Hospital & blame.

601 46 13
                                    

Jai POV.

"LUNA!" Schreeuw ik. Ik draai me om en ren de kamer uit. "HELP!" Schreeuw ik en ik ren naar de kamer van de docenten. Ik bons op de deur en een geïrriteerde meneer Doeve doet open. Als hij mijn gezicht ziet kijkt hij gelijk bezorgd. "Wat is er gebeurt?!" Vraagt hij. "Kom mee! Luna, bloed, sneeën!" Stotter ik uit. Ik ren weer terug naar de kamer en kniel naast Luna neer. Ik doe de douche uit en Doeve komt binnen. Hij kijkt verschrikt en pakt zijn telefoon. "Jai, til haar op en leg haar op een bed." Zegt Doeve terwijl hij het alarmnummer belt. Ik luister en til Luna voorzichtig op. Als ze op het bed ligt pak ik een handdoek. Ik houd ze op de sneeën op haar buik.

Niet veel later komen er mensen van de ambulance binnen. Als ze zien hoe Luna eraan toe is gaat alles heel snel en binnen 5 minuten is ze weg. Kaj komt geschrokken binnen en als hij mij ziet trekt hij me omhoog. Hij slaat zijn armen om me heen en ik leg mijn hoofd in zijn nek. Dan begin ik zachtjes te huilen. "Het komt goed Jai, rustig maar." Zegt Kaj sussend. Ik probeer te stoppen met huilen en dan komt meneer Doeve binnen. "Jai, zou je even mee willen komen?" Vraagt hij. Ik knik en laat Kaj los. "Kaj, zou jij iedereen uit het zwembad willen halen?" Vraagt Doeve dan aan Kaj. Kaj knikt en loopt weg.

Ik loop achter meneer Doeve aan en we gaan naar de docentenkamer. Daar zit meneer Westenburg. Ik loop naar binnen en ga zitten. "Zijn de andere docenten iedereen aan het verzamelen?" Vraagt hij. Doeve knikt. "Jai, we moeten even met je praten." Zegt hij. Ik knik. "Wat deed jij in Luna haar kamer?" Vraagt Doeve. Ik probeer rustig te blijven. "Het duurde heel lang voor ze naar het zwembad kwam, waar ik was. Ze had tegen me gezegd dat ze over een uurtje zou komen en na 3 kwartier ofzo kwam Samuel naar het zwembad. Hij zei dat Luna eraan kwam en na 3 kwartier was ze er nog niet. Ik ging naar haar kamer en de deur stond op een kier. Ik liep naar binnen en de douche stond aan en de badkamerdeur was open. Ik werd een beetje geïrriteerd omdat ze zomaar ging douchen terwijl beide deuren open stonden. Ik liep naar de badkamer en toen vond ik haar zo." Leg ik uit. "Heeft ze zichzelf dit aangedaan?" Vraagt Doeve dan voorzichtig. "Nee!" Schreeuw ik. "Nee, echt niet! Ze zou zichzelf nooit snijden. Echt niet. Ik weet wie het was!" Zeg ik. "Wie?" Vraagt Westenburg verbaasd. Ik zucht en begin te vertellen, alles over Yoram, Rick, de drugs in Luna haar drinken en dat ze zwanger was en toen ineens niet meer.

"Hij deed briefjes in mijn kluis met de tekst watch your back. Hij schreef het met Luna's bloed op de spiegel." Zeg ik en tranen rollen over mijn wangen. "Hij schreef het op de spiegel zei je?" Vraagt meneer Doeve. Ik knik. "De politie kan naar vingerafdrukken kijken!" Zegt hij dan. Hij springt op en pakt zijn telefoon. "Jai, we gaan zo aan de rest van de leerlingen vertellen dat Luna naar het ziekenhuis is. Daarna ga ik met een paar leerlingen naar het ziekenhuis, wil je mee?" Vraagt meneer Westenburg. Ik knik. Hij staat op en wenkt me. We lopen samen de kamer in naar de soort verzamel hal.

Alle leerlingen zitten er al en ik ga naast Samuel zitten. Hij kijkt me verbaasd aan maar zegt niks. Ik zak een beetje onderuit en probeer zo min mogelijk op te vallen. Mijn rode ogen zien er vast prachtig uit.

Meneer Westenburg loopt naar voren. "Dames en heren, we hebben jullie zo abrupt bij elkaar geroepen omdat Luna net opgehaald is met de ambulance. Er kan nog niet veel over gezegd worden maar Veroni, Laura, Danique en Rianne jullie mogen op het moment niet in jullie kamer komen. Jullie krijgen straks een nieuwe kamer toegewezen en jullie mogen je spullen later pas pakken. Ik weet niet wanneer dat zal zijn. Verder wil ik iedereen op zijn hart drukken om niet alleen in je kamer te blijven totdat dit opgelost is. Blijf dus ALTIJD met zijn tweeën vanaf nu. Zorg dat je je kamer goed afsluit en let op elkaar. Jullie mogen nu gaan behalve kamer 3 en 4." Sluit Westenburg zijn verhaal af. Iedereen staat op en gaat weg.

