I Don't Know

36 6 30
                                    

Author dah tukar nama Min. Mian kalau nama tu buruk ⊙﹏⊙
____________________________________

"Okay kita dah sampai" ujar Hyo. Dia keluar untuk bukakan pintu untuk Yoongi tapi Yoongi dah keluar dari kereta. "Jom masuk~" ajak Yoongi tidak sabar untuk bertemu dengan hyungnya iaitu Jin. Mereka pun masuk ke dalam...

Hyojung POV

"Kita ada tetamu~ ouk oppa! " ujarku kerana terkejut melihat Namjoon oppa. "Hai Hyo~ hai Yoongi~" tegur Jungkook oppa. "Hi miss bodyguard "

"Mana Hobie oppa? " soalku kepada mereka berdua. "Dia keluar dengan Jimin. Kitorang kat sini sebab nak sambut birthday Jimin" balas Namjoon oppa. Aku mengambil tempat di sebelah Jungkook dan Yoongi di sebelahku.

"Nanti pukul 11.30 datang rumah kitorang lepastu kita buat surprise kat Jimin,  okay? " cadang Namjoon. "Okay Taehyung dan Hyo pergi sama² aku ikut Namjoon"
"Hyo dengan Yoongi la~" ujar V oppa. "Oh okayy" balas Yoongi. "Okayyyyyyy kita jumpa malam ni okay? " ujarku. "Okay"

"Aku beli kek" ujar Yoongi. "Okay,  Namjoon jom balik rumah kene hias rumah" ujar Jin kepada Namjoon. "Okay bye semua~" mereka bertiga pun pergi. "Okay Yoongi jom beli kek" ajakku. "Okayy" ujarnya. "Bye alien~"

Di kedai kek

"Kek ni nampak sedap~" ujar Yoongi. "Kek ni bukan untuk perut awak tapi untuk perut Jimin. Flavour apa yang dia suka? " soalku. "Coklat" balas Yoongi. "Okay kita beli yang ni" kataku sambil menuding jari ke arah kek coklat.

"Cik nak tulis apa² ke kat atas kek ni? " soal pekerja itu. "Yup. Happy Birthday Park Jimin" balasku. "Ok miss" dia menulisnya dan memasukkan ke dalam kotak kek. "Nah ni kek cik" kata pekerja itu sambil menghulurkan sekotak kek. " ini duitnya" Yoongi menghulurkan sejumlah duit kepada pekerja itu. Kami keluar dan Yoongi pun berkata... "Wuu~ Kedai Timberland~ jom pergi~ nak beli kasut baru" ujar Yoongi. "No no no next time! " aku menarik tangan Yoongi pergi dari situ.

Di dalam kereta

"Sekarang pukul berapa? " soal Yoongi. "Pukul 11.10 " balasku. "Okay jom gerak sekarang kita ada lagi 20 minit je" arahnya.

Setelah beberapa minit,  kami pun sampai di rumah Namjoon oppa.

Di dalam

"Mana Jimin oppa? " soalku. "Oppa suruh dia pergi kedai beli sesuatu" balas Hobie oppa. "Bagus~" ujarku.

Setelah beberapa minit menunggu

"Bagi Hyo kamera, Hyo nak rakam" Namjoon menghulurkan sebuah kamera kepadaku. "Tutup lampu dia datang! " arah Jin.

Jimin POV

Aku melangkah kakiku masuk ke dalam rumah Namjoon hyung. Setelah masuk...

"SAENG-IL CHUGHAHAE PARK JIMIN!!!!!!! "

Aku terharu melihat semua rakanku termasuk Hyo meraikan hari lahirku. "Tiup lilin dan buat hajat! " ujar Hyo. Aku meniup lilin di atas kek sambil berhajat di dalam hati.

"Aishh gumawo~" ujarku. "Yah hyung dah makin tua! " ujar V. "Ohhh yeke? "
"Bila oppa nak kahwin?  Hyo nak jadi aunty! " semua gelak dek kerana kata² Hyo. "Kenapa Hyo tak kahwin je dengan--" V melihat Yoongi hyung. "Apa? " soal Yoongi hyung selamba. Hyo menyepak punggung V.

"Auch sakitlah! " adu V. "Padan muka!! " ujar Hyo dan Jungkook serentak. Mereka pun ber 'high-five'.  Kami hanya gelak akan gelagat mereka. "Kim Hyojung Kim Taehyung berhenti! "

"Dah jom makan, aha!  Esok hujung minggu! " ujarku. "Vacation! " jerit rakanku... "Ok Hyo nak kemas barang malam ni dan lagi satu, HYO BENCI KIM ALIEN!! " jerit Hyo. " HYOJUNG YAAAAA!!!!! "
Kami pun makan pada malam itu~

Skip, esok
Di airport Paris >> No one POV

"Wuuu akhirnya kita dah sampai Paris~" ujar Hoseok. "hyo ngantuk lah jom cari hotel kita cepat" ujar Hyo pula. "Kita kene tunggu van ambil kita, tunggu jap nak call" ujar Jin.

Selepas Jin menelefon driver van~

"Dia kata dia dah sampai" ujar Jin.

Skip
sampai hotel

"Tunggu jap aku nak check-in hotel" ujar V. Tak lama lepastu V pun datang dengan riak wajah yang gembira. "Kita ada empat kunci,  aku dengan Jimin,  Jin hyung dengan Rapmon hyung, Hobie hyung dengan Jungkook, Hyo dengan Yoongi hyung" ujar V kepada rakannya. Hyo memberi jelingan maut kepada V. Semua mengambil kunci bilik daripada V dan masuk ke bilik masing².

Di bilik Yoongi & Hyojung

Hyojung POV
"Uwuuu~ niceuu~~" ujarku.

"Katil awak di sebelah tingkap " ujar Yoongi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Katil awak di sebelah tingkap " ujar Yoongi. "Okay~" kami meletakkan beg di tepi katil.

Aku menikmati pemandangan dari tingkap. Tiba² aku terdengar Yoongi menyanyi. 'Yoongi-ssi suara awak~ aku dah jatuh cinta dengan dia ke?  Entahla tapi bila dia sebelah aku,  rasa pelik dan nervous datang. Aishh aku tak tau lah apa jadi dengan aku ni lepas jumpa dia?  Tapi suara dia bagi ketenteraman dekat hati aku~' gumam hatiku.

"Wow Yoongi saya tak tau pun yang awak pandai menyanyi" luahku. "Gumawo saya suka menyanyi~" ujarnya.

TBC

____________________________________
Hehew adakah Hyojung dah jatuh cinta dengan Yoongi?  Nantikan chapter seterusnya~ enjoy votement jangan lupa~ ヽ(´▽`)/

[OG]My Beautiful Bodyguard 『M.Y.G』Where stories live. Discover now