Eredeti cím: The Big Bang Theory
Eredeti nyelv: amerikai angol
Első rész premierje: 2007.
Utolsó rész premierje: 2019.
Műfaja: szituációs komédia
Játékidő: 20-24 perc
Amerikában a CBS csatornán, Magyarországon pedig a Comedy Centralon vetítik.
Főszereplők:
Dr. Sheldon Cooper - Jim Parsons
Dr. Leonard Hofstadter - Johnny Galecki
Howard Wolowitz - Simon Helberg
Penny - Kaley Cuoco
Dr. Rajesh Koothrappali - Kunal Nayyar
Dr. Amy Farrah Fowler - Mayim Bialik
Dr. Bernadette Rostenkowski - Melissa Rauch
Rövid leírás:
Leonard és Sheldon az elméleti fizika nagymesterei. Nyugodtan élik unalmas életüket, a való világ történéseiről fogalmuk sincs. Amikor váratlanul beköltözik Penny, az új szomszéd, a két jó barát élete gyökeres fordulatot vesz. Feltárul előttük a világ, annak minden "szépségével" és nehézségével.
A saját véleményem:
Szerintem ez a sorozat egyszerre szórakoztató és edukatív is. Az írónak rendkívül jól sikerült egy könnyen befogadható formába csomagolni a tudományt, így szinte észrevétlenül is sokat lehet belőle tanulni, és közben is nyilván utánanéz az ember annak is, amit nem ért, úgyhogy ez is egy pozitívum. A szereplők meglepően könnyen kedvelhetők, tekintve, hogy eléggé megosztó személyiségük van (főleg Sheldonnak), és a 12 évad alatt szemmel látható karakterfejlődésen mentek keresztül. Kifejezetten jó, hogy ennek a vígjátéksorozatnak sikerül úgy megnevettetnie a nézőt, hogy közben nincsenek benne lövöldözések, obszcén vagy egyenesen pornográf tartalom. Néhány perverz utalás persze van benne, de abszolút nem korhatáros - az egyetlen követelmény, ami a sorozat élvezéséhez kell, az az általános műveltség. Ami még megfogott az Agymenőkben, az az, hogy - amellett, hogy nyilván ez egy teljesen fiktív és eltúlzott történet - reményt ad a "fura", az átlagtól teljesen eltérő embereknek is, hogy lehetnek ők is boldogok, minden bosszantó szokásukkal, a különös megszólalásaikkal együtt is, és nem kell a megfelelniük az összes buta társadalmi normának. Ám ennek a geek-kultusznak van egy-két hátulütője is: a szociális élet teljes hiánya nyilván nem normális és nem elfogadható. A másik probléma a poénok egyes részével annyi, hogy néhol meglehetősen szexisták (de azért tegyük hozzá, hogy csak ennyitől nem lesz nőgyűlölő egy épeszű ember), és eléggé bántóak tudnak lenni. Viszont minden hátrányával együtt mégiscsak ez a sorozat az, ami valamilyen szinten menővé teszi a néző szemében azt, ha valaki jártas tudományos téren (az okos az új szexi 😉), ami nagyon fontos a jelenlegi világ irányadó mintái és elvárásai közepette.
Személy szerint nekem nagyon közel áll a szívemhez az Agymenők, sokat tanultam belőle, és emellett ez az all time favourite, ha valami laza, könnyed, változatos sorozathoz van kedvem.
Ezt a sorozatot bármelyik korosztálynak tudom ajánlani, és ahogy fentebb is írtam már, mindössze egy alap/középszintű tudást követelnek meg a poénok, de cserébe igazán szórakoztató, és szinte megunhatatlan.
A 12 évadban egyenként 24 rész található, úgyhogy gyorsan végig lehet pörgetni, és sajnos idén tavasszal le is adták az utolsó részt, de van egy spin-off sorozata, Az ifjú Sheldon, amiben az Agymenők legjellegzetesebb szereplőjének gyermekkorába nyerhetünk bepillantást.
2019. július 10.
ESTÁS LEYENDO
Sorozatajánló
De TodoEbbe a könyvbe az általam látott és kedvelt sorozatokról készítek kis ajánlókat. Az összes felsorolt sorozat megtalálható a SorozatBaráton.