Lilly's POV
''Vem är detdär?'' Frågar jag och pekar på en blond tjej som kommer in genom dörren.
''Hennes namn är Chelsea och är den alla önskar att vara. Hon får det hon vill och hon gör vad hon vill. Tjejen som ser så snäll ut har en kropp av stål och hon är omöjlig att bli vän med. Om du ska ha någon chans så får du nog offra mycket Lilly. Men visst, go on'' svarar en kille.
Min mun står fortfarande öppen, om det är för att hon är otroligt snygg eller om jag bara blev förvånad vet jag inte. Men jag stänger munnen efter att jag känner dreggel slingra sig ned på min haka. Pinsamt.
Jag tar mod till sig och går bort till Chelsea och andra killar borta vid drinkarna. En av killarna häver i sig en stor ölflaska på bara några sekunder medans en annan står och röker cigg efter cigg. Well, here we go.
''Hej'' säger jag lågt och alla vänder sig mot mig.
''Nämän kolla killar, vilken söt liten flicka katten har släpat in'' svarar en av killarna och alla börjar gapskratta. Även Chelsea.
''Vad vill du?'' frågar nu Chelsea efter att skratten har upphört.
''Kan jag.. Eh.. Få en cigg?'' stammar jag fram, men ångrar mig snabbt, men det är redan försent.
''Här'' säger en kille och ger mig en cigg och fortsätter ''få se nu om du ör coolare än vad du ser ut''.
Jag tar ett djupt andetag och tänder ciggen. 'Måste jag? tänker jag'. Men nu är det försent, så det är bara att tuta och köra.
''Heja heja heja!'' skriker nu flera andra killar som har sätt vad som är påväg att hända. Chelsea står i hörnet bredvid killarna och kollar med en nedstämd blick. Tycker hon synd om mig?
Jag öppnar munnen, stoppar in ciggen och blåser in. Jag börjar genast att hosta och tappar ciggen eftersom det är första gången jag äns prövar.
''Vafan gör du?'' skriker en av killarna och springer fram för att plocka upp ciggen.
Jag skäms lite och drar mig undan. Påvägen ut tar jag med mig en flaska öl som jag klunkar i mig.
Hej'' säger en bekant röst bakom mig och jag snurrar runt.
Framför mig står Chelsea, den coola flickan alla vill vara vän med.
''Hej'' svarar jag svagt. Vad kan Chelsea vilja säga till en tönt som jag?
''Jag ville bara säga att det var modigt gjort, bry dig inte om killarna där inne, dom alla är losers'' säger hon och ler.
Jag nickar och får fram ett litet leende på läpparna. ''Tack'' svarar jag.
Chelsea börjar gå bort mot ingången igen innan hon stannar till och vänder sig om.
''Du föresten, vill du följa med till racet imon? Tänkte dra och kolla'' frågar hon och ler.
''Visst'' svarar jag.
Funkade det? Blev jag just vän med en av dom coolaste människorna i staden? Och ska följa med henne till racet imorgon?
Omg säger jag bara. Omg!
------------
VOUS LISEZ
Bad boy & bad girl
NouvellesVARNING! Det förekommer stångt språk, sex och våld! Denna lilla berättelsen handlar om en vanlig tjej Lilly. Men allt börjar med en fest, där hon träffar stadens coolaste gäng, inklusive Chelsea. Ledaren. Lilly gör allt för att komma in i gruppen...