*Суд Богів – відомий, ще як суд поєдинком. Традиція вирішення суперечок в середньовічній Європі, так як люди того часу вірили, що переможе той за ким Бог. А за ким Бог – за тим і правда. В Чехії існувала ціла система регулювання поєдинку судом.
В київській Русі нерідко так вирішували побутові суперечки, чи навіть, воєнні конфлікти. Православною церквою такі суди не визнавались.
Примітка автора.
Пролог
Сідайте, діти, навколо вогнища і я розповім вам про історію Гетьманщини. Що? Мамай? Який Мамай? Ви серйозно?! Я ж розповідав про нього того разу! Ні, сьогодні історія, про підписання мирного договору між Гетьманщиною та...
Та що ви, як показились!? Гаразд, розповім вам ще одну історію, що ніколи не потрапить в підручники. Але ця остання. Щоб потім ви мене ото не довбали, як мошкара худобу. А почалось все з двох речей, що знає та боїться будь-який козак. Голод та нудьга.
***
Палац в Шейларі — столиці бусурман, виглядав казково. Високі білі стіни з круглими золотистими куполами від яких відблискувало сонце. Дивні різьблені статуї та колони. Архітектори постарались на славу. Вергілій любив розглядати ці статуї, поволі крокуючи по підлозі з білого мармуру. Султан не відмовляв собі в розкоші. Достатньо було раз поглянути на ту красу і ставало зрозумілим, куди йшли гроші з податків. По палацу бігали слуги, в золотистій броні з закритими шоломами поважно ходила охорона, біля одного з численних фонтанів перешіптувались наложниці. Вони стишили голос, коли він проходив повз них. Його боялись. Вергілій не звернув на них ніякої уваги. Його думки були зайняті тим, що хотів від нього сам Султан. Керівника яничар так просто не викликають...
***
Лист від генерального писаря гетьманської старшини Василя Лютого.
Мамай, в зв'язку з особистим проханням гетьмана, повідомляю, що справу з вбивством характерника прийнято до перегляду та можливого закриття. Проте через Воєнний конфлікт, що скоро вирішиться розгляд перенесено на невизначений термін. В зв'язку з цим покарання все ще в силі. Закликаю набратись терпіння та не порушувати умов перебування на волі.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Вигнанець. Історія друга. Суд Богів.
FantasyЧотириста років тому з морського туману вийшли кораблі козаків та яничар і висадились на раніше невідому землю. З тих пір і точиться війна. Поступово люди відкривають в собі дивні здатності. Так з'явились перші козаки-характерники та чарівники. Так...