Part 1

105 9 0
                                    


"Complete..Now,jom balik..Eomma rasa,baik kita naik bas..Susahkan Uncle Kwon je.."
kata seorang wanita yang berumur dalam lingkungan 40-an sambil memegang tangan seorang perempuan.

"Yeah..Jichu pun terfikir macam tu jugak..Lagipun,harini birthday appa.."remaja perempuan itu berkata."Mesti appa happy..Harap appa balik awal harini.."

Wanita dan perempuan tadi berjalan menuju ke laluan lalu lintas sambil menunggu lampu melintas bertukar kepada hijau.Lampu isyarat melintas masih berwarna merah.Kereta-kereta banyak kelihatan di atas jalan raya.

"Jisoo,eomma nak Jisoo janji yang..bila eomma dah tak ada nanti..Jisoo akan jaga appa baik-baik.."

"Eomma,kenapa cakap macam ni..Jisoo sayang eomma and appa..Jisoo t-"sebelum Jisoo menghabiskan kata-katanya,lampu isyarat bertukar kepada warna hijau.

"Lampu dah hijau..Jom lintas..Stesen bas dekat seberang jalan tu"kata eomma Jisoo.

Walaupun Jisoo sudah berumur 20 tahun,tapi disebabkan eommanya,Jisoo berperangai seperti childish.Hanya pada eommanya.

Jisoo mengangguk mengiyakan.Selangkah demi selangkah mereka berjalan.

Tiba-tiba....

"Jisoo!!"

Jisoo merasakan yang dirinya ditolak dengan kuat.

"BAMM" haish..sound effect broken ya amat..

Bunyi dentuman yang agak kuat itu menarik perhatian Jisoo untuk memandang ke arah bunyi tersebut.

___________________________________

"Eomma!!"Jisoo terjaga dari lenanya.Badannya berpeluh.Matanya berair.Bila-bila masa sahaja air matanya akan jatuh.

Jisoo menutup mukanya dengan tapak tangan.Tangisan yang perlahan kedengaran bergema di biliknya."Mimpi tu..Kenapa selalu menghantui aku??Tolonglah..Dah 5 tahun kejadian tu berlaku.."kata Jisoo sambil menangis teresak-esak."Aku tak kuat!"

Jisoo pantas turun dari katilnya lalu pergi ke bilik air.Wajahnya yang kusut dan dipenuhi air mata dibiarkan. oh..sorry..

Pintu bilik air dikuak.Jisoo pergi ke singki lalu membuka pili air.Mukanya dibasuh berkali-kali.Dia memandang pantulan dirinya di cermin singki itu.

Kosong dan luntur.Dirinya sudah hilang selepas kepergian eommanya.Dia merenung ke arah anak mata dirinya sendiri. (you guys faham kan?)

Kosong.Hidupnya seperti boneka yang tak bertali.Sudahlah kadar penglihatannya makin merosot.Jisoo tak boleh melihat warna lagi..kerana dia seorang yang buta warna..Tapi bukan selamanya.

Kehidupan sehariannya adalah mandi,makan,kerja,tidur dan ulang semula rutinnya.

Tiada apa yang istimewa.Dia hanya mempunyai nama yang tergolong dalam kalangan usahawan terkenal antara dunia.Tapi bukan kebahagiaan.

"5 tahun ni buat aku terseksa..Kenapa..aku tak boleh lupakannya?Aku cuba dan terus mencuba..Tapi tetap tak boleh..I miss you,eomma..really."kata Jisoo lalu melangkah keluar dari bilik air.

Jisoo kembali merebahkan dirinya di atas katil.Susah untuk melelapkan mata sekali lagi.
Lama-kelamaan,Jisoo melelapkan matanya.Mengharap mimpi yang sama,tidak berulang.

---------------------------------------------------

Bersambung..
Hm..Inilah nasib hidupku..
Tetiberrr..!Anyway..Sorry kalau typo..And...

Votes and comment!

{OG}_Therapy_/BLACKPINK/Where stories live. Discover now