Ogges perspektiv
- Nu räcker det Hanna är hemma vi kan inte hålla på och snacka om detta nu, hon kan höra och då blir det inte kul asså.
Med dom orden gick jag ner för trappan och in i köket för att dricka ett glas vatten. Jag tar första klunken och känner genast att jag lugnar ner mig. Jag går ut i vardagsrummet och kollar efter Hanna men hon var inte där. Jag ser att dörren ner till källaren är öppen och får genast en panik. Jag springer fort till dörren ner för den gamla bruna trappan. Jag känner genast hur den kalla luften slå emot mina bara ben och armar. Jag kollar mig snabbt runt om för att hitta Hanna. Jag ser då att dörren till frysrummet är öppen och springer dom få stegen till dörren och krokar med Hanna mitt i dörren.
- Vad gör du Oscar? Kan du sluta vara så skum och bara ta det lugnt en stund.
- Vad gjorde du där inne Hanna?
- Jag skulle bara hämta glass ta det lugnt.
Hon trycker sig fort förbi mig och går upp för trappan. Med en suck stänger jag dörren och följer efter Hanna upp. När jag kommer upp sitter killarna och spelar i soffan. Jag sätter mig bredvid och där börjar turneringen.
Hannas perspektiv:
Jag går ut i köket tar fram en sked och sätter mig vid köksön. Jag tar sedan fram min iphone och hämtar min kamera för att ta en bild till Instagram. När jag tycker att jag har fått en helt okej bild så lägger jag ut den på Instagram.
Lite mys med mig själv <3
Efter kanske fem minuter kommer Ogge in och jag kom att tänka på bandet som han var med i.
- Hallå Ogge hur gick det med bandet?
- Jo eh jag har ju glömt säga det, det tog slut, vi kände att vi ville spendera mer tid med familjen och så.
- Jaha eh okej. Jag säger inget mer utan fortsätter äta på glassen istället.
När jag har ätit upp börjar klockan närma sig sju på kvällen. Jag går upp på mitt rum och skriver till Anton en som gick i min förra klass han var väll typ den ända som jag riktigt pratade med. Men vi tappade kontakten sedan när han flyttade.
"Hej hur går det nere i Götte? "
"Men hej Hanna jo men det går bra, just nu är jag hos Oliver här i Stockholm vi tänkte ha en fest lust att komma?"
"Ja men gud vad kul kan inte du komma och hämta mig om 1,5 timme då?"
"Det blir jätte bra. <3 "
Med ett leende på läpparna lägger jag mobilen i sängen och går mot min WIC . Jag bestämmer mig för att ta på mig ett par blå shorts, en svart t-shirt med en text över bröstet, en svart kort mössa och ett par svarta vans skor på fötterna.
Jag sätter mig sedan vid sminkbordet och börjar sminka mig. Jag fyller i mina ögonbryn, sätter på contour, sedan lite ögonskugga och så var det klart. Jag ställer mig framför helkropps spegeln och kollar nöjt på outfiten som jag är klädd i. Jag går sedan in mi min WIC igen och tar fram en svart skinnjacka ut ifall att det skulle bli lite kyligare under kvällen.
YOU ARE READING
My brother is not real O.M
FanfictionHennes föräldrar bor inte längre hemma och hon måste klara sig själv med sin bror. Hon har inte så många vänner och hon kommer bättre överens med killar än med tjejer. Vad händer när hennes brors kompisar kommer in i bilden och hon får reda på alla...