Next day -02

64 1 1
                                    

De wekker gaat 8:45, ik druk op de wekker en het geluid stopt. Ik gaap. Vandaag is de grote dag, de bakkerij gaat open!, ik heb er zin in. Ik pak mijn laptop en open Skype , 1 gemiste oproep van Ella. Ik druk op BELLEN , ik wacht 10 seconden en Ella komt te voorachijn! 'Hee Ella!'. 'Heee Ananas'. Ik lach, 'ananas' zo noemt Ella me altijd. 'Vandaag is de opening van de bakkerij!' Zeg ik blij. 'Leeeeuk! Zijn er ook donuts?'. Typisch een vraag voor Ella. 'Tuurlijk zijn er donuts! En macarons, slagroomsoezen, puddingbroodjes, muffins, gebak etc. 'Please man stop!'. 'Sorry sorry ik stop al' zeg ik lachend. 'En zijn er nog knappe boys in New york' , weer een typische vraag voor Ella. 'Nou, ik ging de buurt een beetje verkennen en er kwam een jongen naar me toe Dylan heet die hij heeft bruin haar en grijsblauwe ogen! We gaan naar de zelfde school' zeg ik. 'Toe maar.. ' zegt Ella plagerig. 'Maar eh hoe gaat het daar in Nederland?'. 'Goed hoor alleen school is saai, werk is saai, weer is saai.. Jij hebt serieus geluk met vakantie daar!' 'Weet ik , nu kan ik m'n Engels nog even verbeteren'. Ella lacht. 'Ik mis je Ella ' , 'ik mis jou ook ananas! Ik kom zeker langs'. Ik lach, 'doeeeeei Ellie, ik hou van je'. 'Doeeei, ik ook van jou!'. 'Doeegg'. Ik druk op gesprek beëindigen.

Ik trek een broekje aan en een los topje. Ik doe mijn haar in een schuine vlecht. Ik loop naar beneden, je ruikt meteen de heerlijke geur van een banketbakkerij. 'Hoi pap' zeg ik vrolijk. 'Hoi lieverd, Anna wil je helpen met serveren?' Zegt m'n vader terwijl die beslag maakt. 'Ja hoor'. 'Daar ligt een schort' hij wijst naar een haakje met schorten. 'Okee ' ik huppel ernaar toe. Het bordje van open/dicht draai ik om en er staat nu open. Ik ga achter de kassa staan. 10 minuten later komt het eerste stel binnen. "Hey" zegt de man van het stel. "Hoi welkom in onze banketbakkerij willen jullie wat eten of kopen?" Vraag ik vriendelijk. "Eten als dat kan" zegt de vrouw. "Oké , ga maar zitten ik kom er zo aan". 'Pap waar liggen de menukaarten?' Vraag ik. 'Daar in die kast'. Ik loop ernaar toe en pak 2 menukaarten. Ik loop naar de tafel toe. -ik geef de menukaarten- "wat willen jullie drinken?" Vraag ik. "Doe maar koffie verkeerd" zegt de man. "En doe mij maar een kopje thee" zegt de vrouw. "Oké , komt eraan" zeg ik vriendelijk. 'Mammmmm, kom even helpen' zeg ik. 'Jaja ik kom al' zegt ze haastig, ze trekt een schort aan en zet koffie en maakt thee. Ik ga achter de kassa staan. Er komt een oude vrouw naar binnen. "Hallo mevrouw!" Zeg ik vriendelijk. "Hallo" zegt de oude vrouw. "Wat wil je bestellen?". "Ehh, doe maar 2 van die frambozen taartjes en een heel volkomen brood" zeg de vrouw. "Oké!" Ik pak de 2 taartjes en stop ze in een taartdoos, en ik pak het brood en stop hem in een zak. "Dat is dan 4 dollar". De vrouw pakt haar portemonnee en pakt 5 dollar. Ik geef haar 1 dollar terug. "Eetsmakkelijk en een fijne dag!" Zeg ik. "Het zelfde!" En de vrouw loopt weg. Mama helpt het stel aan de tafel. Er komt een jongen binnen, het is Dylan!!! Hij gaat zitten. Door het raam zie ik 2 giebelende meisjes en ze kijken naar Dylan, hun komen ook de winkel in en gaat dicht bij het tafeltje van Dylan zitten. Ik kijk even raar maar ik loop naar Dylan toe met een menukaart. "Hoi Dylan". Dylan kijkt op "hey Anna!". "Wil je wat eten?". "Ja graag, doe maar een donut met roze glazuur en een cola" . "Oké komt er aan!" Zeg ik en ik loop naar de toonbank, ik schenk cola in een glas en pak een donut uit de koelkast en leg hem op een bordje. Ik zet het glas en het bordje op het dienblad en loop naar dylans tafel toe. "Alsjeblieft" zeg ik. "Thanks". Hij glimlacht ik glimlach terug en ik loop naar de tafel bijna naast Dylan, waar de 2 meisjes zitten "hoi kan ik jullie helpen?". "Ja doe mij maar een cola en een donut" zegt de een. "Ik wil het zelfde" zegt de andere. "Oke.. Ik kom het zo brengen" zeg ik. Ik loop naar mijn moeder, 'mam volgens mij word Dylan door die meisjes gestalkt..' Zeg ik terwijl ik kijk. 'Niet zo staren!' Zegt m'n moeder met een klein glimlachje. 'Sorry mevrouw' we lachen allebij. Mijn moeder loopt verder. Ik schenk 2 cola's in en leg 2 donuts op een bordje. Ik loop naar de tafel toe , en zet het drinken en eten op de tafel "eetsmakkelijk" . De meisjes geven geen antwoord.

De dag vliegt vorbij....

----------------------------------------

Zou Dylan verliefd zijn op Anna??? Stuur reactie wat jij denkt.

Comment

&

Follow

Xx Kim

New LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu