Felix skulle på en handbollsmatch, och jag ville hänga med.
- Är du säker på att du orkar titta på hela matchen? Sa Felix.
- Ja då! Jag vill vara med dig så mycket jag kan innan du åker, Sa Jag.
- Ja, men jag måste hinna packa för jag flyttar ju om en vecka till USA.
- Jag vet, men jag är rädd att du ska glömma mig...
Felix kramade om mig.
- Jag kommer aldrig glömma dig, vi kommer ju hålla kontakten eller hur?
- Men det är inte samma sak jag vill ha dig vid min sida!
Felix hann inte svara för än hans pappa kom till hallen och bad oss att hoppa in i bilen.
Felix var ganska tyst hela vägen, förutom att han sa åt sin pappa att sluta sjunga med radion.
Antagligen var det ganska pinsamt, men han sjöng inte så dåligt.
När vi kom in i idrottssalen sa Felix att han skulle gå in i omklädningsrummet och göra sig redo och jag skulle sätt mig på läktaren med Felix pappa Johan.
När spelarna kom ut på planen började alla i publiken applådera åt lagen, jag applåderade lite lågt för jag var inte direkt på humör för att heja utan att jag satt där på läktaren och små applåderade, jag fattar inte varför Felix är så deppig, han pratade ingenting i bilen på vägen dit, vad det något han ville berätta.
Spelet hade börjat och Felix var inte igång ännu och var lite seg så motståndarna ledde med 3 poäng, lite senare vaknade han och gjorde 5 mål!
Såklart vann Felix och hans lag, men han var fortfarande inte glad. Det var något fel.
På vägen hem satt alla i bilen och var på lite bättre humör, och Johan bjöd hem mig på middag.
Vet inte om Felix ville det men jag vill gå ändan, och ta reda på vad det är för fel på honom.
Det var jätte god middag, Felix mamma Anna är jätte bra på att laga gratänger.
Efter maten gick vi upp på hans rum och var ensamma, fortfarande var Felix tyst. Jag bestämde mig för att fråga varför?
- Felix vad är problemet? du vet att jag finns vid din sida!
- Jag har en sak att berätta som är väldigt allvarligt, men jag vill inte berätta än, allt kommer förstöra vår sista tid tillsammans.
Vänta sa han precis " SISTA" vad menar han? Kommer han inte vilja se mig igen?
- Vad menar du mes sista?
- Jo det är så... Vill du gå på bio med mig på fredag nästa vecka?♡
HAN ÄR FÖR FEG! Berätta för mig vad det är för fel! Han är ganska dålig på att ljuga han har till och med sagt det själv. Att byta samtals ämnen hjälper inte, jag ska få svar!
YOU ARE READING
♡ That Guy ♡
FanfictionJag har verkligen den bästa killen någonsin. Han är så snäll! Och finns alltid där för mig, förutom en dag. Där allting förändrades, den 17 februari i 9:an så berättade han något som ändrade mitt liv till en grå håla, jag vill inte ens tänka på det...