Winchester Mystery House v Kalifornii je strašidelný zámek. Nechala jej postavit v roce 1884 Sarah Winchester, vdova po Williamovi Winchestru majiteli firmy na výrobu střelných zbraní.
Příběh domu má své kořeny v osobní tragédii kvůli odkazu Winchesterovy rychlopalné pušky, které se přezdívalo „zbraň, jež dobyla Západ". Zabíjela z rukou kovbojů, indiánů i dobrodruhů. Objevila se v americké občanské válce. Ve své době zabíjela lidi dokonaleji než kterákoliv jiná zbraň. Možná proto do domácnosti Sarah Winchesterové a Williama Winchestera nepřinesla mír.
Bohatství jím štěstí nepřineslo, měli jedinou dceru, která zemřela 9 dní po narození. Když William v roce 1881 zemřel na tuberkulózu, Sarah zdědila neuvěřitelné bohatství. To však ,,podpořilo'' její duševní problémy. Médium, díky, kterému mohla komunikovat s duchem svého manžela, jí přikázalo v roce 1884 koupit pozemek kde bude budovat dům. Dostala tím údajně možnost požádat o odpuštění, věřila že je prokletá duchy těch, kteří byli zabiti puškami Winchester, a požadovali, aby jim postavila dům, aby zaplatila za hříchy své rodiny.
36 let proto budovala a přestavovala dům s pomocí 22 řemeslníků. Byla návrhářkou i architektkou. Nechala postavit dveře, za kterými byla jenom cihlová stěna nebo okna, které se nedali otevřít. Nebo schodiště končící ve stropě. Sarah v nočních seancích kontaktovala dobré duchy, kteří ji měli ochránit před zlými. S jejich pomocí kreslila stavební nápady jako jednoduché skice a řemeslníci je pak realizovali bez stavebních plánů.
V začátcích docházelo k velkým přehmatům. Například sloupy byly instalovány vzhůru nohama, šlo o záměr, který měl poplést zlé duchy.
Každý schod má výšku pouze pět centimetrů. Sarah totiž trpěla artritidou a schodiště mohlo být navrženo tak, aby nepřekáželo jejímu handicapu. Jedním z nejpozoruhodnějších detailů domu jsou parkety. Jeden řemeslník na nich pracoval 33 let. Nedělal nic jiného, než že je pokládal, jsou vyrobeny z mahagonu, javoru, dubu a bílého jasanu.
Sousedé v okolí prožívali nadpřirozené události. Mezi půlnocí a druhou hodinou ranní mohli zaslechnout zvonění u dveří, podle pověstí právě v této době přicházejí a odcházejí duchové. Traduje se, že Sarah nikdy nespala v jedné místnosti víc jak jednu noc, aby je zmátla, pokud si nepřála se s nimi bavit.
Podobně ji fascinovala čísla a pavučiny. Lustry i okenní tabule, většinou ve stylu Tiffany, musely odpovídat číslu 13. Pravdou je, že číslo 13 najdete v celém domě i venku. Počet palem lemujících příjezdovou cestu je 13. 13 schodů do 13 koupelen, okna obsahovala 13 skleněných tabulí. Vstupní hala je rozdělena do 13 sekcí a 13 židlí stojí v místnosti pro seanci. Oproti tomu v celém domě byla jen 3 zrcadla. Legenda totiž praví, že duchové nenávidí zrcadla, protože pohled na jejich odraz způsobí jejich zmizení.
O tom, že v domě doposud přežívají duchové, svědčí záznamy v knize návštěvníků, kteří popisují nečekaná setkání s duchy i se samotnou Sarah. Oddělit fakta od legend nelze. O tom se může během dvouhodinové návštěvy přesvědčit každý návštěvník, Winchester Mystery House je totiž přístupný jako strašidelná atrakce, prohlídka zahrnuje celý dům, sklepy, muzeum winchestrovek a zahradu ve viktoriánském stylu. Vstupné s průvodcem je 44 dolarů za osobu.