Adellea meletak kain didahi asyraf mungkin kebetulan demam ni.
"Harap-harap cepat sembuh. " Adellea bercakap perlahan sayu dia melihat asyraf dalam keadaan macam begini.
Adellea bangun dari duduknya dan turun ke bawah semula. Adellea menuju ke dapur dan mengeluarkan bahan-bahan untuk menyediakan bubur untuk Asyraf sedang sebok memotong lobak merah ditegur oleh mak su.
"Puan adellea masak ni untuk tuan asyraf? " Adellea menganguk bertandakan ya.
"Kalau macam tu mak su tolong puan ya? "
"Eh takpayah mak su biar adellea buat mak su rehat je lagi pun tangan mak su sakit lagi kan? " Adellea menyambung semula kerja.
Beberapa jam Kemudian.
Adellea mengangkat dulang dan menuju ke anak tangga tapi langkahnya terhenti apabila melihat Ashraf turun tangga dengan keadaan terhoyong-hayang.
"Abang." Adellea meletak dulangnya tersebut diatas meja yang berdekatan dengan tangga.
"Kenape abang turun nanti kalau jatuh siapa nak angkat abang. " Adellea membantu Ashraf turun tangga dan menuju ke ruang tamu.
"Abang cari sayang.. Pergi mana? " Perlahan adellea membaringkan Ashraf di sofa.
"Saya masak bubur untuk awak lah, abangkan tak sarapan lagi. " Adellea menyua sudu dibibir Ashraf tapi ditolak oleh lelaki itu. Adellea mengangkat kening bertandakan kenape?
"Taknak , nak muntah. " Adellea memaksa juga Ashraf untuk makan.
"Nanti abang lagi bertambah sakitlah.. Makan sikit ya. " Adellea menyua lagi sekali sudu tersebut.
"Kalau abang taknak basah kan tekak tu dengan air chocolate yang saya buat ni mana tahu hilang pahit mulut abang. " Adellea membantu Ashraf untuk meminum air chocolate tersebut.
"Erm dah taknak. " Ashraf menolak cawan itu jauh darinya.
"Abang nak makan apa-apa lagi saya buatkan ya? " Adellea meletakkan semula cawan itu didulang tersebut.
"Taknak abang nak tunggu sayang buat kerja. " Ashraf ingin ikut adellea membuat kerja didapur tapi dihalang.
"Abangkan tak sihat abang rehat dekat bilik ya? " Ashraf mengeleng kepalanya laju pinggang isteri dipeluk kuat.
"Kalau macam tu saya teman abang rehat okay? " Adellea menemani Ashraf sehingga terlena.
Beberapa minit kemudian.
Dahi adellea berkerut kejadian dimimpi teringat kepada ibunya.
"Ibu.. " Adellea terjaga dari lenanya peluh didahi dilap. Nafasnya ditarik dalam.
Adellea menulis surat dan diletak diatas meja bersebelahan katil tersebut.
"Mak su adellea keluar kejap ya. " Mak su yang sebok menyiram terkejut dengan kehadiran adellea yang kalam kabut lari keluar dari pagar menuju teksi yang sampai elok didepan pintu pagar.
"Eh puan adellea! Tuan Ashraf tahu tak ni. " Mak su yang kalam kabut apa bila adellea pergi begitu sahaja.
"Mati aku nak jawab apa dengan tuan Ashraf ni. " Mak su yang sudah gigit jari memikir apa jawapan yang akan diberitahu kepada Ashraf.
Skip.
Adellea sampai didepan rumah lama nya iaitu rumah ibunya bekal yang ditangannya dipegang elok.
"Assalammualaikum ibu! Adellea balik ni ibu? " Adellea melihat pintu yang di kunci rapat.
"Macam mana boleh lupa ibu kerja lah. " Adellea letak bekal itu didepan pintu dan berjalan kaki pulang ke rumah.
YOU ARE READING
PSYCHO OR MAFIA? | On Going
RomanceTengku ashraf daniel seorang yang dingin dan baran kurang kasih sayang dari seorang ibu dan ayah. tengku ashsaf mempunyai kembarnya iaitu tengku aqasha danny. tengku ashsaf bertemu dengan adellea Sofia pertemuan yang tidak dijangka apabila dimalam...