Kapitel 3

571 14 0
                                    

Hannas perspektiv:

När istärningen var klar så hade vi varit på is i 2 timmar. Det var så himla skönt att träna igen, eftersom jag hade  varit borta under några veckor nu när det var skola och jag går sista året så har det varit mycket. Nu var det bara gymmet kvar sen gå hem och ta den lång dusch. 

När jag kommer upp till gymmet är det tomt. Skönt då kan jag sätta på musik i högtalarna och köra för mig själv. Jag kopplar in mobilen i högtalaren och sätter på Ingenting - Freja Sofie. När låter börjar höras i högtalarna går jag till stången lägger på 10 kg på varje sida och börjar köra knäböj 15 x 3. När jag är klar med det så börjar jag göra armhävningar, sedan så gör jag massa andra övningar. Det var skönt att få köra slut på kroppen igen, man mår liksom så bra. Nu var det bara att stretcha kvar. Att jag äntligen kommer ner i split och spagat är någonting som känns bra. Har alltid velat kunna det och nu har jag nått det målet vilket känns bra. 

Nu börjar klockan nära sig 22.00 på kvällen och jag är sjukt glad att det är lördag. Kommer inte vara hemma förens om 30 minuter. Med en suck öppnar jag dörren till ishallen och går ut i spöregnet. Jag kopplar in hörlurarna i öronen. Allt var så upp och ner nu för tiden, mamma och pappa hör knappt av sig. Ogge har bandet, skolan är tuff, tandställning ska man få snart vilket kommer bli sjukt jobbigt, men det jobbigaste av allt jag har inga vänner. Visst jag har vänner i skolan men inga som man kan prata med, ingen som man är med dagligen, jag saknar då man var liten och allt var lätt. Saknar Ogge som alltid ville vara med mig förut. 

Jag var så inne i mina tankar att jag inte märker att jag går in i någon. Jag kollar upp och ser att personen bara kollar på mig med svart blick. 

- Se dig för bitch. Säger personen och går därifrån. 

Jag reser mig upp och fortsätter hemåt.  När jag är dyngsur och känner att jag måste vila ställer jag mig mot en vägg vid en gränd. Jag kollar bara ner i marken och känner att tårarna börjar rinna. Varför jag, kan inte jag ha vänner och en bra familj. Jag hör ett högt ljud och kollar åt sidan, där ser jag två personer som står och slås. 

- Hallå sluta. Skriker jag medan jag ställer mig rakt. 

- Du borde gå nu innan någonting händer med dig. 

- Snälla, bara gå det han säger stämmer. Säger en sträng röst men den försöker ändå låta trevlig, jag känner igen rösterna men jag vet inte vart ifrån.

Men med snabba steg går jag därifrån, vilka var det där? Vad gjorde dom? Vad skulle kunna ha hänt med mig? Så mycket frågor men så lite svar. 

10 minuter senare

Nu var jag äntligen hemma vilket kändes skönt. Att äntligen få hoppa in i duschen och bara skölja av sig allt skulle bli så himla skönt. Bädda om sängen, dricka choklad och bara mysa med mig själv. Jag öppnar dörren och skriker hej, jag får vardagsrummet till svar. Där inne sitter Ogge med resten av killarna som vanligt då. Visst det var första gången jag träffade idag, men dom har vart hemma hos oss flera gånger. Bara det att jag håller mig alltid på mitt rum. 

- Jag tar en dusch sen går jag och lägger mig. 

- Visst gör så men ät någonting först, okej? Ogge kollar allvarligt på mig.

- Jaja, godnatt. Säger jag medan jag går ut från vardagsrummet. 

- Godnatt. 

Jag hoppar in i duschen, det var så skönt att få värma kroppen efter att ha varit ute i den kalla vår kvällen. Efter kanske 15 minuter känner jag mig klar och går ut från duschen. När jag kommer in i mitt rum går jag in i min WIC sätter på mig en stor huddi som är Ogges sedan ett par orre byxor. Efter det tar jag fram ett par rena säng kläder och går ut i rummet. När jag har bytt sängkläder går jag till tvätt nedkastet och kastar ner kläderna. Jag går sedan till sängen lägger mig ner och sätter på netflix. Efter en stund tar jag bort handduken ifrån huvudet och gör två utbakade flätor, sedan lägger jag mig i sängen och somnar lika fort. 

My brother is not real O.MWhere stories live. Discover now