No one POV
Di dalam van
Hyojung, Taehyung dan Yoongi duduk di bahagian belakang. "Macam mana dengan first night korang? " soal Tae sambil senyum nakal. Dia melihat Hyo kemudian Yoongi. "Aku tido lena semalam~" jawab Yoongi. "Apa yang korang buat sebelum tu? " ouh cit dia fikir lain. Jangan contohi dia ya anak²~. Hyo memberi isyarat kepada Yoongi."Meh kita tarik telinga dia berjemaah"ujar Hyo. "Okeyy" balas Yoongi. Mereka senyum dan...
"Argh! " jerit Tae membuatkan yang lain terkejut. "Kenapa ni? " soal Jin. "Dia fikir lain!! Padan muka!! " jawab Hyo. Hyo dan Yoongi ber'high-five'. "Tae berhenti fikir lain sebelum hyung suruh pemandu bawak kita pergi hospital " ujar Jin.
"Yaaah waeeee?????? "
"Untuk bersihkan minda Tae dan check dari mana Tae datang~ planet pluto atau bumi~"
Semua ketawa kerana kata² Jin. Tae merajuk manakala Jin sambung kacau dia lagi~. "Dan kalau Tae dari pluto hyung akan bagitau appa untuk booking airplane pergi planet pluto" sambung Jin lagi. "Shadap you man" balas Tae. Semua gelak sampai perut dah nak pecah k guro.
"Wey berhenti aku tak dapat bernafas!! " ujar Rapmon sambil ketawa kehkehkeh. "Okay² so Tae bahasa apa yang kau guna kat planet pluto? " soal Jin kepada Tae. Semua masih gelak.
"Kita dah sampai~" ujar pemandu. "Wuuu~ jom pergi~" ujar Hyo. Semua keluar daripada van.
"Waa tinggi nya menara Paris ni nasib baik tak pendek macam Jimin~" sindir Tae. "Baik kau diam sebelum aku sepak kau pergi pluto" balas Jimin menahan geram. "Apa? Betul kan~ kau kene terima yang kau ni pe---" belum sempat Tae habiskan percakapan, Jimin dah tendang dia. Nasib tak sampai pluto.
"Argh! " Tae mengaduh kesakitan. "Oppa! Boleh tak kalau oppa tak kacau Jimin sehari?! " marah Hyo. "Aniyo! Kalau oppa tak kacau dia seharian oppa tak boleh hidup oppa tau kalau oppa mati korang akan rindu" balas Tae sambil meng'flip hair'. "Hyo takkan rindu Mr. Alien~" ujar Hyo.
"Jom ambil gambar " ujar Jungkook untuk meleraikan pergaduhan. "Hyo boleh tak kalau Hyo berdiri sebelah Yoongi. Oppa nak ambil gambar~" arah Tae dan Hyo berdiri di sebelah Yoongi dan membuat pose.
Hyojung POV
Klik! Klik!
"Uwu~ niceu~~ korang nampak comel kalau berdua~" aku dan Yoongi blushing. 'cit! Kenapa aku blushing! Apa masalah aku? ' gumamku di dalam hati.
"Aku jumpa ada dua tomato kat sini~" sindir Jungkook. "Errr... Jom ambil gambar sama²!" ujarku untuk menghilangkan rasa malu. Jin memanggil seorang lelaki. "Sir, can you take a picture of us? " soal Jin. Kene la speaking en. Paris kot. "Sure" balas lelaki itu.
Klik!
"Gu--- thank you sir~ " ujar Jin hampir berkata 'gumawo' haha fikir orang tak tau? "Malam ni kita semua kene pergi ke bilik Tae sebab kita nak berborak dan oppa akan bawa gitar oppa tahu yang Hyo nak main gitar~" ujar Jin kepadaku. "Aishhh jinjja? " soalku. "Jin? " soal Jin pula. "I'm so sick of this oppa! " marahku dan pergi ke arah yang lain berada.
Yoongi melihat aku. "Aishh rambut awak ni serabai la.. ". Kata Yoongi lalu membetulkan rambutku. Aku hanya memandang kakiku. Oh ye tinggi aku paras leher dia je nampak tak betapa pendeknya aku hehew~
'Arghh perasaan pelik ni datang lagi!!!'
