8:50 p.m
Qarina duduk bersila di sofa rumahnya..mindanya memikirkan perkara tengahari tadi..
Flashback
"Are you single?.." soal Zack sambil menyandarkan badannya di kerusi..matanya fokus ke wajah polos Qarina..mata gadis itu terkelip kelip melihatnya..mahu sahaja Zack ketawa..ketawa dalam hati je..jatuh imejnya sebagai lelaki dingin..
" err..kenapa boss tanya soalan macam tu?.." balas Qarina ingin tahu..dah kenapa tanya pasal status orang?..kita ni single mingle..sedih..murung seminggu..tak ada boyfriend..eh! karutlah sampai murung seminggu..gila kah..
"Just answer the question,Qarina.." jawab Zack dingin..Qarina sudah gelabah..menakutkan betul suara dingin Bossnya itu..Qarina menyelitkan sedikit rambutnya kebelakang telinga lalu bersuara..
"Ya..s-saya single.." tuturnya perlahan dengan suara gementarnya.."Baguslah kau tak ada hubungan dengan mana ii lelaki..so its easy then.." ujar Zack sambil menguakkan rambutnya kebelakang..
Qarina hairan...apa yg easy??..apa yg boss nak cakapkan sebenarnya??..
" umm..boss nak cakap something ke??.." soal Qarina ingin tahu..."Yes..i want you to be my partner for tomorrow night.." balas Zack..
Sejurus itu pelayan sampai dengan makanan yg dipesan mereka..diletakkan di atas meja dgn berhati hati dan berlalu pergi.."Jadi partner boss??..untuk apa??"..soalnya lagi sambil menggaul nasi didepannya..sesekali bossnya dipandang...mata mereka bertentangan..garfu yg dipegang Zack diletak tepi pinggannya lalu tangannya menongkat memandang gadis dihadapannya..
"For attend the ball room that my bussiness partner caremony...you and me..we need to look like a couple..there's so many untrusted man.." ujarnya sambil melihat sekeliling Cafe tersebut..
"Tapi boss..-" belum sempat Qarina menghabiskan ayatnya Zack telah memotongnya terlebih dahulu..
" no buts..just do as i say..i'll pay you more for that.." tuturnya dengan pandangan redup..
End Flashback
Qarina termenung di ruang tamu fikirannya sedikit serabut..
'Aku kena buat apa yg dia suruh..urghh..kenapa aku??..ramai lagi perempuan dalam syarikat dia..kenapa aku dipilih??..sebab aku PA dia?..oh mungkin sebab tu...okey Qarina..dari kau serabutkan otak kau baik kau tidur..besok nak bangun awal dah..' katanya dalam hati dengan panjang..sungguh dia perlukan rehat selepas 2 hari kerja..baru 2 hari belum 2 tahun..
Kakinya naik mendaki anak tangga..kelihatan ibunya Puan Qasturi dengan telekung putihnya berdiri di depan pintu bilik tidurnya..
"Arrrrghhh!!" Jeritnya hampir gugur jantungnya..terhinjut bahu Puan Qasturi diurut dadanya lembut.."kamu ni dah kenapa Qarina?..terkejut ibu...Qarina menghembus nafasnya.."haa..ibu baru selesai solat isyak ke??"..soalnya dengan sengihan di bibir.." ha a..ni bila nak masuk tidur ni?..besok nak kerja kan..nanti datang lambat kena marah dengan boss macam mana?.." tegas Puan Qasturi sambil mencekak pinggang..
"Hehe..nak masuk lah ni..dah ngantuk..Qarina tidur dulu ibu..selamat malam.." tuturnya sambil meraih tangan kanan ibunya lalu dikucup lembut tangan Puan Qasturi..
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
3:59 p.m
Malaysia Airport
Terasa segar dirinya apabila kakinya jejak ke tanah air negara Malaysia..sungguh dia rindukan negaranya sendiri..ditanggalkan spek matanya serta kot yg disarungnya tadi..terasa tangan seseorang dibahu kirinya..kepala dipalingkan melihat tuannya..Dia tersenyum manis...
"Ayah.."..serunya sopan..bahunya dipeluk mesra oleh ayahnya Encik Mustafa Narzrin..Encik Mustafa menilik wajah anak lelakinya itu..jelas terpancar yg kegembiraan di wajah anak lelakinya..nama diberi Qayyum Mufqi..beliau merupakan Leftenan Tentera Polis Malaysia..
Manakala ayahnya Encik Mustafa Narzrin Pengurus Besar Tentera Polis Malaysia..Kedua dua mereka diberi cuti oleh pihak atasan kerana mereka telah melakukan yg terbaik dalam tugasan mereka selama 2 tahun bertugas sebagai tentera dengan pangkat tinggi...
"Haih..banyak perubahan di Malaysia selama 2 tahun kita bertugas di Korea.." tutur Qayyum sambil melihat sekelilingnya..
"Itulah...dah makin maju Malaysia sekarang.." balas Encik Mustafa..jam tangannya ditilik..hampir pukul 4..
Mereka jalan seiringan ke luar pintu utama Malaysia Airport...kelihatan seorang lelaki bersut hitam serta kaca mata hitam menuggu mereka bersama kereta hitam BMW..lelaki tersebut merupakan driver mereka..
Setelah masuk ke dalam perut kereta..driver mereka menjalankan tugasnya membawa mereka pulang ke rumah agam..kedatangan mereka tidak diketahui oleh Puan Qasturi dan Qarina..plan nak surprisekan 2 orang kesayangan mereka..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Z's Holding Company
Knock! Knock!
"Come in" tuturnya sepatah dengan tangannya lincah menekan pad kekunci laptopnya..
Pintu dibuka dan ditutup kembali...Qarina berdiri statik dihadapan meja kerja Zack...buku catatannya dibuka dan diselak beberapa helaian kertas yg terkandung didalamnya lalu bersuara..
" Boss..pada pukul 5:30 nanti boss ada meeting tentang rekaan pembinaan baru pusat beli belah di Terengganu dengan Encik Azfar..Encik Azfar hendak membuat perjumpaan dengan boss di Rose restaurant.." ujar Qarina lembut dan tenang..
Zack hanya menganggukkan kepala..tangannya berhenti menekan pad kekunci laptopnya..matany yg tekun mengahadap skrin laptop dialihkan memandang wajah gadis selaku PA dihadapannya..
"Tonight..i'll pick you up at 8:40 p.m..wear nicely and i dont like waiting so be ready.." tuturnya dingin..dikerling jam tangannya ada masa untuk dia berehat..
Qarina hanya anggukkan kepalanya lalu melangkah keluar dari pejabat Zack..Zack berjalan ke arah sofa pejabatnya lalu membaringkan badannya..satu keluhan terbit di bibirnya..tali leher dilonggarkan sedikit..penat..nada dering telefonnya kedengaran dan bergetar di bahagian poket kanannya..
Dengan malas Zack keluarkan phonenya dari poket..nama yg tertera di skrinnya ialah Adrian..kawan baiknya sejak dari kecil sentiasa ada tika susah senang Zack..Adrian juga merupakan ahli mafia kumpulannya..phonenya dilekapkan ke telinga..
"Hello Zack" sapa Adrian dengan nada serius...terangkat kening Zack apabila nada serius suara Adrian.."Hello...Adrian what's wrong?.." soal Zack.." tonight ball room..are you going there??" Balas Adrian ingin kepastian sama ada Zack menghadiri majlis perniagaan tersebut..
"Yea.." jawab Zack sepatah..dapat didengari keluhan yg dilepaskan Adrian.."look..aku dapat tau musuh lama kau datang majlis perniagaan tu malam ni..." tutur Adrian.."you mean Farhan aiman??... okey..so? what's the point?" Soal Zack duduk dari pembaringannya...ingin tahu apa yg sebenarnya hendak dikatakan oleh kawan baiknya itu.." payung dia besar sekarang..he might do something tonight..dont worry you have back up there.." terangnya tenang dengan nada serius..oh baru dia teringat sesuatu..Adrian bersuara lagi "who's your partner tonight?" Soal Adrian..."i'm going with Qarina.." tuturnya sambil melihat Qarina dibalik cermin pejabatnaya..tekun sekali wajah gadis itu.."Qarina??..who?" Soal Adrian lagi..tidak dikenalinya perempuan bernama Qarina ini..'She's my precious girl..'
Bisik hatinya namun itu hanyalah bisikan hati bibirnya membalas soalan Adrian.."She's my new PA.."😇😇😇😇😇😇😇😇😇😇😇😇😇
Rasa janggallah nak buat ayat ii sweet ni..
TheCastleQueen
Qasrina_2105
YOU ARE READING
Married To Mafia Boss
Fanfictionmengisahkan nasib seorang gadis yg baru lepasan SPM bertekad untuk mencari kerja membantu keluarganya hidup selesa Qarina Munirah gadis yg comel kulit bak salji sentiasa merendah diri dalam lemah lembutnya ada ketegasan anak bongsu yg mempunyai se...