Jai POV.
Als mijn laatste les afgelopen is ga ik snel naar mijn kluis. Ik gooi al mijn boeken in mijn tas, trek mijn jas aan en leg dan voorzichtig het pakje boven op m'n boeken. Dan doe ik mijn kluis dicht en loop de school uit. Richting de achterbuurt.
Als ik bij de achterbuurt aan kom vind ik de Quarterstraat al snel. Ik kijk op mijn horloge. Precies 4 uur. Ik wacht een kwartier voor ik Yoram bel.
"Ja, waar blijft die gast? Ik sta hier al een kwartier te wachten!" Zeg ik boos als hij opneemt. "Ik weet het niet, blijf nog even. Ik bel hem en als ik meer weet bel ik jou." Antwoord Yoram. Ik zucht en hang op. Na nog geen 5 minuten wordt ik weer gebeld.
"Sorry man, hij kan nu niet komen. Vanavond 8 uur, zelfde plek."
"Oke, maar als hij me weer laat wachten ga ik weg!"
"Oke, later."
Ik loop weer weg, de Quarterstraat uit richting school. Als ik daar ben wil ik mijn scooter pakken maar dan wordt ik weer gebeld.
Luna POV.
Na mijn laatste les zoek ik Veer op. Ik vind haar al snel bij haar kluis. "Ben je er klaar voor?" Vraagt ze. Ik knik en glimlach.
We gaan een deur door en komen in een gang met verschillende deuren. "We hebben hier de gymzalen, 1 aparte basketbal zaal en nog 4 overige zalen. Die mogen gebruikt worden voor voetbal, volleybal, cheerleaden enzo." Verteld Veer. Ik knik en we gaan een zaal in.
"Goed, ik zal je even snel een paar dingen laten zien. Je moet ze in 1 keer onthouden en nadoen. Als dat je lukt doe je mee, goed?" Zegt Veer. "Oke." Zeg ik. Veer doet een paar dingen voor en als ze klaar is is het mijn beurt. Ik probeer ze zo goed mogelijk na te doen. Het was niet heel moeilijk.
"Heel goed! Ja je mag erbij!" Zegt Veer blij. Ze knuffelt me. "Je moet morgen na school naar zaal 2 komen, dat is de zaal hiernaast. Dan hebben we training en dan kan ik je aan iedereen voorstellen. Je krijgt dan ook je kleding." Legt Veer uit. "Oke, dankjewel." Zeg ik glimlachend. Ik knuffel Veer nog een keer en loop dan de zaal uit.
Ik ga naar mijn kluis en pak mijn boeken eruit. Ik trek snel mijn jas aan en loop de gang uit. Als ik de school uit loop zie ik Jai bij zijn scooter staan. Ik stop met lopen en pak mijn telefoon. Ik doe alsof ik heel geïnteresseerd op mijn telefoon zit als ik voorbij hem loop. Hij is met iemand aan de telefoon. Hij klinkt boos. Ik luister naar wat hij zegt.
"IK HEB GEEN TIJD VOOR DIT SOORT GRAPJES! Waar en wanneer komt hij het ophalen?!"
Ik kijk voorzichtig op. Zou hij het over drugs hebben? Denk ik in mezelf. Nee, ik kan dat niet zomaar zeggen denk ik dan. Ik doe mijn telefoon weg en loop snel door.
Jai POV.
Als het eindelijk kwart voor 8 is ga ik naar beneden. "Mama?" Zeg ik. "Ja schat?" Zegt ze zonder op te kijken. "Ik ga even naar een klasgenootje, hij heeft nog een boek van mij." Zeg ik. Mijn moeder kijkt me aan en ik kijk onschuldig terug. "Als ik erachter kom dat je iets hebt gedaan heb je een probleem oke?" Zegt ze en ik knik. Ze is vast het akkefietje van vorige week niet vergeten denk ik grinnikend. Ik ga de gang weer in en pak het pakje. Dan loop ik naar buiten en start mijn scooter.
Als ik in de Quarterstraat kom is het helemaal leeg. Ik zet mijn scooter om de hoek en wacht onder een lantaarnpaal. Niet veel later komt er een grote man aanlopen.
"Ben je hier voor Yoram?" Vraagt hij. Ik knik. "Ik wist niet dat hij zulke jonge knulletjes voor hem had werken. Al helemaal niet met een baby face." Zegt hij spottend. Ik kijk hem pissig aan. "Heb je het geld?" Zeg ik strak. "Ja." Zegt hij en hij geeft me het geld. Snel tel ik het na. "Dit is te weinig." Zeg ik. "Te weinig?" Zegt hij. Ik knik. "Ik krijg 350 euro van je. Dit is 275." Zeg ik. "Luister kleine, ik heb die shit nu nodig." Zegt de man en ik merk dat hij boos begint te worden. "Dat is jammer voor je. 350 of niks." Zeg ik. "Ik zeg het nog eens, maar dan in baby-face taal." Zegt de man. "Er bestaat geen eens baby-face taal?" Zeg ik grinnikend en ik trek 1 wenkbrauw op. "Je gaat mij het pakje nu onmiddellijk geven." Zegt de man met op elkaar geklemde tanden. "Niet voordat je me 350 euro geeft." Ik heb mijn zin pas net uitgesproken als ik een vuist op me af zie komen. Zijn vuist raakt mijn oog en daarna slaat hij een volgende vuist vol tegen mijn kaak. Ik voel de plek waar hij me net raakte bonken en ik wordt licht in mijn hoofd. Alsjeblieft, laat me niet out gaan..
---------------------------------------------
Heeyhooi,
Nieuw hoofdstuk! Votes en comments waren er niet helemaal, moest eigenlijk nog 1 vote en 2 comments, maarja. Het volgende hoofdstuk komt bij 20 votes en 5 comments.
Het is niet zo dat ik bij elk hoofdstuk ga doen dat ik pas verder ga na een bepaald aantal votes/comments maar ik wil dat meerdere mensen mijn verhaal gaan lezen dus daarom doe ik dat nu nog.
Oh en trouwens, vinden jullie dit geen leuke cliffhanger 😊
Doeeeii!
---------------------------------------------