His 'Backbones' | Synopsis

43 6 0
                                    


                 His Backbones mengisahkan tentang kehidupan Alees Alara yg sentiasa menjadi tulang belakang majikannya, Hayzayn Gray, pewaris dua syarikat besar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                 His Backbones mengisahkan tentang kehidupan Alees Alara yg sentiasa menjadi tulang belakang majikannya, Hayzayn Gray, pewaris dua syarikat besar.

          Kehidupan pribadinya disembunyikan dari Hayzayn atas permintaan lelaki itu sendiri yg digelar 'business rules'.

                  Hari selepas hari, hidupnya semakin sunyi, malamnya semakin sepi, hanya rahasia yg harus ia sembunyikan dari majikannya sahaja yg membuatkan ia masih mampu bertahan dengan kehidupan hariannya bersama majikannya yg digelar, Sir Ian.

          Hayzayn Gray adalah seorang usahawan yg berjaya pada usia muda, dalam masa yg sama dia seorang lelaki yg penuh dengan diri sendiri, confidentnya lebih tinggi dari tubuh badannya yg berukuran 179 cm itu.

                  Hayzayn yg menjadi kegilaan ramai wanita terpaksa mengadakan satu syarat khas untuk sesiapa yg bekerja dibawahnya, terutamanya buat setiausaha, segaris ayat ringkas tp tidak mudah, lagi2 untuk kaum wanita, iaitu 'no love confession'.

          Namun kesetiaan Lara dalam mematuhi setiap arahannya dan tidak pernah melanggar mana2 peraturannya membuatkan kebanggaan dirinya sedikit terguris bila suatu hari sahabatnya dengan nada sindir berkata, "She either has someone already or... kau tak cukup attractive bagi dia."

                   Kata2 itu cuma mendapat dengusan dari Ian tp dalam hatinya dia baru sahaja sedar bahawa ia tidak tahu apa pun tentang kehidupan setiausahanya, rasa membuak-buak ingin rasa tahu memenuhi hatinya and...

Curiosity killed the cat...

           Ketika nyawanya hampir dirugut, memori lama kembali bermain di mindanya bagaikan tayangan pawagam dan beberapa pergerakan pelik setiausahanya mula kelihatan di matanya.

                    "She's hiding something from me, i don't know what is it but i need to find out."

           Sedang Lara menjalani kehidupannya yg ia fikir sudah cukup sengsara itu, satu tuduhan pengkhianatan ditunding pada dirinya, menghancurkan segala kekuatan yg dibina untuk meneruskan kehidupannya sebagai setiausaha Ian.

                     "A betrayer should leave the company right at this moment." Kata2 salah satu director disyarikatnya itu disetujui director lain termasuk seorang lelaki yg mengatakan bahawa ia telah mengenali Lara lebih dari apa yg Ian tahu tentang setiausahanya, "Dia kene tinggalkan semua ni bukan untuk kebaikan company, not for your own good either, Hayzayn. But for her life."

           Tidak mahu kalah dengan Demir Han, Ian nekad untuk mencari tahu asbab dibalik semua yg terjadi.

                      "Bagi saya alasan yg logic awak nak berhenti."

           "Sir, i was accused for many wrong-doings, is it not enough reason to get me fired? Untuk saya menarik diri?"

                      "Yes tapi tak ada bukti yg kukuh pun, so give me your own reason to quit."

           Lama Lara terdiam sebelum ia bersuara dengan sangat perlahan, "Sir, you told me that day, the day we signed the contract, that i should not have feeling towards you... and if i do, saya kena tarik diri sebelum terlambat..."

                      Nafas berat ditarik sebelum menyambung kata2nya, "What if... what if my reason to quit is because i have feelings...for you? Will you... will you let me go then?"

...but satisfaction bought it back......does it?

Stay tune! Update; setiap sabtu!


His 'Backbones'Where stories live. Discover now