De dagen gaan voorbij.. De winkel loopt lekker en de ouders van Anna zijn helemaal blij. Ze hebben geen 1 seconde spijt dat ze van Nederland naar Amerika zijn verhuist. Anna ook niet maar ze mist haar vriendinnen.. Vandaag is de eerste schooldag ik vind het erg spannend, een nieuwe school , een nieuwe klas..
De wekker gaat het is 6:45 , dus tijd om op te staan. Ik pak een lichte jeans, en ik pak een vrolijk topje, ik doe mijn ketting om en trek mijn all stars aan.
'Goedemorgen mam' zeg ik vrolijk. 'Goedemorgen schat! Heb je lekker geslapen?' Vraagt mijn moeder. 'Ja, mam ik vind het wel spannend vandaag'. 'Dat snap ik, maar het word vast een leuke dag!'. 'Ja dat hoop ik..'.
In Amerika word je meestal met de schoolbus opgehaald dat is hier dus ook zo. Het is heel anders als in Nederland, daar ga je gewoon met de fiets naar school.
Van mijn oude mentor heb ik een boekje gekregen, een soort dagboek ze zei hier kun je elke avond wat inzetten! Heel lief, vanavond ga ik er voor het eerst in schrijven.
Ik smeer mijn boterham en stop hem in mijn broodtrommel. 'Ik ga mam! De schoolbus staat klaar!' Zeg ik snel. 'Doei lieverd veel plezier!'.
Ik stap de gele bus in "hoi" zeg ik tegen de man, hij zegt niks en ik loop maar door. Ik ga ergens middenin zitten, daar was het rustig. Er kwamen allemaal mensen de bus binnen. Ik zag Dylan met vrienden de bus instappen. Hij keek niet op of om. Hij zag me vast niet.. De bus begint de rijden. Voorin zitten de nerds, en achterin zitten de basketballers. 'Het lijkt net alsof in een ren film zit' zeg ik zacht. De bus stopt en er komen weer wat mensen in de bus, een meisje loopt naar me toe "hoi mag ik naast jou zitten?" Vraagt ze. "Ja hoor, kom maar naast me zitten". Ze gaat naast me zitten. "Ik ben nieuw hier" zeg ik "Ik woonde in Nederland". "Leuk, alleen lijkt het me wel spannend. Ik heet trouwens Emma' zegt ze. "Hoi Emma -lach- ik heet Anna". We lachen. Emma heeft lang bruin krullend haar en groene ogen. De bus begint langzamer te rijden. De school is mooi en groot. "Kom" zegt Emma. Ik pak m'n tas en loop achter haar aan. "Als je naar binnen loopt kom je in een grote gang, met kluisjes enzo. Daar die grote deur is de kantine, ennuh op dat bord kun je je inschrijven voor musicals, bandjes etc." Rateld Emma. "Oké, hebben we nu meteen les of eerst iets anders ofzo.." Vraag ik. "We gaan eerst naar de kantine, dat is elke dag zo". We lopen de kantine in, het is een grote zaal met allemaal ronde tafels. Ik kijk mijn ogen uit. "Dit zal ik goed onthouden; aan die tafel zitten de populaire meisjes, en aan die de basketballers" zegt Emma. "Voor hun zal ik oppassen" zegt Emma knikkend. "Oké, dankjee" zeg ik. Ik een brief uit mijn tas en lees "mijn eerste les is in lokaal 202a, en ik heb kluisje nummer 134" zeg ik kijkend. "Wowoowow wacht is -ze pakt haar brief en leest- ik zit ook in lokaal 202a!!! En kluisje 350" zegt Emma. "Leukkk!" Zeg ik. Er komt een jongen naar ons toe, het is Dylan. "Hij is ook een basketballer" veluisterd Emma. "Hey Anna!" Zegt Dylan. Emma kijkt raar. "Hoi Dylan". "Kun je alles vinden?" Vraagt Dylan. "Ja hoor, maar dankje" ze ik, we krijgen een glimlach op ons gezicht. "Dat was echt een droog gesprek" zegt Dylan lachend. "Ja" , we lachen. "Ik ga weer terug, we zien elkaar nog wel, doei!" Zegt hij. "Doei Dylan!" Zeg ik. Hij loopt weg. Ik pak mijn tas en Emma ook. We lopen naar het lokaal. "Hoe ken jij DYLAN ?" . "Nou hij woont bij mij in de straat, en hij gaf me een rondlijding in de buurt" zeg ik heel gewoon. Emma doet net alsof ze geen lucht krijg. Ik lach. Ze zegt; "Dylan is een basketballer iedereen is bang voor hem". "Oh okay" . We lopen naar de les. We gaan ergens middenin zitten. Er komen 2 meisjes de klas in lopen opgetut en al. Ze gaan achterin zitten. De klas stroomt binnen (Dylan ook!!).
Er komt een man binnen, "zitten please" . Iedereen gaat zitten. De les vliegt voor bij.
(Avond)
Ik lig in bed met mijn dagboekje voor me. Ik schrijf;
Lief dagboek,
Vandaag was het de eerste dag op mijn nieuwe school, heel spannend. Het ging wel goed, alleen het Engels minder.. Maarja. Ik kan het goed vinden met Emma, ze is heel aardig en ze heeft veel humor. Met de bakkerij gaat ook alles goed. 'S avonds is die gesloten, dus hebben we veel tijd voor elkaar. Ik heb Dylan 3 dagen geleden ontmoet hij zit bij mij in de klas, de school is echt supergroot en mooi! Ojah Dylan heb ik dus al ontmoet, hij heeft me een rondleiding gegeven!! Ik heb alleen 2 van de tutjes in de klas, die kijken de hele tijd naar Dylan. Ze waren ook in de bakkerij toen Dylan er was.. Ik ga maar eer slapen. Goodnight xxx Anna
Ik teken een hartje❤️, en stop het dagboek onder mijn kussen. Ik val meteen in slaap...
-----------------------------------------------------------
Dit was weer een hoofdstuk, ik hoop dat jullie het leuk vinden!
Vote
&
Comment
&
Follow
XXX Kim
JE LEEST
New Life
Teen FictionAnna is 15 jaar en gaat met haar ouders verhuizen naar New York, In New York gaan de ouders van Anna een BanketBakkerij beginnen. Op school gaat het iets minder goed.. Haar Engels is niet heel goed, en ze moet nog vriendinnen zoeken. Er is op schoo...