Aku berjalan degan lemahnya ke loker ku. Sungguh aku terasa dengan kata kata Suga pada hari tersebut. Tapi nak buat macam mana aku yang tergila gila kat dia and dia tak suka aku pun.
“Asal tak datang sekolah semalam ?”
Aku tersentak dengan suara tersebut. Lantas aku memandang suara tuan empunya. Oh ! Jimin rupanya.
“Aku tak sihat .”
“Tipu, kau ada masalah kan ?” tanya Jimin dengan penuh kerisauan
“Eh mana ada.”
“Lepas tu badan kau lebam lebam ni ape hal ? Kau kena dera en ? Kau jangan ingat aku tak tau. Tak pa your secret save with me.” jawab Jimin sambil tersengih
“Pabo.”
“Apa kau cakap tadi ?”
“Tak dak apa apa hehehe.”
Aku terkejut bahawa Jimin mengetahui latar belakang keluargaku. Ya memang benar, aku dipukul oleh ayahku setelah ketiadaan ibu kandungku. Setiap minggu, ayah tiriku akan datang ke rumah yang aku tinggal mengambil duit daripada aku untuk membayar hutang judinya.
Minggu seterusnya...
Pintu dibuka dengan ganasnya. Sungguh aku terkejut dengan bunyi pintu yang kuat dihentak ke didnding tetapi ianya tidak hairanlah sebab memang ayah akan datang mengejut sekali seminggu.
“Woi ! Anak tak guna ! Aku nak duit aku !!!! Keluarkan sekarang !!!” kerah ayah
“Minta maaf ayah... Adik tak dak duit minggu~...”
Belum aku sempat habiskan kata kata aku... Ayah menarik aku lalu memukul aku menggunakan tali pinggannya. Seperti biasa aku hanya mengerang kesakitan, aku tidak dapat melakukan apa apa. Setelah ayah selesai melepaskan geramnya terhadapku, lalu dia berkata...
“Minggu depan, aku datang lagi kau tak dak duit... Siap lah kau. Lagi teruk aku kerjakan kau.”
Lalu dia keluar dari rumah. Sekarang ni aku hanya mampu berfikir tempat mana yang mempunyai jawatan kosong untukku. Lalu aku terdetik bahawa terdapat sebuah restoran yang memerlukan pekerja berdekatan. Aku harap aku akan diterima.
TBC~~~
YOU ARE READING
Dandelion Flower || Suga
Fanfic" Awak cintakan saya tak ?" " Mestilah aku cinta dan sayangkan kau." Suga "Walaupun saya tak boleh nampak wajah awak sekarang ni ?" "Cinta tak mengenal rupa. Aku tak kesah kau nampak ke tak aku. Janji kau sayangkan aku seperti mana aku sayangkan ka...