Di mana hari yang sudah pun di tunggu oleh pasangan sama cantik sama padan. Hari bahagia Ashraf dan adellea.
Adellea dihias baju kurung berwarna putih suci yang ditempah oleh Ashraf. Walaupun majlis nikah mereka hanya simple tapi tetap nama cantik dan sweet.
"Puan adellea, tuan Ashraf dah siap mereka semua menunggu pengantin perempuan sahaja. " Ujar mak su yang menemani adellea dibilik itu.
"Mak su teman adellea ya? " Mak su menganguk adellea sudah mengangap Mak su seperti ibunya.
Mak su mula memimpin adellea turun ke bawah. Mata adellea dan mata Ashraf bertentangan sewaktu adellea turun tangga kiri kanannya dihiasi bunga Rose merah terlalu sangat istimewa.
Adellea mula duduk diatas pelamin yang ditemani oleh Mak su.
"Boleh kita mulakan? " Tanya Tok kadi .
"Boleh, boleh. "
"Tengku Ashraf daniel bin tengku khalid. "
"Ye saya. "
"Aku nikah dikau dengan Nur adellea sofia binti mohd dengan mas kahwin seutas gelang emas. "
"Aku terima nikahnya Nur adellea sofia binti mohd dengan mas kahwinnya seutas gelang emas. "
"Sah? "
"Sah, sah. " Tok kadi dan beberapa saksi membaca doa selepas lafaznya sudah pun disebut oleh Ashraf.
"Sekarang boleh batalkan air sembahyang ya. " Ashraf bangun dari duduknya dan berjalan ke arah adellea yang berada ditempatnya.
Ashraf mengambil seutas gelang emas yang berada dalam dulang yang dipegang oleh Mak su.
Dan dipakaikan oleh Ashraf ditangan adellea.
Skip.
12.00 tengah hari.
Adellea berkurung sahaja didalam bilik segan untuk adellea bertemu dengan kawan Ashraf.
Pintu dibuka dari luar oleh seseorang iaitu Ashraf.
"Sayang, why are you locked in a room?" Mata adellea terpandang ke arah tangan Ashraf yang memegang sejambak bunga matahari.
"Awak nak buat apa dengan bunga matahari tu? "
"Saja hiasan sekarang bilik ni bukan aku sorang sahaja tapi sekarang dah ada sayang " Adellea tersenyum suaminya sangat softspoken walaupun dirinya pernah dimarahi.
"Sayang, u want know something? " Adellea berjalan ke arah Ashraf.
"Apa dia? "
"Sayang tahukan yang bunga matahari hari ini melambangkan kesetiaan so i want.. Kita berdua berjanji takkan pernah ada simpan rahsia antara satu sama lain. "
"I promise too. " Satu ciuman hinggap dipipi adellea.
"Abang berjanji lepas ini takkan benarkan sesiapa pun boleh sentuh sayang kesayangan tengku Ashraf. "
"Awak memang nak panggil saya sayang ke? "Tanya adellea.
" Ye la lain pada yang lain sebab awak terlalu istimewa kepada abang. "
"S-sayang turun bawah dulu naik siapkan makan tengah hari. " Ashraf menarik pinggang adellea sehingga terduduk diatas peha.
"Abang taknak makan tak rasa lapar sebab ada sayang. " Pipi adellea membahang merah.
"Are you blushing baby? " Ashraf tersenyum kenapa dirinya terlalu gembira apabila adellea ada didepannya.
"Takpelah abang pergi mandi dulu saya turun bawah siapkan makanan. " Adellea baru sahaja ingin bangun tapi ditahan oleh Ashraf.
YOU ARE READING
PSYCHO OR MAFIA? | On Going
RomanceTengku ashraf daniel seorang yang dingin dan baran kurang kasih sayang dari seorang ibu dan ayah. tengku ashsaf mempunyai kembarnya iaitu tengku aqasha danny. tengku ashsaf bertemu dengan adellea Sofia pertemuan yang tidak dijangka apabila dimalam...