Chapitre trois

204 21 2
                                    

"W-we waren wat?" Ik voel hoe mijn hart sneller begint te kloppen en dat mijn handen klam worden. Dus toch. Ik had al zo'n vermoeden in het ziekenhuis. Het is eng. Iemand die je eigenlijk niet kent die je vertelt dat jullie een relatie hebben gehad. "We waren samen." Zegt Michael nu zelfverzekerder. Ik schud verdrietig mijn hoofd. Hoe graag ik hem zou willen vertellen dat ik gevoelens voor hem heb, ik kan niet tegen hem liegen, zeker niet hierover. Het zou hem nog meer breken dan hij al is en dat mag niet gebeuren. Ik moet hem juist weer maken. Stukje voor stukje.

Na dat korte gesprek in Michael's slaapkamer hebben we niet meer gepraat. Geen van ons heeft daar nu behoefte aan. Michael omdat hij zojuist te horen heeft gekregen dat zijn vriend geen gevoelens meer voor hem heeft, en ik omdat ik het heel raar vind dat ik een relatie heb gehad met iemand die ik amper ken. Ik vind het zielig voor hem.

"Luke, kan ik even met je praten?" Vraagt Michael ongeduldig. Hij kijkt me geïrriteerd maar tegelijkertijd wanhopig aan. "Sure." Als we voor de tweede keer vandaag in zijn zijn komt Michael heel dichtbij me op zijn bed zitten. Zijn hand rust op mijn bovenbeen. "Ik wil gewoon dat je weet dat ik nog f*cking verliefd op je ben Luke. I-ik wil gewoon dat... dat ik alles terug z-zou kunnen draaien. Ik wil jou terug." Een eenzame traan rolt over zijn bleke wang en ik veeg hem weg. Dit doet me zoveel pijn. "Dat kan ik geloven Mikey. Maar ik heb geen gevoelens voor je. Sorry." Het duurt een paar seconden maar dan zie ik nog meer tranen over Michael's gezicht lopen. Ik zou hem zo graag vertellen dat ik verliefd op hem ben, maar dat zou hem nog meer pijn doen dan dit. "We kunnen het toch proberen?" Zegt Michael dan heel zachtjes. Hij kijkt me hoopvol aan. Mijn handen trillen. Kan ik dit doen? Kan ik hem voor de gek houden? Hij zou er toch gelukkig van worden? Voordat ik kan antwoorden heeft Michael zijn lippen al op de mijne gedrukt. Een schok gaat door me heen. Hij zoent me zo liefdevol dat ik er haast vanzelf wel in meega. Het lijkt wel alsof ik in een trans zit. Het enige waar ik aan kan denken zijn zijn lippen op de mijne. Onze lippen bewegen zachtjes over elkaar heen en zijn handen vinden een weg naar mijn nek terwijl ik de mijne om zijn middel leg. Maar ik heb geen gevoelens voor deze jongen, toch?

Amnesia - Dutch Muke Clemmings (DISCONTINUED)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu