Part 6

4 0 0
                                    

Suga menekan kata laluan pintu autolocknya.

"Ugh beratnya kau ni Serin" rungut Suga lalu masuk kedalam rumahnya.

Suga meletakkan badan kecil Serin yang dikatakan berat itu tadi diatas sofa.

"Huh! Kau tunggu sini kejap aku pergi ambil air suam dengan kain" kata Suga lalu bergegas kedapur.

Kain yang sudah direndamkan didalam air suam dan diperah itu diletakkan diatas dahi Serin.

"Huahh!! Dah pukul berapa ni?" soal Suga sambil memandang kearah jam didinding

'2:30'

"Baik aku masuk tidur dulu" kata Suga lalu menuju kearah biliknya.

"Ahjussi..." panggil Serin perlahan.

Langkah Suga terhenti lalu dia menoleh kearah Serin. "Hmm?" gumam suga.

"Gumawoyo..ahjussi" balas Serin.

Suga melemparkan senyuman manisnya " Aku nak pergi tidur ni. Kau pun tidurlah, rehatkan diri. Jalja" ucap Suga pula lalu masuk kedalam biliknya.

Next day......

"Ape perempuan ni buat kat sini?"

"Yah kang Serin mwohaniya? Ireona!!"

Serin menggeliat sedikit lalu terus menarik orang dihadapannya masuk kedalam dakapannya.

"Ape yang kau buat tu ji..jimin?" soal Suga terkejut setelah melihat Jimin yang tertonggek-tonggek akibat dipeluk oleh Serin.

"Hyung tolong aku!!" pinta Jimin dengan riak wajahnya yang tak rela dipeluk Serin. Suga menarik Jimin agar dia terlepas dari pelukan erat Serin.

"kau kenal ke dia ni?" soal Suga. "Hyung ape perempuan ni buat kat rumah kita?" soal Jimin balik tanpa menjawab soalan Suga.

"Aigoo mulut kau...sedap je panggil dia perempuan2 dia ada nama kan?" soal Suga sambil menampar perlahan bibir Jimin.

"Eee!! Hyung backup dia pula??" soal Jimin tak puas hati. "YAH KANG SERIN BANGUNLAH!!" jerit Jimin.

"APE BISING2 NI ORANG NAK TIDUR PUN TAK SENANG LAH!!!" jerit Serin sebaik terjaga daripada tidurnya.

Jimin yang terkejut terus memeluk lengan Suga. Inilah akibatnya kalau kacau singa betina yang sedang nyenyak tidur.

15 minit kemudian....

"Nah makan ni" pelawa Suga sambil meletakkan semangkuk nasi goreng diatas meja.

Serin cuba mengambil senduk nasi namun dengan pantas Jimin merampasnya dari tangan Serin. Serin pula tidak mahu mengalah lalu merampas semula senduk nasi tersebut.

Suga yang melihat kerenah dua manusia  ibarat kanak-kanak berusia 9 tahun ini mula runsing "Ape masalah korang dua orang ni?" soal Suga.

"I don't like her" balas Jimin sambil menggulingkan matanya.

"Ei! Kau fikir aku suka kau sangat ke ha? Sebab mulut masin kau unnie aku tak mengaku yang aku ni adik dia kau tahu tak?" marah Serin.

"Huh! See...Aku dah cakap kau yang tak percaya. Siapa je yang nak mengaku kalau ada adik macam kau ni" balas Jimin

Kata-kata Jimin memberi tamparan yang besar keatas Serin. "Napeun namja..." kata Serin perlahan sambil menyuapkan sesudu nasi kedalam mulutnya.

Setitis demi setitis air mata Serin jatuh. Suga pula hanya mampu melihat sahaja tangisannya jatuh.

"Mianhae...haih kenapa kau perlu jadikan dia mangsa? Kenapa dengan kau ni Yoon Gi?" kata Suga didalam hati.

"Unnie..." tiba-tiba sahaja suara tangisan Serin memecahkan kesunyian diruang makan tersebut.

"Serin kau nangis?" soal Jimin. "Habistu kau nak aku huk happy ke uhuk bila unnie aku tak mengaku yang aku ni adik dia hiks?" soal Serin yang tersedu-sedan menangis.

"Dah-dah lah kau dua orang ni cepat makan lepastu aku hantar kau pergi sekolah" celah Suga.

"Hyung!" panggil Jimin. "Mwo?" balas Suga pula.

"Hari ni cuti mana ade sekolah hyung..." balas Jimin lalu tertawa kecil.

"Owh..hah Serin makan cepat nanti aku hantar kau balik rumah" kata Suga pada Serin pula.

"Dae ahjussi" jawab Serin lalu tertawa kecil tetapi masih lagi dapat didengari saki baki tangisannya tadi.

"Yah kenapa kau panggil hyung aku ahjussi?" Soal Jimin.

"Suka hati aku lah tkde kene mengena dengan kau pun kan!" balas Serin

"Haih dah mula balik dah dua orang ni" kata Suga perlahan sambil menggelengkan kepalanya.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Suga membawa kereta dengan tenang. Suasana didalam kereta sunyi tidak sama seperti suasana dirumah tadi.

"Mianhae.." Suga mula bersuara.

"Kenapa ahjussi minta maaf?" soal Serin hairan.

"Kalau kau tak jumpa aku mesti semua ni tak jadi kan" jawab Suga.

"Aniya, kalau Serin tak jumpa ahjussi mesti sampai kesudah Serin tak dapat jumpa unnie..walaupun unnie.." kata2 Serin terhenti lalu dia hanya melemparkan senyuman pahit.

"Buat ape kau nak mengaku dia tu unnie kau sedangkan dia langsung tak mengaku yang kau ni adik dia" balas Suga pula.

"Tapi dia tetap unnie Serin. Serin cuma boleh berharap Unnie boleh jadi macam Sera yang dulu" balas Serin.

"Kau tahu macam mana unnie kau boleh jadi model?" soal Suga pula.

"Itu cita-cita unnie dari kecil, jadi mestilah unnie berusaha bersungguh-sungguh untuk jadi model kan?" balas Serin yang makin pelik dengan soalan Suga.

"Aniya...ini semua sebab kekayaan dan nama semata-mata. Kalau bukan disebabkan dia couple dengan pengurus syarikat model Kai.SM tu takdenya dia dapat jadi model terkenal sekarang ni" balas Suga menafikan kata-kata Serin tadi.

"Habistu maksud ahjussi unnie jadi macam tu disebabkan oleh seorang lelaki?" soal Serin terkejut.

Suga menganguk "Dan lelaki tu juga lah yang musnahkan hidup aku"

" Serin kau ingatkan aku ade letak syarat bila aku kata aku akan tolong kau jumpa unnie kau tu?" soal Suga lagi.

"Haah ingat! Ape sebenarnya syaratnya ahjussi" soal Serin balik.

"Aku nak kau tolong aku dapatkan SaNa balik dan hapuskan lelaki tak guna yang bernama Kai tu" balas Suga sambil menggenggam kuat stereng kereta.

- Bersambung -

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 01, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DRUNKEN AHJUSSI >> MYGWhere stories live. Discover now