2. Bölüm

3.8K 163 188
                                    

Bir kadını ağlatmak çok zor değildir aslında. Kadınlar her şeye ağlayabilir; bir filme, bir şarkıya, bir yazıya... En az erkekler kadar yani! Ama bir kadını yürekten ağlatmak zordur. Eğer bir kadın yürekten ağlıyorsa, ağlatan onun yüreğine ulaşmış demektir. Ama o yüreğin değerini bilememiş olacak ki ağlatan, gözünü bile kırpmadan teker teker batırır iğnelerini yüreğe! -
İşte o zaman koca bir yumruk gelir oturur boğazına kadının. Yutkunamaz, nefes alamaz; çünkü o koca yumruk canını çok acıtır. Gözleri buğulanır kadının sonra.

Ağlamayacağım, der içinden. Ama engel olamaz işte. 
Çünkü yüreğine ulaşmıştır birileri ve iğneler saplamaktadır.. Bu acıya ne kadar karşı koyabilir ki bir kadın. İnce ince süzülür yaşlar gözünden; önce birkaç damla, sonra bir yağmur seli... Ve kadın ağlar; hem de çok! Sanmayın ki gidene ağlar kadın! Gidenin giderken koparttığı yerdir onu ağlatan,

&&&

Bir uçurumun kenarında sallanan bir hayat var karşımda . Yerle bir olmuş hayaller o hayallerin ardında gizlenmiş kadınlar . Bir damla göz yaşının bir sel olup kadını boğduğu dakikalara şahitlik Edip yaşamak zordur aslında . Kırılgandır kadın , narin bir çiçek gibi büker boynunu en ufak bir acıda . Kolaydır bir kadının dallarını kırmak , asıl zor olan kırdıktan sonra toparlamaktır . Karanlık odada dolap ve komodinin kenarına oturmuş dizlerini karnına çekip , içli içli ağlamaya devam ediyordu awşin . Gözleri ağlamaktan yanarken neredeyse sabah olacaktı . Yerde dağınık kıyafetlere takıldı gözü yaşadıkları bir bir zihnini işgal ederken , bir hıçkırık koptu tam yüreğinden.  Hiç acımamıştı yavaş dedikçe dahada hızlanmıştı . Kasiklarindaki ağrı her saniye artarken başını duvara yasladı . Bu zamana kadar hep eksik hep yarım büyümüştü zaten , ama şimdi babasının yokluğunu daha fazla hissediyordu. Sessizce fısıldadı gözleri kapanirken " Baba gel kurtar beni " !

Yatağında uzanırken yüzü pencereye dönük olan Berfan bütün gece bir kere olsun gözünü kırpmamıştı. Göz yaşlarına dur dememişti . Gök delinmişti ,ruhu çekilmişti genç kadının derdini kime anlatsa kim anlardıki . Bir enkazın altında kalmış , kocasının sevdiği adamın başka bir kadına dokunuşunu bilerek bu odada yakmıştı kendini . Şimdi ne olacaktı ne yapacaktı dinermiydi göz yaşları , inçindeki bu acı . Var mıydı ilacı bir merhemi . Usulca yataktan kalkıp banyoya ilerledi duş alıp kendine gelmesi gerekiyordu . Dik durup güçlü olması lazımdı .

Kahvaltıyı hazırlarken evin çalışanları ve kızları merak ediyorlardı iki kadınida . Ama hatun hanım bırakmamıştı yanlarına gitsinler. 

" Abla yengeme bakalım ya ben sabredemiyorum kahroldu resmen dün " dedi merva .

Derin bir nefes alan Ruken " Dedim anama ama ben bakacam siz durun şimdi dedi . Gidipte azrmı işitelim şimdi . " Kaşlarını çatan merva " Sanki gidince yiyeceğiz gelinlerini yardım etmek istiyoruz ne var bunda " kafasını sallayan Ruken " Dellenme hemen anam dediyse vardır bir bildiği . " Dedikten sonra elinde tepsiyle salona çıktı . Merdivenlerde gördüğü annesinin ilk kimin odasına gideceğini merak ediyordu . Ama bunun saçma bir düşünce olduğunu anlayıp hemen attı kafasından . Sonuçta ortada iki yaralı kadın vardı .

Hatun hanım yeni gelininin odasının kapısına geldiğinde derin bir nefes aldı, Dün gece oğlunu çok uyarmıştı mazlumdur eziyet etme diye . Kafasındaki düşüncelerle odanın kapısını çaldı . Ses gelmeyince tekrar çaldı . Tekrar ses gelmeyince kapıyı açıp içeri girdi . Önce gözü yerdeki dağınık kıyafetlere takıldı .Sonra dağınık çarsaftaki kan lekesi ne , Allah var yukarda evdeki herkesi uyarmıştı hatun hanım kesinlikle çarşaf sorulmayacak diye ! Çünkü hatun hanım bir kadının namusunu bir kan lekesi ne sıgdırmıyordu . Bunun başkaları tarafından görülmesi bir kadının aşşagılanmasın dan başka birşey değildi . Bir adım daha attığında , kafasını duvara yaslamış dolap ve komodinin arasında iki büklüm uyuya kalmış kızla yüreği sızladı. Bir kadını bu hale getirdiği için oglunuda affetmeyecekti gönlünde . Yanına yaklaşıp diz çöktü . İçi cız ederken yüzünü okşadı gelininin .

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 18, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

HETA TALİYE ( KUMA ) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin