|Tanıtım|

4.6K 205 144
                                    

Omegaverse Nedir?

Omegaverse aslında kurgusal bir evren. Öyle ki erkekler hamile kalabiliyor. Temelde üç gruba ayrılır: Alpha (Alfa), Beta ve Omega.

Omegaverse, temelinde bundan yıllar yılı öncesinde bir mangakanın/yazarın ortaya attığı 6 cinsiyetli bir alternatif evrendir.

Cinsiyetler:

Alfa Erkek × Alfa Kadın

Beta Erkek × Beta Kadın

Omega Erkek × Omega Kadın

Ancak ek olarak Delta, Sigma ve Gamma'da dahildir bu türlere.

Kızışma/kızgınlık (Heat) nedir?

Omegaların düzenli olarak yaşadıkları çiftleşme dönemine "heat" denir. Bu dönemde omegalar aşırı hassas ve savunmasızlardır. Omegaların ilişki sırasında salgıladıkları kaygan sıvıyı, heat döneminde çok daha fazla salgılarlar.

Omegaların hamile kalma ihtimallerinin en yüksek olduğu dönemdir. Omegalar bu dönemde mühürlenme ve hamile kalma durumlarına karşı aşırı savunmamsızlardır. Bu yüzden mühürlenmemiş omegalar bu dönemi yalnız başına ilaçlarla atlatmayı tercih ederler.

Rut nedir?

Omegalarda olduğu gibi alfalarda çiftleşme dönemi geçirirler buna "rut" denir. Alfalar rut sırasın aşırı agresif ve saldırgan olabilirler. Alfalar da omegalar gibi bu dönemi ilaçlarla geçirebilirler ama bunu tercih etme durumu çok nadirdir.

Alfalar rutlarını geçirmek için genelde omegaları tercih ederler. Bir omeganın kızışma (heat) zamanı alfanın rutunu tetiklediği gibi, bir alfanın rutu omeganın heat döngüsünü etkileyebilir.

Alpha ve Omega Arasında Eş Sistemi nasıldır?

Omegaların Kızışma Döneminden ve Alfaların bu dönemde feromonlara karşı zayıf kaldığından bahsetmiştik. Cinsel ilişki sırasınında eğer bir Alfa bir Omega'yı ensesinden ısırırsa eş olmuş olurlar. Bu iz Omega'nın ensesinde hayatı boyunca kalır.

Alfa'nın hayatında herhangi bir değişiklik olmamasına karşın Omega eğer bir Alfa ile eş olursa başka birisiyle cinsel ilişkiye giremez. Denemeye kalkarsa mide bulantısı, ateş, baş dönmesi gibi sorunlar yaşar. Bu nedenle çoğu Omega normal yaşamlarında Alfa saldırısına karşı boyunlarında koruyucu bir tasma ile gezer.

Not: Benim kurgumda saldırı (tecavüz, taciz) söz konusu bile olmayacaktır! Yazdığım omega karakterleri güzel, nahif olsa dahi asla savunmasız, güçsüz değildir. Bu yüzden tasma konusu geçmeyecektir. Bu sadece ek bir bilgidir.

Kızışma dönemindeki bir Omeganın feromon salgıladığını biliyoruz, peki bu kokuyu her Alfa alıyor mu?

Omegaların feromonlarının yoğunlukları yapılarına ve o sıradaki duygu ve düşüncelerine göre değişir. Fakat evet, yeterli yakınlıkta bulunan her Alfa bu kokuyu alır ve Omegayı ele geçirebilmek, kendilerinin yapabilmek için diğer Alfalar ile bir savaş içine girerler.

Bunun yanı sıra, bir Omeganın eşine bağlı olması da pekala mümkündür. Bir Omegayı kızışma dönemi sırasında boyunundan ısıran Alfa, Omegayı kendisine ait yapabilir. Bu sayede omeganın feromonlarını alabilen tek kişi olur.

Kızışma engelleyici ilaçlar var mı?

Omegalar için özel üretim olan bu ilaçlar, kızışma dönemine giren bir Omeganın feromonlarını bastırabilir yahut kızışma dönemini geciktirebilir.

Bir Omega'nın, Alfa bir çocuk doğurması mümkün müdür?

Evet. Aynı zamanda bir Alfa kadın da Omega doğurabilir tabii.

