Part 5

6 0 0
                                    


" Ya kenapa nak jumpa saya? "

Serin menoleh kearah yang empunya suara, dia terkejut dan hampir menitiskan air matanya.

"Unnie" kata Serin perlahan

"Awak nak jumpa saya kan? Kita jumpa kat office saya" ajak SaNa dengan mesra.

Serin mengikut SaNa hingga ke officenya. Namun perasaan takut mula menyelebungi diri Serin.

"Unnie tak kenal Serin ke?" soal Serin spontan apabila menjejak masuk kedalam office.

"Hm? Awak ni fans saya ke? Heh! Tak sangka saya dah ada fans yg gila2kan saya" kata SaNa dengan nada teruja.

"Aniya. Naega Kang Serin, adik unnie...unnie I miss you" luah Serin lalu cuba untuk memeluk SaNa.

SaNa pantas menepis "Kau ni gila eh?" soal SaNa tanpa rasa bersalah.

Serin tersentak, air matanya mengalir deras membasahi pipinya.

"Kau tengok sekeliling aku ni? Aku 'SaNa' model terkenal. Tak mungkin aku ada adik macam kau ni" kata SaNa.

"Unnie nama unnie Kang Sera. Takkan unnie lupa?" Soal Serin. SaNa tersenyum sinis.

"Buruknya nama tu? Kau nak aku mengaku ke yang nama aku Kang Sera? Heh! Aku rasa kau salah orang ni. Nama aku Sa.Na" balas SaNa

"Unnie! Jangan buat Serin macam ni 10 tahun Serin tunggu unnie. Serin tak pernah lupakan unnie" rayu Serin agar SaNa (Sera) kembali kepangkuannya.

"10 tahun? Heh aku rasa unnie kau tu dah lama mati" kata SaNa lagi.

"Guard! Bawa orang gila ni keluar!! Dasar orang gila ada hati kata aku ni unnie dia" arah SaNa.

Dua pengawal bertubuh sasa menarik badan kecil Serin untuk keluar.

"Eh! Lepaskan LAH!!" Tenaga Serin tidak cukup kuat untuk melawan dua pengawal tersebut.

Serin dibawa ke pintu belakang dan ditolak keluar dan diperlakukan seperti sampah.

"Jangan malukan syarikat ni! Berambus kau dari sini" arah Pengawal tersebut.

SaNa (Sera) pov.

"Ape dia buat kat sini?! Serin kenapa cari unnie, unnie dah lama buang serin keluar dari hidup unnie kenapa serin datang balik!!"

"SaNa"

"Owh kai oppa" balas SaNa. "Aku harap kai tak dengar ape yang aku cakap tadi." kata Sana didalam hati pula

"Tadi tu siapa? Kenapa pengawal buat dia macam tu?" soal Kai dengan nada mendatar.

"Entahlah orang gila mana entah" balas Sana selamba.

"Look SaNa. Oppa tak suka SaNa arah2kan pengawal buat macam tu kat orang yang datang kat syarikat ni. I'm the boss so jangan pandai-pandai nak mengarah-arahkan orang" kata Kai lalu keluar dari office SaNa.

"Kai oppa!" panggil SaNa namun tidak diendahkan kai.

SaNa menghentak permukaan meja dengan penumbuk nya "Ugh! Kenapa kau datang masa aku hampir dapat kejayaan aku Serin...."

End Pov.

Serin berjalan pulang kerumah. Disangkakan malam yang indah ternyata hanyalah malam yang dipenuhi dengan kegelapan.

"Kenapa unnie buat Serin macam ni!!!!" jerit Serin

*BOOM*

Guruh berdentum menandakan hujan akan turun tidak lama lagi.

Serin memandang kelangit dan setitik demi titik air hujan yang jatuh dapat dirasainyai. Hujan yang turun ini bagai memahami keadaan Serin dan turut sama menangis.

Serin menangis sekuat-kuatnya, segala luka dan duka di hati dilepaskan dan diikuti hujan yang turun dengan semakin lebat.

"UNNIE KENAPA BUAT SERIN MACAM NI!!!!" jerit Serin.

Suga berteduh dipondok kecil berdekatan syarikat dimana SaNa bekerja.

"Eh lama nya budak ni? Kalau ye pun dah jumpa unnie dia takkan tak ingat nak balik?" soal Suga yang sudah mula risau.

Saat itu Suga terlihat kelibat SaNa yang keluar sambil memeluk lengan Kai lalu masuk kedalam perut kereta.

"Eh? Aku fikir dia dengan Serin. Habistu Serin mana?" soal Suga. Dia memandang sekeliling tiada langsung kelibat Serin yang keluar dari pintu syarikat itu.

"Ah! Aku tak sangka yang perangai kau ni binatang SaNa" kata suga lalu meredah hujan mencari kelibat Serin pula.

"Mana budak ni pergi?" soal Suga.

Akhirnya Suga menjumpai Serin yang basah kuyup dan sedang menangis di bus stop.
Suga membuka sweaternya dan disarungkan dibadan Serin.

Serin menoleh keatas " Ahjussi.."

"Kenapa kau tak jumpa aku dulu?! Kau tahu tak aku risau!!!" marah Suga.

" Mian..mianhae Ahjussi...." ucap Serin badannya terhuyung-hayang dan hampir sahaja terjatuh namun pantas di tangkap Suga.

"Weh kau kenapa ni?" soal Suga. Serin tidak bersuara dan suhu badannya terasa sangat panas.

" Ish tak boleh jadi ni. Kau dah demam ni" kata Suga lalu mengangkat Serin dengan gaya bridal Style.

Lalu Suga menahan teksi yang kebetulan lalu disitu dan masuk kedalam perut teksi tersebut.

Suga memeluk tubuh kecil Serin yang kesejukkan. "Unnie..." kata Serin perlahan.

"Kenapa lah manusia macam kau hidup kat dunia ni SaNa? Kenapa kau tak mengaku adik kau sendiri. Aku dah agak dah benda macam ni mesti akan jadi..." kata Suga didalam hati.

- Bersambung -

DRUNKEN AHJUSSI >> MYGWhere stories live. Discover now