"eiii bodohnya dia tuuu! how can dia lupa anniversary korang? tak guna betul lah namja tu" bebel Yuna."now what? malam ni korang ada dinner kan?" soal Yuna lagi. Eunhee mengangguk.
"malam ni geraklah, aku cuma harap dia tak marah lagi.. salah aku juga merajuk tak tentu pasal, Aku pun tahu dia banyak kerja tapi aku sikit-sikit nak emo sebab dia tak layan aku." Balas Eunhee lalu dia mengeluh kesal atas perbuatan dia semalam.
"kerja-kerja juga atleas bagi lah tahu ni tak senyap je" Yuna menjeling.
"ala mungkin bateri dia mati ke.. Yuna look... Aku percaya Taehyung.. aku kenal dia dah lama.. mungkin sebab-sebab dia taklayan aku sebab dia stress dengan kerja dia. mungkin dia lupa semua benda sebab banyak benda yang dia kena fikirkan. Aku percaya dia, dan aku yakin dia tak curang" kata Eunhee dengan yakin.
"listen, people change Min Eun-hee. walaupun kau kenal dia dah 10 tahun sekali pun kalau dia berubah sekelip mata je" kata Yuna serius.
"arraseo... tapi aku yakin dia tak, dia still sayang aku, aku tahu tu.. aku.. yakin..." Eunhee mengeluh. Sejujurnya dia langsung tak yakin. memang betul kata Yuna, Taehyung berubah.. Biasanya kalau dia dan Taehyung bergaduh, Taehyung mesti menangis sebab risau Eunhee tinggalkan dia tapi kalini Taehyung betul-betul marah dan tak pujuk langsung. tambahan pula, Taehyung selalu balik lewat malam dan selalu badmood. Tapi Eunhee menolak segala rasa sangsi dan cuba meyakinkan dirinya bahawa Taehyung sibuk berkerja keras kerana mereka akan kahwin tidak lama lagi.
Tanpa mereka sedari, Namjoon hanya melihat mereka berdua terutama Eunhee. Dia dapat rasakan kesedihan gadis itu. Didalam hatinya dia cemburu kerana teman lelaki Eunhee bertuah memiliki gadis seperti Eunhee yang amat mempercayai teman lelakinya dan sungguh menyayangi hubungan mereka. Tidak seperti dia hubungan cintanya bersama Chun-ae tidak berkekalan atas sebab ketidak percayaan Chun-ae terhadap Namjoon. Chun-ae selalu bersangka bahawa Namjoon curang dan hanya memberikan fake love kepada dirinya walaupun dia sudah bercakap benar tetapi masih Chun-ae tidak mempercayai Namjoon walaupun sedikit.
~~~~
6.15pm
Eunhee mundar-mandi menanti kehadiran Taehyung sudah 20kali dia cuba menghubungi Taehyung tapi lelaki itu tidak mengangkat panggilannya.
"mana dia ni" Eunhee mula gelisah risau jika terjadi apa-apa kepada Taehyung.
bipp pipp
bunyi alat keselamat pintu rumah mereka berbunyi tanda Taehyung sudah pulang laju Eunhee mengantur langkah kearah Taehyung
"awak pergi mana? saya risau awak tahu tak?" kata Eunhee sambil memandang wajah Taehyung yang kelihatan menyampah.
"kan Tae dah cakap Tae pergi rumah Bogum hyung" kata Taehyung lalu mengatur langkah kearah sofa.
"Taehyung, pergilah bersiap kitakan ada dinner" Eunhee pergi kearah Taehyung lalu duduk disebelahnya.
"dinner? dinner apa?" kening Taehyung berkerut. Eunhee paksa diri untuk terus tersenyum meskipun hatinya terluka.
"baby, harinikan aniversarry kita yang ke-3 tahun kita nak sambut sama-samakan" kata Eunhee lalu ketawa.
"mwo? omo Eunhee-ah mian Tae lupa! aishhh" Taehyung mula rasa bersalah. Eunhee tersenyum lalu mengusap rambut Taehyung.
"gwencanha, Tae lupa mesti sebab banyak fikir hal office kan? dah kajja kita bersiap" Eunhee berdiri lalu menarik Taehyung bangun menuju kebilik mereka.
"jagiya, chakkaman" Taehyung menarik tangan Eunhee lalu memeluk gadis itu.
"Happy 3 years my lil one" Taehyung mengucup bibir Eunhee sekilas membuatkan air mata gadis itu mengalir.
YOU ARE READING
BTS IMAGINE 🌼✨
FanficKat sini Min dengan yana(@taeleebwijeon- ) yang akan tulis story ni, you can be your own y/n. 🥺✨ Open for request 😘 Purple you 💜🤟🏻✨ Poster by; @taeleebwijeon-