Old Matey ( Part 20 )

651 4 0
                                    


' Morning bro.. Are you ok?.. ' kata lelaki tu sambil memerhatikan Jay yang baru tersedar sambil memicit2 kepala dia yang pening.

' Alvin.. ' Jay bingung, kenapa Alvin ada di sana. Alvin tersenyum melihat Jay. Sekian lama dorang tidak berjumpa, tetapi ditemukan pula dengan kejadian semalam. Alvin menghulurkan tangan kanannya untuk membantu Jay duduk.

' Bro, you're drunk last night.. ' kata Alvin membuka cerita. Alvin menceritakan semula kejadian yang berlaku semalam pada Jay. Katanya dia selalu ke sana bersama kawan2 dia, dan dia selalu nampak Jay datang ke sana bersendirian.

Kata Alvin, dia teringin juga untuk menegur dan duduk semeja dengan Jay tetapi tiba2 saja semalam, Jay minum dan meneguk minuman secara berterusan lepas menghabiskan segelas demi segelas liquor yang dipesannya. Liquor bukan beer.

Liquor – Minuman beralkohol, dan di kategorikan sebagai minuman panas, yang tinggi peratus alkoholnya. Diminum bersama ais, ataupun dicampur sedikit dengan minuman berkarbonat untuk menghilangkan rasa pahit.

Beer – Minuman beralkohol dan bergas. Peratus alkohol beer tidak setinggi liquor, tetapi jika diambil dalam kuantiti yang banyak ia juga boleh memabukkan.

 Peratus alkohol beer tidak setinggi liquor, tetapi jika diambil dalam kuantiti yang banyak ia juga boleh memabukkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

' is it?.. where am I ? ' tanya Jay lagi yang terpinga2 melihat keadaan bilik di sekelilingnya. Jay memandang keadaan sekeliling bilik itu, dan mata Jay terpandang kearah pintu bilik tersebut kelihatan kelibat seorang wanita sedang berjalan masuk menuju ke katil tempat perbaringan Jay. Jay memandang dari bawah kaki gadis tu, naik ke badan, dan memandang tepat kemukanya.

' Cecile... ' Jay memandang Cecile, dan memandang Alvin kemudian melihat semula ke wajah Cecile. Cecile membawa dulang masuk untuk menghidangkan semangkuk bubur yang baru dimasaknya dan juga segelas air lemon panas kepada Jay. Jay memandang Alvin meminta kepastian apa yang sebenarnya telah berlaku semalam. Alvin faham akan maksud pandangan Jay pada dia.

' I called her last night, and pick her at home.. I drove your car to pick her. ' kata Alvin pada Jay lalu dia berdiri untuk keluar dari bilik. Sebelum sampai di pintu bilik, Alvin menoleh semula kearah Jay dan Cecile..

' you are in my house by the way.. ' Alvin mengenyitkan mata pada Jay, lalu meninggalkan Jay dan Cecile di dalam bilik.

Cecile menyenduk sesudu bubur lalu meniupnya dan disuapkan ke mulut Jay. Suasana dibilik itu sepi, tanpa berkata sepatah pun Cecile menyuap sesudu demi sesudu bubur ke mulut Jay sehingga mangkuk yang penuh berisi bubur tadi sudah habis dimakan Jay. Cecile menghulurkan gelas yang berisi air lemon kepada Jay. Sesudah Jay menghabiskan minuman yang diberi, Cecile mengelap kemas mulut Jay. Cecile meletakkan semula gelas tadi di meja . Cecile duduk di atas katil, disisi Jay,

' you didn't eat anything , then why you have to drink?!.. ' Cecile sedikit marah dengan perangai Jay yang masih tetap sama seperti dulu. Jay tidak akan makan apa2 sekiranya dia tahu dia akan meminum minuman beralkohol.

Forbidden Danger Love ( Sabahan Story )Where stories live. Discover now