First Meet

73 9 21
                                    

"Kim Hyojung bangun! Appa nak jumpa awak dekat Ofis sekarang! " jerit Taehyung iaitu abang kepada Hyojung. "Ye lahh" balas Hyojung.

Selepas mandi

"Hahh kerjaaa" ujarnya. Dia mengambil kunci kereta untuk pergi ke Ofis. Selepas 35 minit, dia tiba di Ofis.

Di dalam

Hyojung POV
"Hey unnie~"ujarku. "Hi babeh~"ujar Irene, rakan sekerjaku. "Euww jangan panggil guna nama tu lahh btw awak okey? Dah sarapan belum?" ujarku.

"mestilah ok dan dah sarapan. Saya dengar awak akan ada boss baru"katanya. "Oh namja atau yeoja? "Soalku. "saya tak pasti pasal tu btw goodluck~"
"Okay, gotta go now"

Di Ofis appa~

"Morning appa" ujarku. "Morning" ujar ayahnya pula. "So, kenapa appa nak jumpa Hyo? "Soalku. "Irene dah bagitau Hyo pasal tu? " aku mengangguk. "So Hyo kene jadi driver, personal assistant dan personal bodyguard kepada dia. Faham? "

"personal? Apa nama dia? "Soalku. "M--"
"Min Yoongi" potong seseorang. "Mianhae uncle saya lambat. So mana personal bodyguard saya? " sambungnya lagi. "Oh, Hyo. Kenalkan ni boss baru kamu" ujar ayahku.

"Kim Hyojung imnida" aku tunduk tanda kehormatan. Yah~ handsomenya dia~ Hey Hyo! Kau bodyguard dia je bukan bakal isteri dia!

Yoongi POV

wuu~ cantiknya dia~ bertuahnya aku dapat bodyguard lawa macam dia ni~

"Okay so Yoongi now you can manage your bodyguard" aku berhenti dari lamunanku bila dengar suara tu. "Ok. Umm Hyojung ikut saya" ujarku.

Luar pejabat>> Hyojung POV

"Jadi nak buat apa sekarang? " soalku. "Jom breakfast saya lapar" ujarnya. "Really? Kunci kereta? " ujarku. Dia menghulurkan kunci kereta dan aku mengambil kunci itu.

Di dalam kereta Yoongi

"Nice car" ujarku. "Saya tau~" balasnya. "So kita nak pergi cafe mana? " soalku kepadanya. "Mana² je"
"Okay.. " aku menghidupkan enjin kereta dan pergi ke cafe favourite aku~ wuu~

***

"Ok jom cari tempat duduk" ujarnya. Aku follow dia dari belakang sebab aku PERSONAL BODYGUARD dia...

And yeah sebagai bodyguard aku akan berdiri sebelah dia itulah bodyguard ok.

"Kim Hyojung awak nak berdiri sebelah saya sampai saya habis makan? "Soalnya sambil memandang buku menu. "Saya bodyguard awak mestilah kene berdiri"
"Duduk je saya taknak awak berdiri" arahnya. Wu~ baik jugak dia ni boleh jadikan suami~ eh eh!! "Awak pelik. First time saya jumpa boss macam awak"
"Duduk ajelah saya ada hati"ujarnya. Aku mengambil tempat di depannya.

"So awak nak order apa? " soalnya. "Saya hantar awak kesini bukan sebab nak awak belanja saya.. " ujarku. "Okay so cappuccino(?) 2 okay? " aku melihat mukanya dengan muka 'wat dehek?'. "Kenapa 2?" soalku kepadanya. "Ada orang lain ke selain saya dan awak? " soalan dijawab dengan soalan.. "Tapi--" belum sempat aku habiskan percakapan aku, dia dah cakap dulu. "Ambik je.. Saya belanja.. "
"Ok.. Thanks.. "

"Lepas ni awak nak kemana? " soalku. "Pejabat ayah awak" balasnya. "Oh jadi awaklah CEO baru tu? " soalku lagi. "Ya dan awak mesti kerja di bilik saya memandangkan awak bodyguard dan assistant saya" balasnya. "Saya tau"

"Jadi saya kena panggil awak apa? Sir? Boss? " soalku. "Just Yoongi" balasnya. "Awak pasti? Saya taknak jadi kurang ajar dengan boss" ujarku. "I'm okay with that " balasnya. "Okay... "

Wow dia lain dengan boss aku yang lama, dia layan aku macam sampah tapi Yoongi layan macam aku ni bestfriend dia.

Di Ofis Yoongi

"Duduk depan saya" arahnya. "Eh takpelah saya duduk situ je.. " kataku sambil menudingkan jari ke arah kerusi yang jauh dari meja dia. "Duduk depan saya dan buat kerja awak. Senang kan? " dia kata sambil duduk manakala aku tengok dia dengan muka annoying. Aku duduk dan membuat mata keatas.

"Kalau awak buat mata macam tu lagi saya cucuk mata awak! " katanya Agak marah. Aku jeling dia. Aku keluar dari bilik dia untuk ambil fail.

Di Ofis aku~

"Ish benci pulak aku dengan dia ni! " aku membebel seorang diri sambil mengambil fail dan keluar dari Ofis.

Aku menuju ke bilik Yoongi dan... "Hyo! " jerit seseorang. "Ah Irene ada apa?"
"Bagi ni dekat Mr. Min" dia menghulurkan fail kepadaku. "Umm.. Okay... " balasku. "Thanks and goodluck! "

***

"Nah ni file awak" kataku sambil menghulurkan fail kepadanya. "Oh thanks dah buat kerja" arahnya. "Awak buta ke awak ada nampak saya pegang hamburger ke? " soalku. "Tak" balasnya. "Ni failkan jadi sekarang saya nak buat kerja saya awak tak perlu bagitau saya" bebelku.

Yoongi POV

dia marah dekat aku ke? Wow hebatnya kamu~ yakinnya kamu~~ eh eh ternyanyi pulak.. Eh memangla dia berani dah nama pun bodyguard. Walaupun dia marah dia tetap shantek~ uwu~~... aku perhatikan dia sampai dia perasan yang aku tengok dia.. Ah kantoi!

"Baik awak buat kerja awak sebelum saya cucuk mata awak! " marahnya. "Saya tau. Ada tak orang yang pernah kata awak ni cantik? "

TBC

____________________________________
sokay kali ni ff pasal suga pulak.. Uwuw~ author akan pub citer ni masa cuti jer.. Esok sekolah, malas wooo... (ಥ_ಥ)Harap readers bersabar kay.. ( ̄∀ ̄) kalau masa cuti tu author x pub mungkin ada masalah ataupon author malas <( ̄∀ ̄)> mian kalau ada typo.. Bak kata pepatah 'author dan typo berpisah tiada' hehew~ (●'∀`●) kbaii Selamat Bersekolah dan Enjoy ya wahai manusia berperangai babun sekalian~~ votement jgn lupa~~ ha lagi 1 author nk pesan. Author akan pub citer ni sehari 1 chap. Sabo jelah ngan author niyh.. <( ̄∀ ̄)>

[OG]My Beautiful Bodyguard 『M.Y.G』Where stories live. Discover now