Malam itu,Jisoo terus pergi ke kondominiumnya.
'Why so complicated?Am I a stupid person that changed the PA everytime?And why he always take care of me when I don't like it?Am I a stubborn daughter or disobey daughter?God,please help me..'
Jisoo meniarapkan dirinya di atas katil kerana memang habit dia tidur macam tu.Keluhan demi keluhan kedengaran keluar daripada mulutnya.
"Yeoja or namja?I hope yeoja" kata Jisoo.
"Older or younger?I hope younger"
"Cute or pretty?I hope cute"
"Urgh..Baik aku mandi dulu.."keluh Jisoo lalu menapak pergi ke bilik air.
-----------------------------------------------------
Selepas mandi,Jisoo merasakan perutnya berkeroncong meminta untuk diisi.
"Hm..Apa yang ada kat rumah ni?Nak masak..malas ah..Ramen? Bosan ah..Kan baik kalau ada kawan ke adik ke..Boleh aku buli diorang or masak untuk aku.."
kata Jisoo sambil membuka laci makanan di dapurnya.Selepas itu,peti sejuk pula dibukanya."Please ah..Lapar ni..Nak keluar malas.."
Peti sejuk itu hanya mempunyai buah epal,susu kotak,keju dan beberapa biji telur.
Jisoo ternganga."Berapa tahun aku tak isi peti sejuk ni?
Terpaksalah keluar makan.."Jisoo melangkah ke biliknya untuk menukar baju.Jisoo memilih untuk memakai hoodie,seluar jeans dan kasut sukan.Tidak lupa juga cermin mata hitam.
Kunci keretanya dicapai lalu keluar dari kondominiumnya.
'Mc Donald? KFC? Domino? Ah..Beli ramen cup je lah..Tak selera nak makan berat-berat..'
Kereta Jisoo meluncur dengan berhati-hati untuk pergi ke 7Eleven berhampiran rumahnya.
'Nasib baik tak ada lampu isyarat..'"Welcome,miss"sapa seorang pekerja kedai tersebut.
Suasana kedai tersebut agak lenggang.Terdapat dua orang lelaki dan seorang perempuan pelanggan di dalam kedai itu.
Jisoo hanya mengangguk lalu pergi ke arah tempat ramen.2 bungkus ramen diambil dan Jisoo pergi ke tempat gula-gula pula.Maklumlah,Jisoo memang suka candy.Sebatang lolipop,satu bar kit kat dan aiskrim di dalam bekas berperisa coklat dan vanilla digapainya.
Jisoo pergi ke kaunter.Dia orang yang pertama dan ada seorang perempuan berada di belakangnya.
'Bagus budak ni..Tahu beratur bukan macam budak-budak lain..'
"30 won,miss.."kata jurukaunter.
Jisoo mengeluarkan 100 won daripada dompetnya lalu memberi kepada jurukaunter.
Baki yang diberi hanya diletakkan di dalam poket hoodienya lalu berjalan keluar daripada kedai itu."Miss!!"
Suara seorang perempuan menghentikan langkah Jisoo.Jisoo memalingkan wajahnya.Seorang perempuan berlari ke arahnya.
"Awak tercicir duit tadi.."kata perempuan itu sambil menghulur 50 won yang tercicir oleh Jisoo.
Jisoo melihat poket hoodienya.
"Oh..Thank you..Just keep that money.."Perempuan tadi kehairanan.
"No,it's your money..""I said keep it,then keep it..You wasting my time"tipu Jisoo.
"Oh..I'm sorry.."
Jisoo melangkah pergi.
"She was a bit rude.."kata perempuan itu sambil melihat Jisoo pergi.
YOU ARE READING
{OG}_Therapy_/BLACKPINK/
FanfictionKim Jisoo,sebut sahaja nama ini,pasti kebanyakkan mengenalinya.Walaupun hidup dalam serba kemewahan,tapi baginya hidupnya kosong.Tiada warna menyerikan hari yang dilaluinya.'I want my life back..but I can't..It's so hard..' Jennie Kim,seorang gradua...