Anna pakt een doos van haar kamer en sjouwt hem de trap af. Er zit van alles in, fotolijstjes, kussens, kaarsen etc. 'Mam! Ben ik bijna klaar?'. 'Ja bijna haal alleen nog even die dozen van zolder op' zegt haar moeder.
'Je zei bijna' zeg ik nors. 'Ja bijna, tjop tjop' zegt haar moeder haastig.
Anna haalt de dozen van zolder op en zet ze beneden in de gang neer.
'Laat ik Ella eens gaan bellen'
Ze toetst het nummer van Ella in.
'Haaaai, met ella'. 'Hoi Ellie, met anna'. 'He Anna, gaat het goed met de verhuizing?'. 'Ja hoor ik ben klaar met sjouwen'.
'ANNA, kom even helpen!!!' Hoor ik mijn moeder gillen.
'Mijn moeder roept me of ik haar kom helpen'. 'Okay, Anna ik ga je heeeeeeeeel erg missen en ik ga je zeker opzoeken'. 'Ik ga jou ook heel erg missen Ella, als ik er ben kunnen we wel gaan chatten!'.'jaa doen we , doeeeeeeei annnnn!'.
'Doei Ellieeeeeee'. Ik hoor een piep aan de andere kant van de lijn.
'Ik kom mam'.
Anna kijkt door het raam ze ziet de verhuiswagen aan komen rijden. Ze ziet haar vader naar buiten lopen. Nu gaat het echt beginnen denk ik...
(Die avond)
Ik loop het tuinpad af en ik hoor de deur achter me dichtgaan. Ik kijk niet om.
We stappen de auto in, en hij vertrekt naar het vliegveld.
(Op het vliegveld)
'Bedankt voor het rijden' zegt haar vader terwijl hij geld geeft.
'Vind je het spannend Anna?' Vraagt haar moeder. 'Ja best wel'.
'Dat snap ik'. Papa Hoelaat vertrekt het vliegtuig?' Vraag ik. 'Ehh , half 1 's avonds. Rn het is nu kwart voor 12 dus we moeten gaan lopen'. We pakken onze spullen en lopen naar het vliegtuig.
We zitten met z'n drieën naast elkaar, ik in het midden. 'Ik heb oordopjes meegonomen dan kun je beter slapen' zegt mama. Precies wat voor mama denk ik. Ze pakt de dopjes en stopt ze in haar oren. 'Tot morgenochtend mam en pap'. Ze vallen alle 3 in slaap...
(Die ochtend)
Anna word wakker, haar ouders zijn al aan het lezen. 'Hoi' zeg ik moe. 'Goedemorgen schat'. 'Hoelang moeten we nog vliegen?'. 'We moeten nog een kwartier vliegen, we wouden je net wakker maken' zegt haar vader. 'Jeeej', ik pak m'n schoenen en trek ze aan. Ik doe m'n haar goed en ik trek alvast mijn jas aan. 'WELCOME IN NEW YORK' zegt de piloot door de luidspreker. We staan stil. Ze pakken hun spullen en lopen het vliegtuig uit. Ik kijk rond 'waaauuww , wat is het hier mooi!' 'Ja he' zegt haar vader trots. 'Het lijkt me zo leuk hier!' Zeg ik blij. 'Ja, kom we moeten snel een taxi vinden voordat ze bezet zijn. 'Oke' en ik loop achter m'n ouders aan.
(In de taxi)
Anna kijkt door het raam, het is zo mooi hier in New York. Nu maar hopen dat ik leuke vriendinnen krijg! De taxi stopt voor een gezellig pandje, 'we zijn er' zegt papa. Ik stap uit, leuke buurt, leuk pandje. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. De taxi rijd weg. Haar vader loopt naar de deur en draait de sleutel in het slot. Hij loopt naar binnen en ik loop er achter aan. Er staat een lange toonbank en allemaal tafeltjes met stoelen. 'Daar komt dan de toonbank en daar de schappen' zegt haar moeder terwijl ze druk aan het wijzen is. Ik lach, 'mam we moeten eerst maar is beginnen met uitpakken'. 'Goed plan'. Ze beginnen met uitpakken en bekijken het huis. Het huis bestaat uit een verdieping op de begaande grond en 2 verdiepings er boven. Anna krijgt een kamer helemaal boven in het huis. Haar ouders ook.
'Wanneer gaan we open pap?' 'Euh, morgen!' Zegt pap. Ik lach. Ik loop naar mijn kamer, de muren zijn wit en er ligt een houten vloer in. Er staat al een bed en een bureau. Ik heb posters meegenomen van thuis, laat ik ze maar gaan ophangen. Het ziet er een stuk gezelliger uit. 'ANNA KOM EVEN NAAR BENEDEN' hoor ik mijn vader roepen. 'Ik kom!'. Ik loop de trappen af, 'wat is er?'. 'Wil je mama even helpen met de tafeltjes?', 'ja hoor'. Ik schuif wat tafeltjes bij elkaar van 4 , 2 of 5. Er zet er een vaasje op met bloemen, en schuif de stoelen aan. 'Klaar! Mama ik ga even de buurt verkennen' zeg ik, 'oké wees voorzichtig!'. Ik pak mijn tas en stop mijn IPhone 5s erin. Ik trek mijn jas uit en loop naar buiten. De straat is gezellig en er rijden allemaal auto's op de weg. Ik loop een stukje door de straat en ik zie een park, ik loop ernaar toe. Er spelen kleine kinderen met een bal. Ik lach. Langs mij loopt een jongen en vraagt; "hoi, ben jij nieuw hier". "Ja mijn ouders gaan hier een banketbakkerij beginnen, in die straat". "Hoe weet je eigenlijk dat ik nieuw ben?". "Nou ik zag je uit de bakkerij lopen en ik wist dat er nieuwe mensen kwamen wonen". Hij steekt zijn hand uit "ik ben trouwens Dylan". "Ik ben Anna". Ze geven elkaar een hand. "Leuk je te ontmoeten" zeg ik. "Ja". "Naar welke school ga jij?" Vraagt hij. "Ik ga naar HarVard High School". "Hè, ik zit ook op die school!". "Zou ik je onders een rondrijden geven in de buurt?". "Leuk! Dankje Dylan".
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeee, dit is niet een heel lang hoofdstuk maarja.
Trouwens: als er deze haakjes staan 'hoi' is het in het Nederlands, en als er deze haakjes "hoi" staan in het in het engels!
Follow
&
Comment
Xx Kim
JE LEEST
New Life
Teen FictionAnna is 15 jaar en gaat met haar ouders verhuizen naar New York, In New York gaan de ouders van Anna een BanketBakkerij beginnen. Op school gaat het iets minder goed.. Haar Engels is niet heel goed, en ze moet nog vriendinnen zoeken. Er is op schoo...