Jisoo duduk di atas kerusinya manakala Jennie masih berdiri di hadapannya.
'Kenapa pulak Jisoo ni tenung aku macam ada masalah ha?Aku pun rasa macam pernah jumpa dengan Jisoo ni..Kat mana yeh??'
Tak selesa..Itulah yang dirasakan oleh Jennie.
"Saya rasa macam pernah jumpa awak..Kat mana eh?"tanya Jisoo sambil memandang tajam muka Jennie.
"Erk..Saya pun rasa jugak.."jawab Jennie dengan kekok.
"Saya ada suruh awak jawab ke Dr. Jennie?"tanya Jisoo sinis.
'Hoowaa..What's wrong with her huh?'
Jennie masih berasa tidak selesa kerana sejak masuk bilik Jisoo tadi,mata Jisoo masih masih tidak lepas merenung Jennie.
"Hah..Saya rasa..7Eleven?Awak eh budak yang tak faham bahasa tu?Kali ni awak boleh jawab"
Jennie masih berfikir.
'Haish..7Eleven?Budak tak faham bahasa?Jisoo ni yang kurang ajar yeh semalam?'"Oh..Cik Muda lah yang pakai hoodie semalam?Yang tercicir duit?"kata Jennie.
"Betul lah tu..Awak budak yang tak faham bahasa semalam.."
'Apahal dia panggil aku budak tak faham bahasa?Aku cuma bagi balik duit dia je yang tercicir'
"Hah!Jangan nak mengutuk saya dalam hati..Saya boleh dengar tau tak?"tipu Jisoo.
Jennie cepat menggeleng kepalanya."M-mana ada,Cik Muda.."
"Cik Muda??Urghh..Just call me sajangnim or whatever you like.."
'Weirdoo..'
"Kesian kat awak..Duduk je lah..Confirm lenguh kaki awak tu"
"Terima kasih,sajangnim.."
Jennie pun duduk.
"Awak graduate untuk jurusan kedoktoran optik..Kenapa awak terima jadi PA saya?"tanya Jisoo.
"Sebab..Sajangnim ada masalah mata?"jawab Jennie teragak-agak.
Jisoo memutarkan bebola matanya ke atas."Acceptable.."
"Tugas awak adalah untuk beritahu meeting penting yang melibatkan saya dan..tak ingatlah..Kalau ada apa-apa saya akan panggil awak je lah..Saya boleh ajar apa yang awak tak faham.."jelas Jisoo.
Jennie mengangguk."Erk..Tuan Kim kata meja saya kena pindah dalam bilik sajangnim.."
"What the..Haish..Ye lah..Awak jangan nak cari pasal ye..Kalau saya marah..boleh jadi hulk tau..Cuma saya tak berubah jadi hijau la.."
"O-okay..."
-----------------------------------------------------
"Jennie-ah!"panggil Jisoo.
Jennie yang mengemas meja kerjanya dengan serta merta mengangkat muka memandang Jisoo.
"Yes,sajangnim?"
"Sudah-sudahlah kemas meja awak tu.Focus on me when I'm speaking with you..Saya tak suka orang yang buat kerja lain bila saya tengah bercakap.."arah Jisoo.
Jennie diam.
"Pergi tingkat 6 dan minta ketua Unit Hiasan Luaran lakaran taman hotel..Faham?"
Jennie diam.
"Awak ni faham ke tak hah?!Jangan naikkan darah saya boleh tak pagi-pagi ni!"marah Jisoo.Geram pulak aku dengan doktor ni.Bisu pulak ke?
"M-maaf sajangnim..Saya pergi sekarang.."kata Jennie lalu keluar daripada pejabat Jisoo dengan tergesa-gesa.
Jennie POV
Dalam banyak-banyak manusia kenapalah aku sorang yang dipilih menjadi PA manusia yang gila nak mati tu..Ni baru sehari je kerja..
Jisoo tu kadang-kadang baik..kadang-kadang garang tak bertempat..Oh God..Save me from that beautiful monster..
Dalam tak sedar aku sudah berada di tingkat 6.Mata aku melilau mencari Unit Hiasan Luaran.Nak lakaran lah apa lah..
"Hey,pretty lady..Nak cari apa?"suara seorang lelaki menyapa aku.
See ya..Semua orang panggil aku pretty..Entah siapalah yang panggil aku budak tak faham bahasa..
"Boleh saya tanya kat mana Unit Hiasan Luaran?"tanyaku.
"Oh..Kat hujung tu..Anyway..saya tak pernah nampak awak pun sebelum ni..Staff baru eh?"tanya lelaki itu.
'Park Jung Hwan'
"Yes..PA baru CEO Kim.."balasku.
Lelaki itu membulatkan mata.
"Wah..Seriously?Okeylah..Ni mesti arahan bos singa tu kan..So,baik saya pergi dulu..Kami semua memang dah tau sangat perangai bos singa tu..Tak pasal-pasal awak pulak yang kena marah.."terang Park Jung Hwan.
"Err.."
Park Jung Hwan terus meninggalkan aku yang tertanya-tanya.
Tak faham lah aku.Satu syarikat ni memang pelik ya amat yeh??
Aku mengangkat bahu lalu pergi ke hujung tingkat 6 itu.
'Exterior Decoration Unit'
Huh..Aku menarik lafas lega..
"Boleh saya jumpa ketua unit?"tanya aku kepada berbelas orang di dalam pejabat tersebut.
Krikk krikk...
"Erk..Saya PA baru CEO Kim.." trouble betul...
"Ahh..Tunggu sekejap..Saya panggil Ketua Song.."kata seorang perempuan kepada aku sambil berdiri.
Aku mengangguk perlahan.
"Tak sangka bos singa tu ambil PA baru lagi.."
Bos singa?Jisoo ke?
"Ada apa nak jumpa saya?"tanya seorang wanita yang agak tinggi.
"CEO Kim nak lakaran taman hotel.."jawabku.
"Oh..Wait for a minute.."
Selepas beberapa minit fail berwarna merah diberi oleh Ketua Song.
"Ini semua contoh lakaran..Kata kat CEO Kim yang dia boleh pilih mana-mana ikut hati dia.."kata Ketua Song.
"Baik..Saya minta diri dulu. "
End POV
"Ambil lakaran pun berjam-jam kan?Pelik betul saya.."kata Jisoo sambil memeluk tubuh memandang Jennie yang baru sahaja masuk ke pejabatnya.
Jennie kaku.'Haa sudahh..apa pulak lah...'
"I want to tell you that I really,really and very hate someone who waste my time!
I already told you!If you do it again..Siap awak saya kerjakan.."Jennie tertunduk.
"Tak reti dah nak bagi fail tu kat saya?"
Jennie terus meletakkan fail tersebut di atas meja Jisoo.
"Tercegat lagi buat apa?Baik awak pergi kemas meja awak tu.."arah Jisoo.
'Eleh..tadi entah siapalah yang mintak aku stop kemas meja aku..'
___________________________________
Bersambung...
Sorry kalau typoo..Votes and comments..
Anywayss....
Today is my birthdayy!!!
LoL..HaHaHa...
YOU ARE READING
{OG}_Therapy_/BLACKPINK/
FanfictionKim Jisoo,sebut sahaja nama ini,pasti kebanyakkan mengenalinya.Walaupun hidup dalam serba kemewahan,tapi baginya hidupnya kosong.Tiada warna menyerikan hari yang dilaluinya.'I want my life back..but I can't..It's so hard..' Jennie Kim,seorang gradua...