesisinya semula.
"Wae?" soal Suga riak wajahnya sudah berubah dari senyuman semanis madu kepada riak wajah yang masam semasamnya.
"Kita putus...nae?" soal Sana tanpa rasa bersalah langsung. Suga cuba memegang kedua-dua tangan Sana namun dengan pantas Sana menepis.
"Tapi kenapa? Oppa buat ape?" soal Suga. Sana mengeluh panjang. " Sana dah bosan dengan oppa. Life oppa membosankan Sana. Sana dah ada orang yang jauh lebih baik dari oppa." jelas Sana.
"Sana kutuk oppa ke ape ni?" soal Suga dengan nada mendatar.
"Wae? Oppa sakit hati ke sebab Sana kata oppa ni membosankan? Tapi hakikatnya oppa memang membosankan" kata Sana tanpa rasa serba salah.
"Sana"
Sana menoleh kearah orang yang memanggil namanya "Kai oppa" kata Sana dengan suara manjanya.
"Ni namjachingu baru Sana. So Sana harap oppa lupakan Sana" jelas Sana.
"Sampai hati Sana buat oppa mcam ni" kata Suga namun Sana hanya mengendahkannya dan berlalu pergi.
"Tapi aku masih sayangkan kau Sana...macam mana aku nak lupakan kau?" soal Suga.
....End Flashback.....
"Sampai sekarang aku masih sayangkan kau" kata Suga.
Tatkala ini Suga mendapat idea yang bernas bagaimana caranya untuk dia mendapatkan balik Yeojachingu kesayangannya.
"Serin boleh tolong aku" Segera Suga berlari semula kerumah Serin.
Suga sampai dengan tercungap-cungap. Kelihatan Serin yang menangis sambil memeluk lututnya.
"Serin" panggil Suga sambil berjalan masuk kedalam rumah Serin.
Serin mengangkat wajahnya kearah suara yang memanggilnya
"Ahjussi..." kata Serin perlahan
"Aku akan bawa kau jumpa unnie kau. Tetapi dengan satu syarat kau kena tolong aku" kata Suga. Saat ini terukir senyuman dia wajah Serin. Akhirnya keinginannya akan dapat dicapai tidak lama lagi.
"Ahjussi gumawo!" jerit Serin lalu memeluk Suga. Suga terkejut dengan tindakan Serin yang memeluknya.
"Yah!" marah Suga namun masih melemparkan Senyuman manis kearah Serin.
"So bila?" soal Suga. "Huh?" soal Serin tak faham pula.
"Bila kau nak jumpa unnie kau?Lusa? Ke esok?"
"Boleh ke esok?!" kata Serin teruja. Suga tersenyum lalu menganggukkan kepalanya
"ahh jeongmal gumawo Ahjussi" ucap Serin sekali lagi
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Jisung! Mark Annyeong!" jerit Serin sambil berlari masuk kesekolah. Hampir2 sahaja Serin melanggar dua manusia itu namun dengan tangkas Serin menyelit dilaluan tengah.
"Yah! Noona ni nak bunuh kitorang ape?!" marah Mark
"Mianhae!!" jerit Serin berlari untuk ke kelasnya.
Jisung memandang Mark pelik. "Yang kau pandang aku mcam tu pehal?" soal Mark.
"Hyung agak2lah takkan lah tolak sampai terjatuh boleh mati?" soal Jisung.
"Kau tak percaya? Nak rasa ke? Meh sini aku tolak kau nak tengok kau mati ke tak mati nanti" kata Mark. Jisung mengeluh penat melayan sikap Hyungnya itu.
"Tak pelah Hyung. Jisung masuk kelas dulu" kata Jisung lalu berjalan terlebih dahulu.
"Ceh kalau takut cakap jelah takut" kata Mark.
Serin berlari masuk ke kelasnya, walaupun masih awal segala yang dikerjakannya dilakukan dengan tergesa-gesa
"Weh!Weh kau pehal ni?" soal V setelah melihat deskmatenya ini tidak duduk senang.
"Cuba teka?" soal Serin teruja. V mengerutkan dahinya. "Tak tahu" balas V laju sambil menggelengkan kepala. Serin memandang muka V dengan reaksi menyampah.
"Aku akan jumpa dengan unnie aku! tak sangka dia sekarang ni model!!" kata Serin dengan teruja. V terbuntang mendengar apa yang dikatakan oleh Serin.
"Wah chukkahae!" balas V. "Aku akan jumpa dengan unnie aku hari ni. Haaa tak sabarnya" kata Serin lagi kali ini baru dia dapat duduk dengan tenang setelah berkongsi cerita dengan V.
"Heh! Macam lah unnie kau kenal kau? Aku tak rasa dia akan mengaku kau adik dia" satu suara berkata-kata dan membuatkan perasaan gembira Serin bertukar menjadi marah.
"Kau pehal? Unnie aku. Aku tahulah. Takkan lah dia tak kenal aku" kata Serin menahan geram dihati.
" Kau rasa orang macam unnie kau tu baik ke? Entah-entah dia jadi model and jual diri"
"Weh Jimin kau pehal kurang ajar sangat?!" kali ini kemarahan Serin tidak dapat dikawal lagi. Ikutkan hati nak saja dia tumbuk dan high kick si Jimin tu.
"Weh Jimin hussh!" kata V tanpa mengeluarkan suara kepada Jimin sambil meletakkan jari di bibirnya. Jimin yang terperasan akan gerak bibir V hanya menggulingkan matanya dan memandang kehadapan.
"Kau tak yah layan lah si Jimin tu. Aku yakin Unnie kau akan kenal kau. Serin Fighting!" kata V memberikan semangat kepada Serin. Mendengar kata-kata Semangat dari V membuat Serin lebih yakin untuk bertemu dengan unnienya.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Seperti yang dijanjikan oleh Suga, petang ini adalah harinya dimana Serin akan berjumpa dengan unnienya Sera.
"Ahjussi kata ada syaratnya kan? Ape syaratnya" soal Serin. Suga tersenyum lalu mengusap perlahan bahu Serin.
"Kali ni aku kasi kau peluang jumpa unnie kau dulu. Yang pasal syarat tu lain kali kita boleh buat" kata Suga. Serin mengangguk lalu tersenyum.
"Dah lah pergi lah masuk" arah Suga.
Serin memasuki office dimana unnienya bekerja. Dia memandang sekeliling dinding diruang office dipenuhi dengan poster gambar unnienya.
"Ah boleh saya jumpa dengan SaNa?" soal Serin kepada pekerja yang berada di kaunter.
"Ye kenapa nak jumpa saya?"
- Bersambung -
YOU ARE READING
DRUNKEN AHJUSSI >> MYG
FanfictionBukan alkohol sahaja yang boleh memabukkan si jejaka ini. Cinta juga membawa kearah kemabukkan ini kerana ketaksuban dalam mengejar cinta. Dalam dia mengejar cinta, dia terlupa akan seorang gadis yang sepatutnya dia cintai. Dapatkah dia memperoleh c...