Eredeti nyelv: amerikai angol
Első rész premierje: 2015.
Utolsó rész premierje: 2019.
Műfaja: krimi-vígjáték
Játékidő: 40-47 perc
Amerikában a The CW csatornán, itthon viszont csak az RTL Spike-on került képernyőre.
Főszereplők:
Olivia Moore - Rose McIver
Dr. Ravi Chakrabarti - Rahul Kohli
Clive Babineaux - Malcolm Goodwin
Major Lilywhite - Robert Buckley
Blaine DeBeers - David Anders
Rövid leírás:
A sorozat főszereplője Olivia "Liv" Moore, ígéretes karrier előtt álló orvostanhallgató. Ám váratlan dolog történik vele... Meghal, és zombiként kell tovább tengetnie "életét". Ahogy minden zombi, ő is agyat zabál, ám esetében nem egy embereket gyilkoló sánta, oszlásnak indult külsejű élőhalottról beszélünk. Liv egy teljesen átlagos külsejű lány, aki, hogy éhségét csillapíthassa, elszegődik rezidensnek egy hullaházba, hogy a már elhunyt emberek agyával lakjon jól. Ám meglepetésként éri, mikor rájön, a megevett agyakkal az elhunyt korábbi emlékeit és személyiségjegyeit is megkapja. Amikor a hullaházba új rendőr érkezik, a kicsit szétszórt Clive Babineaux nyomozó személyében, Liv eldönti, szeretne jó zombi lenni, így az áldozatok emlékeit felhasználva segít neki a gyilkosságok megoldásában. Közben barátja, és egyben hullaházi munkatársa Riv segítségével azt kutatja, mi állhat az átváltozása mögött, és hogyan lehetne újra élő ember.
A saját véleményem:
Ez a sorozat egy nagyon nem klasszikus zombis történet. Kevesebb hangsúly van a véres, erőszakos jelenteken, viszont elég sokat lehet rajta nevetni, és ez az, amiben eltér a már tucatszám látott fejlevágós sztoriktól. Pörgős, modern történet, nincs benne sok filler rész, kedvelhetőek a karakterek is. Igazán jó, hogy a krimi részen ugyanannyi hangsúly van, mint a zombis szálon. Vannak benne nem túl gusztusos dolgok, szóval kell hozzá egy kis gyomor, de közel sem olyan, mint általában a zombis történetek. A cselekmény az izgalmas nyomozások mellett a főszereplő mindennapi életét és a "halállal" járó gondokat mutatja be.
Összességében én amikor először megláttam, nem igazán akartam elkezdeni, mert a zombik, mint fantázialények sosem keltették fel az érdeklődésemet, de ez a sorozat teljesen megváltoztatta a véleményemet. Aki horrorra vágyik, annak nem ajánlom, mert nincs sok ijesztő rész benne, de az alapkoncepció rendkívül egyedi, és ehhez mérten a kivitelezés sem okoz csalódást.
A sorozatnak öt évada van, amikben egyenként 13 rész van (kivéve a 2. évadot, ami 19 részes). Tavaly nyáron jött ki az utolsó része.
2020. 06. 01.
ESTÁS LEYENDO
Sorozatajánló
De TodoEbbe a könyvbe az általam látott és kedvelt sorozatokról készítek kis ajánlókat. Az összes felsorolt sorozat megtalálható a SorozatBaráton.