Kapitel 1
:Hannas perspektiv:
Jag vaknade av att någon hoppade i min säng, jag öppnade skräckslaget ögonen och såg Ogge. Asså Gud kan han aldrig låta mig sova eller.
- Ogge gå av mig nu. Stönade jag till Ogge som satt på min mage.
- Aldrig. sa han och började kittla mig.
Jag skrek rakt ut för att jag fick en panikattack, eftersom jag inte var bered på det.
- Ogge, snälla sluta kittlas!" skriker jag av skratt.
- om du säger att jag är världens bästa storebror.
- Okej okej, du är världens bästa storebror. När jag hade sagt det går han äntligen av mig och säger att vi ska äta fruost.
- Ogge varför väcker du mig ens kl.7 på en lördags morgon? Frågar jag trött medan jag sätter mig upp.
- Jag undrade bara om du ville hänga med till studion idag?" sa Ogge glad som en sol.
- Ja visst vill jag det, så jag får äntligen killarna idag då? Jag fick ju inte träffa dem förra gången. Frågade jag Ogge som bara flinade.
- Visst men snälla ta det lugnt jag vet att du tycker Oscar är snygga och han tycker du är det så. sa han skrattandes.
- Okej men när ska vi dra då?
- Om 40 minuter.
Okej.
Jag går upp ur sängen och in i min walk in closet. Tar på mig ett par svarta jeans som är trasiga på knäna till det en Calvin kelin tröja, sätter upp mitt hår i en bulle och sminkar mig lätt. Jag går sedan ner till Ogge som står och steker pannkakor till frukost.
Ogges perspektiv:
När jag lämnade Hannas rum så bestämde jag mig för att gå ner och göra frukost åt oss pannkakor blir det asså. Jag gör i ordning smeten och börjar steka. Hanna kommer ner och börjar plocka ram bär, glas, nutella och mjölk. När jag stekt sista pannkakan så sätter jag mig vid köksön med Hanna.
- Hallå vad ska ni göra idag? Frågar Hanna medan hon fixar i ordning en pannkaka.
- Vi ska lära oss en ny dance till en ny låt som vi sedan ska spela in en video till.
- Okej men ska vi dra då. Säger Hanna efter att ha ätit upp.
- Ja jag ska bara plocka undan och borsta tänderna.
- Okej jag går och borstar tänderna så länge.
När jag plockat undan och borstat tänderna går jag ut i hallen med Hanna och sätter på mig mina Nike skor medan Hanna sätter på sig sina converse.
Vi går ut till min bil och börjar åka till studion. När vi kommer fram så kör Ogge in på baksidan parkerar och går till porten. När vi kommer in i studion ser jag några killar som sitter och spelar Felix, Oscar och Omar.
YOU ARE READING
My brother is not real O.M
FanfictionHennes föräldrar bor inte längre hemma och hon måste klara sig själv med sin bror. Hon har inte så många vänner och hon kommer bättre överens med killar än med tjejer. Vad händer när hennes brors kompisar kommer in i bilden och hon får reda på alla...