Jag hade somnat, väldigt tungt. Jag drömde om allt Felix hade sagt, och om varför doktorn var där. Felix har blivit så märklig sedan han fick reda på flytten, jag kommer sakna honom så sjukt mycket!
Just då pep det i mobilen, vem smsar mitt i natten?
Jag vaknade och tittade på mobilen, det var Felix, fast det var hans mamma som hade skickat något från hans mobil?
Jag läste det högt för mig själv.
" Hej Louise! Det är Felix mamma! Ville bara berätta att Felix åkte in på sjukhuset efter du hade åkt, bara så du vet så kommer han inte till skolan på några dagar eller kommer inte kunna svara på sms eller om du ringer han!
Felix älskar dig♡
Kran Anna! ;)
Jag började gråta, jag försökte sluta men det bara rann ut tårar från ögonen.
Jag hörde någon gå utanför min dörr, jag antar att det är mamma för hon går ofta på toa mitt i natten.
Jag grät fortfarande.
Mamma hörde nog mig, hon öppnade dörren.
- Vad är det gumman? Frågade hon med sin underbara tröstande röst som hon använder när vi har "Mamma & Louise snack"
Jag svarade inte, jag började stor gråta.
Hon satte sig på sängkanten och såg att mobilen inte var avstängd och tog den och läste smset jag hade fått av Anna.
- Åhh! Gumman de löser sig! Han kommer bli frisk och åker hem om några dagar! Säger Mamma, men det hjälper inte.
- Tänk så är det en dödlig sjukdom!?
- Lugn! Tänk inte på det nu tänk positivt, vi får hoppas att han blir frisk!
- Du har rätt, jag ska försöka!
- Somna om igen nu, tänk på något roligt!
- Okej, godnatt♡
- Godnatt älskar dig♡
Jag somnade om ganska snabbt, jag var ganska trött.
~ Senare på morgonen ~
Väckarklockan ringde klockan 6. 30
Jag skyndar mig upp ur sängen, och sprang ner och åt frukost.
Där satt mamma som hade gjort äggröra om bacon, det var fredag och då är mamma på näst humör och lagar bäst mat!
Jag satte mig vid bordet, där låg en talrik där mamma hade fotmat baconen till en glad Smile. "Typisk film frukost" tänkte jag.
Antagligen ville mamma göra mig glad, jag var ganska deppig men ändå glad för att det snart var helg.
Det snöade lite grann ute, då kom jag precis på!
- Onej! Mamma kan du köra mig till skolan!
- Men ska inte du cykla med Feli..x... Förlåt gumman, såklart jag kan köra dig det snöar ju ute!
- Jah, tack så mycket! Sa jag med hela maten full av bacon.
När jag var klar var det de jobbigaste en tjej gör på morgonen, välja kläder!
Att välja kläder är ett helvete!
Men ändå ganska tur att det är bara jag och mamma i familjen för då är det inte lika stökigt hemma.
Annars hade det legat kläder överallt!
~ På skolan ~
När jag kom till skolan var det 30 minuter innan första lektionen skulle börja. Jag förberedde med mina böcker så jag var klar, så när jag öppnade mitt skåp trillade det ut en lapp?
Jag öppnade den.
CITEȘTI
♡ That Guy ♡
FanfictionJag har verkligen den bästa killen någonsin. Han är så snäll! Och finns alltid där för mig, förutom en dag. Där allting förändrades, den 17 februari i 9:an så berättade han något som ändrade mitt liv till en grå håla, jag vill inte ens tänka på det...