"Ha dah okey~" Yoongi senyum ke arahku dan aku membalas senyumannya. "Gais jom lunch" ajak Rapmon. "Jom~" balas Yoongi. Dia memegang lenganku dan menarikku masuk dalam van tadi. Aku terkejut akan kelakuannya.
***
"Uwuu Hyo harap Hyo dapat bukak restoran ni dekat Korea juga~" ujarku. "Yeah this is nice" balas Jungkook. Kami mencari tempat dan order makanan. Aku duduk di hadapan Yoongi manakala Namjoon oppa di sebelahku.
Setelah beberapa minit, makanan pun sampai dan kami mula makan. "Awak nak rasa saya punya? Makanan ni pun sedap" ujar Yoongi. "Boleh juga" dia menyuap makanannya ke dalam mulutku.
Tanpa kami sedari, Namjoon sedang memerhati gelagat kami dan ianya membuatkan leader kami tersenyum aww aww leader kita ni~
"Korang aku nak tanya something~ apa makanan fav Taehyung? " soal Jin. "Potaetoes" jawab Jin untuk soalannya sendiri kemudian dia gelak. Kami turut gelak kerana gelak Jin oppa macam keldai HUAHUAHUA.
Selepas selesai makan, kami ke hotel untuk berehat.
"Hyojung-ah~"
"Nae?"
"Kenapa Hyo taknak jadi CEO?"
"Ada sebabnya. Wae? Yoongi nak tahu?"
"Nak~ bagitaulah~"
"Umm okay beberapa tahun lepas sebelum awak datang, appa ada CEO dan masa Hyo 19 tahun, appa suruh Hyo jadi CEO so yes saya jadi CEO but the old CEO take the revenge and dia buat appa jatuh cinta dengan dia so dia dapat kerja sebagai CEO balik. Tapi saya dapat tau yang dia cuma mainkan perasaan appa saya jadi saya bagitau tentang tu dan appa pun pecat dia and start from now saya dah taknak jadi CEO" jelasku panjang lebar.
"Oh sekarang dia kat mana?" Soal Yoongi. "난 몰라 (Tak tau)" balasku.
Skip >> malam
"Yoongi-ssi jom pergi saya rasa diorang dah tunggu kita" ujarku. "Okay" balasnya. Kami pun menuju ke bilik TaeTae dan ChimChim iaitu di bilik 215.
"Aaa ni pun bilik diorang" Yoongi mengetuk pintu dan ada orang membukanya. "Jemput masuk~" balas Jimin.
"Hai oppa~" tegurku. Kami duduk di atas katil milik oppaku.
"Hyo nyanyi lah lagu untuk kitorang" ujar Jin oppa dan menghulurkan gitar. "ok no problem!" Balasku lalu menyambut gitar tersebut. "Okay 3 2 1" jariku memetik gitar dan mulutku menyanyikan lagu bertajuk 'Fake Love' by BTS.
Yoongi POV
Huuaarrrgghhh dia dah curi hati aku!!! Dia buat aku blushing right now sekarang dia dah buat aku lebih jatuh cinta kat dia!! READERS ATAU SESIAPA TOLONG!!!!!!
Aku harap yang Hyo akan jatuh cinta pada aku~ 사랑해요(i love you)~
Dan lagu yang dia nyanyikan pun tamat.
"Hyo sangat berbakat" pujiku lalu senyum. "Eyyyy apa jadi dengan korang ni hah?" Soal Tae annoying. Dannnnnn Hyo pun menarik rambut Tae hah padan muka.
"Ouch!"
TBC
____________________________________
HYE KORANG MIANHAEYO KALAU BUAT KORANG TERTUNGGU author pub citer ni lambat sbb asik idea yang lawak je datang. Author pun kene la buat citer ni epik skit en? Klah x nk cakap bebanyak enjoy! Votement jangan lupa!
YOU ARE READING
[OG]My Beautiful Bodyguard 『M.Y.G』
FanfictionMengisahkan tentang seorang yeoja yang bernama Kim Hyojung bekerja sebagai PERSONAL BODYGUARD kepada Min Yoongi. Pada suatu hari, Hyojung mempunyai 1 perasaan yang dia sendiri tidak tahu. Tanpa pengetahuan Hyojung, Yoongi telah jatuh hati kepada Hyo...