Bab 5 ( menjalin kerjasama)

2.4K 63 27
                                    

              Setelah seharian berada di sekolah Azley dan Nik pulang ke rumah,sebaik sahaja tiba mereka terdengar deringan telefon yang disediakan di dalam rumah tersebut. “eh ni mesti tuan Amran call sebab semalam aku dah hantar laporan kat dia". Kata Nik, “ Assalamualaikum Tuan saya Inspektor Nik bercakap.“ Waalaikummusalam ya Nik saya ada satu perkara nak bagitahu dengan awak gambar yang awak hantar tu menunjukkan bahawa itu adalah markas musuh yang kita cari selama ini jadi saya nak awak bekerjasama dengan unit PGA untuk mengempur musuh habis habisan faham tempoh operasi juga hampir tamat jadi saya nak awak habiskan misi ini sekarang juga tempoh yang ditetapkan ialah 24 jam identiti awak tidak penting lagi apa yang penting ialah kejayaan misi ini faham". “ baik tuan tapi di mana kami nak jumpa dengan unit PGA tu eh dah mati " . Sebelum Nik menghabiskan ayatnya tuan Amran telah pun memutuskan talian ". “ eh tuan ni belum sempat aku cakap dia dah mati kan macam mana kita nak tahu yang unit tu dah sampai ka belum ". Dah ada dah . “ eh Shafiq cam mana kau boleh ada kat sini ". “Aku dapat arahan untuk bantu korang dan ni pasukan kita ok semua kenal kan diri masing masing ". “ aku pablo ,aku Yan  , aku wan,dan saya Wany ". “ha bukan awak ke yang saya jumpa semalam . “ yup kita dah lama perhatikan gerak geri awak 😊".  Rupa rupanya gadis yang mereka tegur itu adalah salah satu anggota polis yang di hantar untuk membantu mereka dalam menjayakan operasi ini. “ok la kalau macam tu jadi aku nak korang semua bersiap sedia sebab malam ni aku nak kita gempur habis habisan faham". Azley menerangkan bahawa dia mahu semua bersedia untuk operasi yang akan dilakukan pada malamnya ini .
                “ Weh Azley pukul berapa kita nak bergerak". Soal shafiq menunggu jawapan sahabatnya selaku ketua operasi. “mungkin dalam pukul dua pagi ". Jawabnya ringkas. Untuk maklumat lanjut shafiq ni ialah kawan Azley dan Nik masa rekrut dulu satu intake cuma berlainan unit ja tapi masih dalam uniform yang sama cuma dia PGA diaorang komando dan shafiq ni perangai hampir sama macam Azley serius memanjang . “eh cuba kau tengok Nik tu nampak mesra ja dengan wany ada apa apa ka?. “ kau ni macam la baru kenal dia , tapi kalau dia serious apa salah nya aku pon dah penat dah dengan perangai plaboy dia tu ha ha ".
        

            Jam hampir menunjukkan pukul dua pagi dan mereka semua telah pun bersedia dan berada di hadapan kawasan operasi. “Ok wany dan wan korang cover kita orang dari atas ok yan,pablo,dan nik korang gempur dari depan dan shafiq kau gempur dari kiri dan aku gempur dari kanan ok semua sedia kalau ada hantus yang keluar ok ada soalan tak ada bagus dah gerak ". Selesai Azley memberi arahan mereka pun bergerak untuk mengempur kawasan musuh mereka perlu sentiasa peka supaya tidak ada perkara buruk yang menimpa mereka memandangkan jumlah mereka sedikit berbanding musuh jadi setiap anggota perlu memainkan peranan dalam menjayakan misi ini . Semua dah ada kat tempat masing masing . Siap semua dah sedia . Laporan dari atas . Bahagian depan ada tiga orang bahagian kiri dan kanan clear nampak nya ramai yang tidur tu ni peluang kita . Kalau macam tu ayuh gerak . Pertempuran pun bermula , pertempuran ini berlarutan selama tiga jam di mana mereka berjaya menumpaskan musuh yang anggaran kekuatan sebanyak 60 orang tetapi pertempuran itu menyebabkan Azley cedera parah akibat ditembak dari jarak dekat ketika mengempur musuh Azley di kejarkan ke hospital untuk menerima rawatan selanjutnya.
   
        Pada pukul 8 pagi orang kampung digemparkan dengan pertempuran yang berlaku pada malam tadi orang kampung terkejut apabila melihat ramai anggota polis yang melakukan operasi pembersihan di sekitar kawasan pertempuran itu , dengan itu terbongkar la rahsia dua orang cikgu gantian itu yang sebenarnya anggota polis yang menyamar sebagai seorang cikgu di sekolah tersebut. Di hospital pula perasaan hiba menyelubungi ruang hospital tersebut di mana Azley ditempatkan di wad ICU kerana mengalami pendarahan yang teruk . Akibatnya dia kehilangan banyak darah . Dia di jaga rapi oleh pihak hospital dan di kawal oleh anggota polis yang melakukan tugasan khas untuk melindungi nya.

    Seminggu berlalu selepas kejadian itu .....
Pukul 8 pagi Nik dan yang lain sudah berada di pekarangan tanah perkuburan islam al raudah di mount austin johor bahru di mana kampung halaman Azley . “moga tenang ya di sana moga roh mu dicucuri rahmat". “ sabar la setiap yang hidup pasti akan merasai mati kan itu dah memang janjinya . “ya terima kasih korang sebab sudi teman kan aku ziarah kubur arwah mak aku ". Tak ada hal la ley kita kan member susah senang sama sama hahaha .   Oh ya Azley tu hidup lagi ha ha kalau dia mati tak ada la next cerita ok guys bab ni mungkin bosan sikit sebab saya nak habis kan cepat untuk next tajuk pulak kisah nya tentang dua orang hero tu mendirikan rumah tangga ha kita buat cerita yang berbunga sikit saya cerita sikit apa yang akan berlaku ya . Si Nik tu tak lama lagi akan kahwin dengan wany so korang tahu la kan dua dua polis yang akan dijadikan cerita nya ialah si Azley tu akan bercinta dengan siapa hahaha sebab dia baru keluar hospital jadi mungkin dia akan bercinta dengan nurses kot .
So korang kalau sudi cuba komen tajuk apa agak nya yang best untuk next cerita ok. Bye apa pun thanks sebab sudi baca cerita ni just happy happy ja ok.

Bila Abang Polis Jadi CikguWhere stories live. Discover now