Kapitel 2

718 19 0
                                    

:Ogges perspektiv:

- Hallå spelar ni Fifa utan mig? Säger jag halvt surt fast på skoj. 

- Du det var du som var sen så skyll dig själv. Skrattar Felix. 

-  Det var faktist Hannas fel och inte mitt. 

- Skyll inte på mig nu va, det var du som väckte mig för sent och du vet att jag äter långsamt. Säger Hanna medan hon kommer upp bredvid mig eftersom hon hade knutit skorna. 

- Men då får du lära dig att äta snabbare då. 

- Och det tror du verkligen kommer hända,  du visste väll att man ska tugga 20 gånger innan man sväljer. Säger hon stolt. 

- Bara för att du har så liten mun. 

- Fuck you. Säger hon och går in på toaletten. 

Med ett skratt går jag och sätter mig vid killarna och kollar på när Omar och Oscar spelar sin match. Efter kanske fem minuter kommer Daff och Kattia in i rummet med ett stort leende på läpparna. 

- Okej killar idag är det hård körning som gäller ni ska lära er en ny dans och spela in låten sedan ska vi ha ett möte om tide och vart vi ska spela in videon så det är mycket att göra så nu sätter vi igång. Säger Kattia med ett stort leende på läpparna. 

Jag och killarna går in i omklädningsrummet för att byt om till träningskläder. Jag satte på mig chachimommas byxor, en adidas tröja och ett par nike skor. När alla hade bytt om så går vi ut i danssalen där våran dans tränare Johan står. 

- Okej killar idag blir det mycket arbete så jag hoppas ni har med er vatten och ett glatt humör. 

- Humöret får du nog fråga Felix om. Skrattar Omar fram och bara några sekunder efter få han en smäll på armen av en sur Felix. 

- Okej killar men nu kör vi igång. 

Hannas perspektiv: 

Efter att jag hade gått på toa så gick jag ut och försökte hitta till killarnas dans sal vilket inte var så svårt då det stod The Fooo Conspiracy på dörren. Jag går sakta in för att jag inte ville störa dom medan dom "jobbade". Jag sätter mig sakta ner i ett hörn och tar upp mobilen för att kolla Instagram. Jag kollar igenom flödet medan jag då och då kollar upp för att se vad killarna gör. Jag bestämmer mig för att uppdatera min insta så jag går in på min kamera rulle och försöker hitta en bild som jag är nöjd med. Efter kanske fem minuters letande hittar jag äntligen en bra bild.  Som passar in i mitt flöde. 

                               Saknar sommaren då man var fri från skolan och allt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                               Saknar sommaren då man var fri från skolan och allt. <3 


Efter kanske en timme med att ha suttit på ett golv och kollat på killarna så bestämmer jag mig för att gå hem istället. Jag reser mig sakta upp och går emot dörren. När jag väll kommer hem så kollar jag i kalendern och ser att jag har träning idag och att det är samling om den halvtimme. Jag skyndar mig med att byta om och packa. Efter bara några minuter är jag klar och börjar springa emot ishallen. 

My brother is not real O.MWhere stories live. Discover now