Omega'nın hamile kalması engellenemez mi?

Omega doğum kontrol hapıyla bundan korunabilir. Alfa da korunarak buna engel olabilir.

Ruh eşi nedir?

Her Alfanın ve Omeganın bir ruh eşi vardır. Ruh eşini bulan/gören bir Alfa yahut Omega karşısındakinin ruh eşi olduğunu tek bir bakışta bile anlayabilir. Birbirine kavuşan bu çiftin mutlu olmasının tek yolu budur.

Eğer ruh eşi olduklarını inkar ederseler ikisi de hastalanabilir, büyük acılar içinde kıvranabilir hatta sonucu ölümle bile sonuçlanabilir. Ruh eşi önemli bir olgudur bu evrende.

Bazı kurgularda, temas eden ruh eşlerinin, temas ettiklerı kısımda birbirlerine ait çiçek desenleri olduğunu gördüm.

Feromon Nedir?

Feromon vücut dışına salgılanan salgı/hormon anlamına gelir. Duygu değişimlerine göre değişiklik gösterir. Eşlerini kendilerine çekebilmek için de kullanılır. Her kurt türünün
kendisine ait feromonları vardır.

Eşleşme, işaretleme ve mühürlemek nedir?

Alfa omega'nın sol boynundaki şah damarına dişleriyle uyguladığı baskıdır. Burda kurtlar eşlerinin boynuna sivrileşmiş dişlerini iyice derine geçirirler ve bir süre onların kanını emerler. Ne kadar süre emmeleri gerektiğini kendileri bilir zaten.

Bazı kurgularda ise alfanın omegayı seks sırasında ense kısmından ısırmasıyla mühürleme gerçekleşiyor.

Ayrıca genel olarak omeganın alfayı mühürlenme olayı çok gözükmese de iki tarafın da karşılıklı olarak birbirlerini mühürlemesi gibi durumlar da vardır.

Alpha (Alfa)

* Baskın bir türdür. Bulundukları yerde liderlik etmeye, kendisinden güçsüz olan türlere emir vermeye eğilimdirler. Alfa sesleri işleri daha da kolaylaştırır.

* Genel olarak Omegalarla eşleşirler ancak Betalarla eşleşen Alfalar da vardır.

* Doğurganlık olasılığı vardır ancak bu çok nadirdir. (Alfa-Alfa eşleşmesinde)

* Feromon salgıladıklarında gözleri kırmızı olur.

* Kokuları sert, odunsudur. Bazen daha baskın "kahve" gibi de olabilir. Bu evrende kokular "mantık çerçevesinde" tamamen yazan kişiye bağlıdır.

Omega

* Üstteki iki türe göre en güçsüz olanıdır. Baskın değillerdir, emir veremezler.

* Genel olarak kendilerinden çok daha güçlü türlerle işleşmeyi tercih ettikleri için Alfa ve Deltalarla eşleşmeleri daha yaygındır. Ancak
isterlerse Betalarla da eşleşebilirler. Kendi türleriyle eşleşmeleri neredeyse sıfırdır.

* Her zaman doğuran taraftır.

* Feromon salgıladıklarında gözleri sarı olur.

* Kokuları zarif, şekerlidir. Yine de tamamen yazan kişinin hayal gücüne ve mantık evresinde değişkenlik gösterebilir.

Beta

* Ne çok zayıf, ne de çok güçlü bir türdür. Tam ortası anlayacağınız. Alfaların emirlerine uymak zorunda kalsalarda, onlarda Omegalara emir verebilirler.

* Hem Betalarla, hem Omegalarla, hem de Alfalarla eşleşebilirler.

* Doğurganlık olayı değişkenlik gösterir: Eğer bir Alfa ile eşleşmişse Beta, eğer bir Omega ile
eşleşmişse Omega doğurur. Kendi türü ile eşleşmişse pasif olan taraf doğurur.

* Betaların kokusu yoktur.
-

Bu açıklamaların çoğunu "animehaber.com" sitesinden aldım. Bazı kısımlar kendi bildiklerimdir. Umarım iyi bir şekilde anlamışsınızdır. 💕

Umarım seversiniz ve yorumlarınızla bana destek olursunuz. 🙏

And then he came, like a dream ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin