"Saya sebenarnya ada perkara nak cakap dengan awak,Lee Se Young.."kata Tuan Kim kepada Lee Se Young yang duduk di hadapan Tuan Kim.
"Perkara apa tu,Tuan Kim?Kalau saya boleh tolong,saya akan tolong.."jawab Se Young.
Tuan Kim tersenyum nipis setelah mendengar jawapan yang daripada Se Young.
"Hm..Kalau awak diberikan peluang tukar jawatan,awak nak tak?"tanya Tuan Kim.
Se Young yang tadinya senyap tersentak kerana pertanyaan Tuan Kim tadi.
"Serious??Buat apa lagi tanya,Tuan Kim?100 percent saya pasti nak!"jawab Se Young.Ingat Tuan Kim tu appa dia eh??
"Eh..Sekejap..Kenapa Tuan tanya saya soalan macam tu?"tanya Se Young yang kehairanan.
"Sebenarnya saya ada seorang calon untuk ubah sikap anak saya tu..Dan..awak tahu kan yang anak saya tu color blind..So,she have to do a therapy ..And that person will be the PA to Kim Jisoo"terang Tuan Kim.
Se Young mengangguk faham."Erm.."
"Jadi awak terima tawaran saya?Awak boleh pilih mana-mana unit untuk ganti jawatan sekarang.."tanya Tuan Kim.
Se Young tersenyum.
'Hooreeyy..Kerja baru..Tak payah nak menghadap bos alien tu lama-lama..'"Saya terima dengan sukarela dan berbesar hati,Tuan Kim"jawab Se Young dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya sejak tadi.
Tuan Kim mengangguk perlahan."Jadi,awak nak masuk unit mana?"
Se Young berfikir seketika."Ha.. Unit Pemasaran..Saya memang minat sangat unit tu.."ujar Se Young.
"OK,then..Awak boleh mula kerja dengan jawatan baru awak..tomorrow..Semua urusan pemindahan saya akan settlekan.."arah Tuan Kim.
Senyuman Se Young masih melekat di bibirnya.
Sebelum Se Young ingin keluar daripada bilik Tuan Kim,pertanyaan Tuan Kim menghentikan langkahnya.
"Boleh saya tau kenapa awak..Hm..Tak nak still bekerja jadi PA anak saya?"soalan maut ni..
Se Young terdiam seketika.
'Haduhh..nak cakap apa ni???'"Hm..It's okay..Maybe I know the reason..Maaf sebab tanya soalan macam tu"kata Tuan Kim.
"Erk..Tak pe,Tuan Kim.."jawab Se Young yang masih nervous.
'Nak tergugur jantung aku..'Selepas itu,Se Young segera melangkah keluar daripada bilik Tuan Kim dengan gembiranya.
Kim Jihyun(Tuan Kim) POV
Sampai bilalah anak aku tu nak berubah..Aku harap 'dia' akan kembalikan Jisoo aku kembali..Macam dulu..Mungkin kita akan jadi keluarga baru seperti dulu..Tapi aku tau dengan ketiadaan Jiyoon,Jisoo masih tak dapat menerima keluarga baru ni lagi.
Everything is all my fault.Salah aku sebab tinggalkan Jiyoon dan Jisoo.Salah aku sebab aku tinggalkan 'keluarga-keluarga' aku.
End POV
-----------------------------------------------------
Lunch Time ..
Jisoo masih sibuk dengan kerja.
'Penat betul sejak pembinaan hotel baru ni..Nak meeting lah tu lah..Ketua unit tak buat kerja ke hah?'Jisoo berhenti membuat kerjanya.Jam tangannya ditilik sekejap.
'Pukul 12.00 p.m..Dah lunch rupanya..'Selalunya Jisoo hanya mengurungkan diri di dalam pejabat sambil membaca buku apabila lunch.Sebab itulah bilik pejabatnya mempunyai rak buku yang besar.Jisoo hanya membaca buku yang baginya memberi faedah dan pengetahuan atau motivasi.Novel cinta? Cinta..Tiada ruang untuk cinta dalam hatinya.
YOU ARE READING
{OG}_Therapy_/BLACKPINK/
FanficKim Jisoo,sebut sahaja nama ini,pasti kebanyakkan mengenalinya.Walaupun hidup dalam serba kemewahan,tapi baginya hidupnya kosong.Tiada warna menyerikan hari yang dilaluinya.'I want my life back..but I can't..It's so hard..' Jennie Kim,seorang gradua...