chapter 1 - sakit

431 57 26
                                    


23 September 2019

tarikh dimana dia Jeon Jungkook dan Park Deana sah digelar suami isteri . Walaupun majlis ini sepatutnya disambut dengan ceria dan penuh bahagia namun bagi mereka berdua tidak sama sekali. Perkahwinan mereka hanya disatukan tanpa diketahui sesiapa dan apa yang lebih penting lagi ianya hanya sekadar perkahwinan yang terpaksa .

" kau tinggal dalam bilik stor , jangan sentuh apa-apa barang aku dan jangan sesekali keluar dari ruman ni "

kaki jungkook melangkah mendekati pintu rumah. kunci kereta yang tergantung belakang pintu dicapai kasar

" encik nak pergi mana? "

serta-merta langkah jungkook terhenti. kini wajahnya kembali berpaling kearah Deana.

" suka hati aku lah nak pergi mana. kau sibuk sangat apahal "

jelingan dihadiahkan. baru sahaja pintu ingin ditutup kini dibuka semula oleh Jungkook. Dari riak wajahnya seperti ada satu lagi perkara yang perlu di pesan kepada Deana.

" oh one more thing,kalau ada sesiapa datang nanti and dia tanya siapa kau ,jawab je yang kau tu pembantu rumah baru. jangan sesekali kau buka mulut tentang apa yang terjadi antara kita. Faham? "

hanya anggukan dibalas. sejujurnya hati gadis itu cukup berat hendak menerima apa yang dilakukan oleh Jungkook terhadapnya. Baru sahaja hari pertama dia menjadi isteri sudah ditinggalkan.

" encik..jangan balik lambat ya?"

bergetar suara Deana ingin mengungkapkan ayat tersebut. perasaan takut didalam dirinya cukup besar buat masa sekarang .

" eh perempuan , kau takpayah nak gedik sangat boleh tak. ingat sikit kau tu perempuan simpanan ja bukan isteri aku pun "

bagai ditusuk hati mendengar kata-kata suaminya sendiri. dengan tak dijangkanya air mata gadis itu terus menitis .

" bila aku fikir balik kan, bodoh betul aku ambil bela perempuan macam kau ni "

perlahan Jungkook merapati Deana yang sudah semakin teresak menangis.

" sepatutnya kau perlu rasa bersyukur jadi pelacur sebab dapat duit banyak . kau boleh beli apa yang kau nak kot . asal kau ni lembap sangat hah? "

air mata dikesat kasar. perlahan Deana mengangkat kepala memandang suaminya yang sudah tercegat didepannya

" a-apa perasaan encik bila a-anak encik sendiri yang dipaksa menjadi p-pelacur? "

riak wajah Jungkook mula berubah serius. tangannya kini digengam menjadi penumbuk. perasaan marahnya mula semakin membara

" anak? huh hahahaha.."

galak jungkook ketawa sebelum dia menyambung percakapannya

" Eh kau takpayah nak berangan nak ada anak dengan aku lah. aku tak hingin langsung. nak tahu sebab apa? "

dengan sedaya upaya Deana menahan airmatanya dari terus mengalir membasahi pipi. wajah Jungkook yang amat dekat dengannya cukup membuatkan perasaan sebaknya makin dirasai

" Sebab segala benda yang wujud dari kau ni semuanya pembawa sial "

senyuman Jungkook hadiahkan kepada Deana. sempat rambut gadis itu diramasnya sebelum dia melangkah semula keluar dari rumah.

bbummm

sebaik sahaja bunyi dentuman pintu yang ditutup itu didengari, badan Deana terus rebah keatas lantai. Dari tadi lagi dia cuba menahan kakinya yang sudah mula berasa lemah

pelbagai persoalan bermain didalam mindanya sekarang. cukup dia tak mengerti kenapa dia perlu diuji seteruk ini.

" Adam.. ya aku perlukan adam.."

tangannya terus dicelupkan kedalam beg silangnya lalu dicapai telefon bimbit nokia.

tutt tut tutt tut

" Deana!! Deana kat mana? "

" Hikss Adam..."

" deana , Adam minta maaf, Adam gagal selamatkan Deana daripada penjahat-penjahat tu. sekarang Deana bagitahu ,Deana kat mana? "

"adam...Deana dah kahwin "

" h-huh? k-kahwin? dengan siapa ?"

" Deana dah—"

kreukk

bunyi pintu terkuak membuatkan kata-kata Deana tergantung. pantas matanya melirik kearah pintu. wajah Jungkook yang terpantul didalam iris matanya cukup membuatkan perasaan terkejut mula terbit . dia rasa baru sahaja jungkook keluar macam mana dia boleh balik secepat ni

" oh ni kerja kau... "

kasar telefon yang ditatapkan ditelinga Deana diragut kasar. Tangan isterinya itu mula dicengkam kasar sehingga berdiri gadis itu

" adam? huh so kau nak larikan diri? memang sampai mati takkan boleh "

kuat telefon bimbit Deana yang berada ditangan Jungkook dihempas keatas lantai sehingga berkecai. Deana yang hanya mampu melihat itu mula hilang kata-kata. matanya kini kembali dipenuhi airmata.

Jungkook? hanya tersenyum sinis memandang isterinya yang sudah menitiskan airmata sambil memandang telefon bimbit yang sudah tidak bernyawa.

" bodoh "

bisik Jungkook perlahan sebelum cengkaman di lengan Deana dilepaskan.

" sayang , masuklah "

mendengar saja perkataan yang diungkapkan oleh Jungkook, pantas Deana mengangkat wajah. Dapat dia nampak seorang wanita yang mula melangkah masuk kedalam rumah.

" sayang.. ni ke pembantu rumah baru you? ish selekehnya "

galak tangan wanita itu memeluk lengan Jungkook manakala Jungkook juga memegang erat pinggang gadis tersebut. Tanpa memperdulikan Deana mereka terus melangkah naik ke bilik.

sebelum itu sempat gadis yang bersama jungkook memberi jelingan maut pada Deana .

sekali lagi airmata dikesat lemah. airliur kelat mula Deana cuba menelan. pandangan redup diberikan pada telefon bimbitnya yang telah berkecai. perlahan di melabuhkan punggung.

" awak suami saya Jungkook jadi..saya tak akan sesekali bencikan awak "

ucap Deana perlahan dengan suara yang serak basah. kedua tangannya mula mengutip serpihan-serpihan telefon bimbit diatas lantai.





Lagenda Suami Kapista
writer : Dagurichim

lagenda suami kapista.Where stories live. Discover now