الفصل السادس

40.5K 861 9
                                    

الحلقه السادسه.
ماجد .في ايه شوفتواعفريت والا ايه ياجماعه.
كامل .مين حضرتك .
ماجد .اني عمك ماجد مهران اخواناجي جوز خالتك.
كامل .اهلا بيك ياعم ماجد اتفضل ارتاح .
ماجد .يريح جلبك ياولدي انتاكامل موش كدا.
كامل .ايوه انا انتاتعرفني .
ماجد طبعا أعرفك مش هنبجا نسايب لزمن اعرفك .
راجيه .تغطي علي حديث ماجد منور ياماجد اهلا بيك تشرب ايه
ماجد. جهوه مظبوطه ياام كامل .
هناء .خير يابو ناصر في ايه .
ماجد .خير جاي علشان اعرف الفرح ميتا ان شاءالله.الكتاب مكتوب اديلوامده واحنا متفجين علي اخر الشهر ولا ايه .
هناء .الكلام مع الحاج محمود لمايجي ان شاءالله.
كامل لنفسه نسايب وكتبين الكتاب هوا يوسف كتب كتابوا علي ندي وكمان هيتجوزها اخر الشهر.
ماجد .ومحمود فين ياهناء .
محمود.اني اهاياماجد كيفك ياخوي .
ماجد .اني زين يامحمود كيفك انتا
محمود .كويس نحمد ربنا .
ماجد .حددتوا معاد الفرح ولا لسا .
محمود كنامستنين كامل ياجي بالسلامه وهنحدد ان شاءالله.
ماجد .وانتاياكامل تحب الفرح يكون ميتا علشان نجهز حالنا الفرح عندنا زي مااتفجت مع ابوك .
كامل .فرح انا...وقبل مايكمل قال محمود .محمود الفرح كمان اسبوع ياماجد ان شاءالله هناجي البلد النهارده اني والجماعه .
ماجد واني هستناكوا .
سلام دلوك اني هسافر البلد ..
محمودمينفعش تتغدا معانا الاول وبعدين تسافر.
ماجد.لا معلش مستعجل شويا.
محمود. ماشي يا ماجد توصل بالسلامه.
وبعد رحيل ماجد ذهب الحاج محمود لغرفه المكتب تجنبا لأسئله كامل .
كامل محدثا امه ازاي متقوليش الي حصل ده انامعرفش ان اخويا هيتجوز ازاي .
راجيه. اخوك اخوك كيف ياولدي .
هناء .اخوك مهيتجوزش ياكامل
كامل .اومال مين وفرح مين الي الاسبوع الجاي ده .
محمود .فرحك ياكامل علي مرتك ندي بنت خالتك .
كامل .نعم مين.
محمود .زي ماسمعت ياكامل ندي مراتك من بعد وفات عمك ناجي بإسبوع.
كامل .جواز ايه الي بتتكلم عليه ده ومين الي اتجوز وازاي في ايه يابوي انتو بتهزرو ولا ايه .
محمود .انتاشايفنا بنهزرومعاك ياولدي اناكتبت كتابك علي ندي بالتوكيل الي معايا .
كامل .مستحيل الي بتقوله ده انالايمكن اوافق علي الكلام ده هوا اناعيل علشان تجوزني منغير رأي لا وكمان جهزتوا الفرح ايه الجنان ده .
محمود. شكلك اتجنيت ياواد بتعلي حسك عليا .
كامل .مقصدش ياحج بس كلامك ميدخلش العقل ازاي يعني تجوزني لواحده معرفهاش اول مره اشوفها وكمان عيله صغيره لسا بتدرس ومفيش اي شبه بينا ولا تفاهم وتقولي مراتك وفرحك كمان كام يوم .
محمود .اعقل ياكامل واوزن كلامك العيله دي عنديها٢٣سنه وهتبجادكتوره بعد كام سنه .
كامل .ياحاج انامستحيل اتجوزها لو ايه حصل .
ندي .فعلا معاك حق احنامستحيل نتجوز اناوانتا مختلفين عن بعض .طلقني منه ياحاج محمود انتا وعدتني وانا وماما هنتصرف.
كانت ندي تقف علي الباب وسمعت كل كلام كامل وتدايقت منه وقررت ان تنهي الموضوع .
التفت كلا من كامل ومحمود لندي .
ورد محمود .انتي جيتي يابنتي ادخلي دلوك ونتكلم بعدين .
ندي كلامي قولتوا ياحاج محمود خلاص انامستحيل اتجوز البني ادم ده وتركتهم وذهبت لغرفتها.
بينما كامل ظل صامت يتابع حديثها بدون كلام .
محمود .تعالي وراي ياولدي علي المكتب وانتي ياراحيه خودي هناء وإطلعوا لندي هدوها شويه واناهطلع اكلمها كمان شويه.

توكيل زواج حيث تعيش القصص. اكتشف الآن