Kap 3 - The race day

482 10 0
                                    

Chelsea's POV

Jag vaknar upp av att pappa slänger upp dörren och kommer in skrikandes. Har han druckit sig full nu igen?

''Du ska fanemej inte vara ute så jävla sent tös! Du vet vad jag har sagt om du ska bo kvar här!" Ryter han och drar upp passegenerna så att solens stålar väcker mig.

''Jag bryr mig inte, vill inte vara här när det ända du gör är att dricka. Jag bor här för att jag inte har någon annan plats att va på'' svarar jag argt tillbaka.

''När du fyller 18 i höst så flyttar du'' ryter han och smäller igen dörren med en smäll.

Herregud. Ja min pappa är och har alltid varit sån. Han skiter i mig och ser mig bara som en börda. Jag önskar att jag bodde med min storebror.

Mobilen vibrerar och jag kollar smset. Det är från Sofia.

'Tjena cheyen, är påväg te racet. Ska vi mötas vid kullen? Puss xo.'

Jag smsar snabbt ett ja och börjar genast hoppa upp ur sängen och gör mig redo på någon minut innan jag ger mig av. Det ända pappa ger mig är ett argsint leende. Men jag ignorerar det.

Efter en stunds vandrande så ser jag Sofia lite längre bort.

''Tja!'' Skriker jag och hon tillbaka.

''Är du taggad? Vem ska du heja på, Lucas eller Leo? Jag har hört att Leo är den nya badboyen här. Flyttade hit för nån månad sedan'' säger hon och ler.

''Och du har redan paxat honom eller?'' skrattar jag och slår henne lätt på axeln.

''Nja, han ser i alla fall riktigt bra ut!'' Skrattar hon tillbaka och vi börjar gå.

~Några minuter senare~

''Men tja tjejer'' ropar Jake som har fått syn på oss. Åh nej..

''Hej'' svarar Sofia men jag ignorerar bara honom.

''Så vem ska du heja på då snygging?'' frågar Jake och går närmare.

''Den som vinner'' svarar jag ironiskt och Jake börjar skratta.

''Och vem är det då?'' frågar han.

''Ja inte du i alla fall haha'' skrattar jag.

Jake ger mig en sur blick och vänder sig om och går till Peter. Tack o lov.

''Jag kan inte fatta att du har varit tsm med honom'' säger Sofia och jag rycker på axlarna.

''Han var okej då, men nu. Herregud'' svarar jag.

En kille kommer fram till oss och presenterar sig som Leo. Alltså det är han som Sofia pratar om? Hmm, ja han var faktiskt otroligt snygg.

Lite längre bort ser jag Lilly gåendes. Man kan se på långa vägar att hon tycker detta är obekvämt. Jag förstår henne. Så jag vinkar lite åt henne så att hon ser att jag är här.

''Hej'' säger hon när hon har kommit fram.

''Tjena'' svarar jag och ler.

Det blir en grymt pinsam tystnad. Men den bryts av att racet börjar. Lucas sitter i en röd bil och Leo i en svart. Oj vad dom kör.

Det låter högt när dom svänger i kurvorna. Det ser nästan ut som att dom kommer att krascha varje gång dom kör så nära kanten. Men det går.

''Jäklar vad dom kör'' skriker Sofia och Lilly nickar som håller för öronen.

Jag tror att Lilly inte passar så himla bra i just denna gruppen och vad vi hittar på. Men ja, haha, hon får väll hänga på om hon vill va kvar.

När både Leo och Lucas har kommit i mål så springer vi dit och grattar vinnaren. Leo.

''Grattis'' säger jag och ler

''Tack'' svarar han och ler tillbaka.

Gud, han är verkligen snygg. Vart kommer han ifrån? Himmeln? Men det verkar som att Sofia har fått samma intresse som jag.

''Du var såååå duktig'' säger Sofia och himlar med ögonen.

Men jo tjena, lycka till med att få honom säger jag bara, haha. Sofia då.

''Tack antar jag'' svarar han.

Haha, vilken diss.

''Jag ska gå nu tror jag'' säger Lilly tyst och börjar gå. Jahapp.

Sofia går bort till Lucas och ska gratta honom för att han kom sist antar jag. Om man nu kan gratta en för det.

Det är bara jag och Leo kvar ståendes vid hans svarta bil. Det överlag redan bli mörkt ute och kylan kom som en ilande hök.

''Vill du, eh, gå typ ut nån dag? Alltså bara typ vän o vän kväll?'' frågar Leo och biter i läppen.

Bjöd han just ut mig? Den nya snygga killen som vann racet bjöd just ut mig. Herregud.

''Ja gärna, det skulle vara jättekul!'' svarar jag.

''Bra, imonkväll?'' frågar han.

''Okej, du kan komma förbi mostadskullen vid 6 så hittar vi på något'' säger jag och han nickar.

Det sista jag ser av honom är hans svarta bil som försvinner i det mörka.

Och jag är den ända som står kvar. Lycklig men ensam. Lyckat.

---------

Bad boy & bad girlDonde viven las historias. Descúbrelo ahora