"Ik wilde aan jullie vragen of er iemand was die samen met mij en Jai mee wilt naar het ziekenhuis. Samuel, jij moet sowieso mee. Jij en Jai worden ondervraagd door de politie." Zegt meneer Westenburg. "Waarom?" Vragen ik en Samuel in koor. "Samuel, jij bent de laatste persoon die bij Luna is geweest voordat dit gebeurde. Jai jij bent de eerste persoon die bij Luna was nadat het gebeurde. Daarom worden jullie ondervraagd." Legt Westenburg uit. "Ik wil ook wel mee." Zegt Veroni. Westenburg knikt en dan gaan we weg.

Samuel POV.

Na een korte, ongemakkelijke autorit komen we bij het ziekenhuis aan. We gaan naar binnen en ik wordt als eerste door de politie meegenomen om overhoort te worden. In gebrekkig Engels stelt de politie agent zich voor.

"Hallo Samuel." Begint hij. Ik knik naar hem. "Ik heb gehoord dat jij als laatste bij Luna op de kamer was. Wat deed je daar?" Vraagt hij. "We waren aan het praten, we hadden een klein akkefietje toen we bij een museum waren in de ochtend. Dat wilde ik even recht zetten." Zeg ik. "En hoe heb je dat recht gezet?" Vraagt hij. "Ik heb mijn excuses aangeboden en zij ook." Zeg ik. "Wat heb je daarna gedaan?" Ik denk even na. "Toen ben ik naar mijn kamer gegaan, heb me omgekleed en ben daarna naar het zwembad gegaan." Zeg ik. "Waar ging het akkefietje over?" Vraagt hij. Ik slik. "Wilt u dit echt weten?" Vraag ik. "Het is belangrijk om achter de dader te komen." Zegt hij. "Wacht, wilt u nou zeggen dat ik verdacht ben?" Vraag ik verbaasd. "Ik kan niets uitsluiten, Samuel. Wil je mijn vraag beantwoorden?" Ik zucht lichtelijk geïrriteerd. "Ik en Luna hadden gezoend, in de wc's van het museum. Luna heeft een vriendje en daarom bood ik mijn excuses aan." Zeg ik. De agent knikt. "Oke, je mag nu gaan. Zou je de andere jongen willen sturen?" Vraagt hij. Ik knik en verlaat de kamer.

"Jai, jouw beurt." Zeg ik als ik terug kom bij Veroni, Jai en meneer Westenburg. Ze zitten nog steeds te wachten. Jai knikt en staat op. Hij loopt richting de kamer. Ik ga op Jai's plek zitten en het is akelig stil. Dan komt er een dokter aanlopen. Hij vertelt dat Luna in een slechte staat is aangezien ze veel bloed heeft verloren.

"Hoe lang heeft ze ongeveer in de badkamer gelegen?" Vraag ik. "Hmm niet zo lang verwachten we. Doordat de douche aanstond stroomde haar bloed sneller. Als je bijvoorbeeld een wondje hebt en je laat er warm water overheen stromen, komt het bloed sneller uit de wond. Dat is ook bij haar gebeurd." Vertelt de dokter. Ik knik. "Wanneer is er een mogelijkheid om haar te zien?" Vraagt meneer Westenburg. "Hmm, over een half uurtje kan het denk ik wel." zegt de dokter. Westenburg knikt. "Is ze buiten levensgevaar?" Vraagt Veroni dan. "Daar kan ik nog niets over zeggen, het spijt me." Zegt de dokter. Veroni kijkt geschrokken en ik sla een arm om haar heup.

Jai POV.

Ik loop de kamer in en zie een agent staan. Hij staat op en steekt zijn hand uit. "Dus, Jai toch?" Vraagt hij. Ik knik en schud zijn hand. We gaan beide zitten en de agent verwisseld een paar papieren. Dan kijkt hij op. "Ik ga je een aantal vragen stellen die je simpel weg alleen naar waarheid hoeft te beantwoorden." Zegt hij in zijn vreemde Engels. Ik knik.

"Jij vond Luna in de badkamer, correct?" Begint hij. Ik knik weer. "Ik ga nu een paar dingen zeggen en als het niet klopt onderbreek me dan." Zegt de agent. "Oke." Zeg ik. "Luna lag in haar bikini op de grond met sneeën op haar benen, armen en buik." Ik knik kort. "Jij kwam uit het zwembad om haar te halen en volgens jou stond de deur van de hotelkamer open?" Zegt de agent vragend. "Klopt." Zeg ik. "Jij en Luna zijn klasgenoten?" Vraagt hij. "Dat ook." Zeg ik. "Vind jij Luna aardig?" Ik knik en glimlach zacht. "Jai?" Ik kijk op. "Is er enige kans dat jij dit Luna hebt aangedaan?"

••••••

Hello,

Snelle, lange update of wat? :D

Vote, comment en help me weer meer lezers te krijgen 🙏🙏🙏

Xoxo

••••••

High School. {J.W.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu