💓Yamak oğlan ile Gül peri💓

191 59 60
                                    

🍓🍒🍲🍛🥣🥧🍰🥘🍔🍕🍲🍒🍓
Bir zamanlar şehrin birinde aşçı yanında çalışan bir genç varmış.Aşçının yamağı olduğu için herkes onu Yamak oğlan diye çağırırmış.
Yamak oğlan iyi yürekliymiş ama oldukça kuruntuluymuş.Başına her an bir şey gelecek zanneder , çevresindeki insanları usandırırmış.
Dudu ana oğlunun durumuna çok üzülürmüş.Ne yapsam ne etsem diye düşünür dururmuş.
Bir gün komşularından biri :
-Oğlunun evlilik çağı geldi de geçiyor. Onu bir eversen de sen de bir rahat etsen demiş.

-Benim oğlan gibi kuruntulu bir oğlanı kim alır? dediğinde ;Komşusu  ona bir kızdan  bahsetmiş

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

-Benim oğlan gibi kuruntulu bir oğlanı kim alır? dediğinde ;
Komşusu ona bir kızdan bahsetmiş. -Ailecek tamda size göre demiş.
Dudu kadın kızı pek merak etmiş :
-Eee peki gelin kız güzel mi bari? Demiş.
Komşusu da :
-Eh onu da görünce anlarsın deyip gülerek yanından savuşup gitmiş.
Dudu kadın etmiş eylememiş vakit kaybetmeden kızı istemeye karar vermiş. AkşamYamakoğlan eve geldiğinde;
-Tez hazırlan oğul kız istemeye gidiyoz demiş.
-O nerden çıktı ana ne evliliği hem evlenenler mutlu mu ki? Demiş ve devam etmiş.
Diyelim ki evlendim.Çocuğumuz oldu geçinemedik ayrılırsak yazık değil mi ? Ana
Anası bu duruma alışıkmış o yüzden aldırış etmemiş.

-Her evlilik ayrılıkla son bulmaz ya a oğlum demiş

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

-Her evlilik ayrılıkla son bulmaz ya a oğlum demiş.
-Doğru söylüyon anacım peki ölürsem. Bizim hanım kucağında çocuğu nerde kalır kimlere sığınır demiş
Hızını alamamış devam etmiş :
-Daha kötüsü gönlümün sultanı çocuğumun anası bu dünyadan göçse ben ne yaparım nerelere giderim demiş.
Zavallı Dudu anaya fenalık gelmiş.
-Of oğlum of ağzımda diş ,başımda saç başımda saç kalmadı demiş.
Dudu ana sinirlenerek oğlunu çekiştire çekiştire kız evine varmışlar.
Biraz hoş beşten sonra kızın babasından Gülperi istenmiş.

Kızın ailesi zorluk çıkarmadan Yamak oğlana Gülperiyi vermiş

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kızın ailesi zorluk çıkarmadan Yamak oğlana Gülperiyi vermiş.Yamakoğlan anasını çekiştirmesine rağmen Gülperiyle sözlenir.
Dudu ana mutludur.Fakat hemen söz kesilmesi onu şüphelendirmiş.Yamakoğlanın anasını çekiştirmesine dayanamayan Dudu kadın:
-Gelin kızımızı bir görseydik hele demesine Gülperinin babası:

Yamakoğlanın anasını çekiştirmesine dayanamayan Dudu kadın:-Gelin kızımızı bir görseydik hele  demesine Gülperinin babası:

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


-Bizde adet böyledir deyip kestirip atmış. Dudu ana dünürüne
-Arayı fazla açmayalım. Önümüz bayram bütün akrabalar buradayken düğünümüzü bayramın 4.günü yapalım demiş.
Gülperinin babası bu söze terslik çıkarmamış:
-Yamakoğlanın iki bayram arası düğün olmaz dese de sözü sivri sinek vızıltısı gibi uçmuuş gitmiş.
Dudu ananın bir aralık iç kapıya gözü ilişmiş .
Üç genç kız onlara bakmaktaymış.Biri oldukça kilolu diğerine onun tersine epey sıska imiş Üçüncü kız mı ?gözleri onu pek seçememiş.
Acaba gelin kızı bu üç kızdan biri miydi ?Dudu ana bunu düşüne dursun, Yamakoğlan da bu sözden nasıl kurtulurum diye kafasında plan kurup duruyormuş.Yarın ilk iş halletmeli bu işi diyormuş kendi kendine
Ertesi gün Yamak oğlan ve yakın arkadaşı Köse ile müstakbel eşinin evine gitmiş.
Yamak oğlanın niyeti Gül Peri'nin ailesine kendini kötületmekmiş. Bu iş içinde arkadaşı Köse'ye bayağı dil dökmüş .
Yamak oğlan illaki bu sözü attırıp kendini bu oldu bittiden kurtarmakmış maksadı.Onun gibi kuruntulu bir adama nasıl hemen kızlarını verirlermiş,kız kim bilir ?Nasıl bir şeymiş.Gösterilmemesinin vardır bir sebebi demiş.
Böylece arkadaşı Yamak oğlanı kıramamış.Köseyle birlikte Gülperi 'nin evine gitmişler .Kayınvalide kayın peder misafirlerine hürmette ikramda ne yapacaklarını şaşırıyorlar mışBir ara kayınvalidesi Yamakoğlana usulca;
-Oğlum! baban henüz kız vermeye alışamadı.Bu yüzden GülPeriyi göstermedi .Gel içeri odaya da sözlünle görüş demiş .
Yamakoğlan Köseye gözleriyle sen ne diyeceğini biliyorsun der gibi bakmış.Kendi de Gül Peri'nin yanına gösterilen odaya gitmiş.Üç tane kız ayakta bekliyormuş kendisini .Biri oldukça sıska diğeri oldukça şişman iki kız birbirlerine bakıp dirseklerini dürtüp gülüşüp duruyorlarmış.
Yamakoğlanın müstakbel kayınvalidesi iki kıza kaş göz ediverince iki kız kıkırdamaya devam ederek savuşup çıkmışlar.
Pencere kenarına yapışan üçüncü kız ise Gül Peri imiş gülümseyerek Yamak oğlana ;
-Hoş geldin demiş.
Yamakoğlan beklemediği bir güzellikle karşılaşmış.Gül Peri'nin parlak yüzüne öylece baka kalmış.
Yamak oğlan benim gibi kuruntulu evhamlı birini kabul ettiğine göre vardır bir kusuru demiş kendine ...
Yamak oğlan bu!Hiç huylu huyundan vazgeçer mi?Geçmez başlamış evlilikle ilgili kuruntularını anlatmaya ...
Yamak oğlana güzel gözleriyle bakmış Gülperi;
-Yamakoğlan gelmemiş günlerin kaygısını çekmeni anlayamadım doğrusu ...
Dün geçti gitti bunun için üzülme !
Yarın ise henüz gelmedi, yaşanmamış şeyler için ne çok bel bağla, nede çok üzül!
Şimdi ise yaşadığın andır ve bunun kıymetini bil . Geçmiş ve gelecekle kafanı yorma demiş .
Yamak oğlansa her zaman ki açık sözlülüğüyle;
-Senin gibi güzel bir kız nasıl olurda benim gibi kuruntulu birini kabul eder merak ediyorum .
-Doğru evhamlı olduğunu duymuştum . Ama bunlar seni benim gözümde kötü biri yapmaz. Ekmeğini
helalinden kazanan iyi yürekli bir insansın. Ayrıca sen ne kadar evhamlıysan bizim ailede bi o kadar kaygısız dedim ki; Yamakoğlan tam da bizim aileye göre ...
Yamakoğlan ömrüm boyunca arasam da bu kız gibisini bulamam diye düşünmüş . Böylece sözü atmaktan vazgeçmiş ...
Onlar böyle konuda dursunlar içeride
Yamakoğlanın arkadaşı olduğundan bizim Köse'ye hizmetin ardın arkası kesilmiyormuş . Bu da Kösenin Yamakoğlanı kötülemeye çalışmasını zorlaştırıyormuş , bunaldıkça ;
-Ah !Yamak oğlan ,ne işler açtın başıma diye söylenip durmuş.
-Duymuşsunuzdur belki bizim Yamakoğlan baya evhamlıdır . Kayınpeder Hiç oralı olmamız
-Oh!oh!ne iyi
-Çok cimridir .
-insan para kıymetini bilmeli
-Sinirlidir
-Olur arada öyle şeyler
Arkadaşı ne dese Gülperinin babası ;
-Boş ver, bişey olmaz , olur böyle şeyler.
Yamakoğlan ne kadar kuruntuluysa Kösede bu ailenin bir o kadar vurdum duymaz oldugunu anlamış . Yamakoglan içeri giripde arkadaşının sözü artırmaya çalışmasını görünce hemen vedalaşıp. Yaka paça dışarı çıkmışlar.
Köse ne oldugunu anlamamış şaşırarak :
-Dur daha benim işim bitmedi yahu!
-Gül Periyle anlaştık seni durdurmasam az daha sözü bozacaktın demiş .
İki arkadaş birbirlerine yaşadıklarını anlatarak gülüşürler .
Yamakoğlan ile Gülperi sade bir düğünle evlenmişler .
İnsanın aynı tastan su içip aynı kabtan yemek yediğinde huyları birbirine benzermiş .
-Ah yamakoğlana evlilik neler mi getirdi dersiniz .
Bizim eski kuruntulu yamak oğlan gitmiş ,
hayattan lezzet alan yarın için ümitli bir insan gelmiş
Gülperi de bazen yerinde endişenin karar oldugunu öğrenmiş
Eskilerin dediği gibi ;
Nasıl eş seversen öyle bir hayat sürersin demişler.

💞🤴👸💕🤴👸💞👸🤴💕🤴👸💞

ZEO nun masal defterinden......

Lütfen emeğimin karşılığı için yorum yapmayı unutmayınız.
Veee oylamayı,
arkadaşlarınıza etiketlemeyi unutmayalım
Seviliyorsunuz.......

Yamak oğlan ile Gül peri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin